Süreç Yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – III
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
“Değişimi reddeden çürümenin mimarıdır,
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
“SÜREÇ YÖNETİMİ” SATIR BAŞLARI
HİZMET SİSTEMİNİN KURULMASI
KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Süreç Yönetimi Doç.Dr. Özlem İpekgil Doğan Araş Gör. Mert Topoyan.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Süreç Yönetimi.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
1 Süreç Yönetimi. 2 Süreç nedir? Kısa bir tanım Süreç bir işletmede bir işin nasıl yapılacağını tanımlar Sözlük tanımları (i)Devam eden doğal aktivite.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
LOJİSTİK PERFORMANS DEĞERLERME
Ayşenur batı Hande arpacı
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
KAVRAMLAR.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SÜREÇ YÖNETİMİ.
FİZİBİLİTE ANALİZİ Prof.Dr.F.FÜSUN ERDEN
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Süreç Hiyerarşisi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

Süreç Yönetimi

Süreç nedir? Kısa bir tanım Süreç bir işletmede bir işin nasıl yapılacağını tanımlar Sözlük tanımları (i) Devam eden doğal aktivite veya fonksiyon. (ii) Sonuca ulaştıran bir seri faaliyet ve işlemler.

Süreç nedir? Üretim literatüründeki geleneksel süreç tanımı Süreç bir veya daha fazla girdiyi alıp onlara değer katarak çıktıya dönüştüren faaliyet veya faaliyetler bütünüdür Üretim sistemi girdi Çıktı Süreç Farklı dönüşüm türleri Fiziksel (un  ekmek) Yersel (Sakarya’dan İstanbul’a yolculuk) İşlemsel (bankaya para yatırma) Bilgisel (muhasebe bilgileri  finansal tablolar) Değişimsel (ticari faaliyet)

Süreç nedir? Herhangi bir örgüt veya işletme süreç veya süreçler ağı olarak tanımlanabilir. Süreçler içerisinde süreçler saklıdır Süreç kavramının orijini üretim ve kaliteye dayanır Süreç hiyerarşisi Sistem Süreç Faaliyet Görev

Süreç nedir? Daha kapsamlı bir süreç tanımı Süreç sınırları ve öncelikleri önceden belirlenmiş birbiri ile ilintili faaliyet veya faaliyetler ağı olup bu faaliyet(ler) müşteri beklentilerini karşılamak için girdileri çıktılara dönüştürürler. süreç Müşteriler tedarikçi kaynaklar Girdi Çıktı

Süreç çeşitleri ve hiyerarşileri Bireysel süreçler Tek bir kişi tarafından yürütülen süreçler Fonksiyonel süreçler - Bir fonksiyon veya bölüm içerisindeki süreçler 3. Yatay süreçler Birkaç fonksiyon, bölüm ve işletmede faaliyet gösteren süreçler

Tanım: Süreç çeşitleri ve Hiyerarşileri CEO Pazarlama Üretim Muhasebe TV reklamı satın alma Sipariş yerine getirildi Sipariş alındı Üretim planlama Bireysel süreç Dikey süreç Yatay süreç

Tanım: Süreç çeşitleri ve Hiyerarşileri Yatay süreçler çoğu zaman en büyük gelişme potansiyeli olanlardır

Süreç türleri A) Temel süreçler; değer katan faaliyetlerdir. Müşterinin isteklerinin şirketin içinden geçerek gerekli tedarik maddelerinin satıcıya ulaştırılması gibi faaliyetlerdir. B) Destek süreçleri; direkt olarak değer katmayan aktiviteler olup, temel süreçlere destek olmaktadır. Bu aktiviteler finansal ve personel yönetimi gibi konuları içerir. C) Geliştirme süreçleri; temel ve d temel ve destek süreçlerinin daha yüksek bir performansa ulaştırılmaları için yapılan faaliyetlerdir.

Süreç özellikleri Aşağıdakiler süreç özelliklerini oluştururlar: Değişkenlik Tekrarlanabilir olma Tanımlanabilir olma Ölçülebilir olma Katma değer yaratmak

Süreç özellikleri Değişkenlik Bütün süreçler değişkenlik gösterir Süreç analizcileri değişkenliğin geçmişine, sürecin ne kadar sıklıkla kontrol dışına çıktığına ve sık vuku bulan değişkenlik çeşidine (özel sebep veya genel sebep) bakmak durumundadırlar. Aşağıdaki şartlar süreç analizcilerine değişkenliğin büyüklüğü hakkında bilgi verir: Sürecin her bir adımı yoğun bilgi ve eğitim gerektirir Her bir adımdaki faaliyetler sık karar vermeyi gerekli kılar Kararlar bazı süreç adımları için bir seferden diğerine farklılık gösterir.

Süreç özellikleri Tekrarlanabilme Süreci harekete geçiren girdilerin işlenmesi sonucu oluşan çıktının müşteri ihtiyaç ve beklentilerini sürekli karşılayabilmesi özelliğidir. Süreç tekrarlanabilirse süreçler üzerinde kontrol noktaları belirlenip, bir standart oluşturulabilir. Böylece mevcut süreçlerin kontrol altına alınması gerçekleştirilebilmektedir. Belli bir standartta yerleşmiş olan süreç üzerinde yapılabilecek en küçük bir iyileştirme, sürecin tekrarlanmasından dolayı, iyileştirmeye ayrılan kaynağın geri dönüşümü ile birlikte çok büyük bir kazanç sağlamaktadır.

Süreç özellikleri Tanımlanabilme Sürecin temel unsurlarının belirlenebilmesi özelliğidir. Aynı zamanda sürecin performans ölçüt göstergeleri ile izlenebilme özelliğidir. Tedarikçiler, girdiler, çıktılar, müşteriler, müşterinin sesi, sürecin sesi, süreci oluşturan faaliyetler, belgelendirilebilir ve tanımlanabilir olmalıdır.

Süreç özellikleri Katma Değer Yaratabilme Sürecin, çıktının kalitesi ve çıktıyı kullanan müşterinin tatmini üzerinde olumlu etki yaratabilme özelliğidir.

Süreç özellikleri Ölçülebilme Sürecin performans ölçüt göstergeleri ile izlenebilme özelliğidir. Yani süreç; • İstatistiksel olarak kontrol edilebilmeli, • Olumsuzluklar önceden belirlenen değerler arasında olmalı, • Aynı hizmetlerin sağlanıp sağlanmadığı kontrol edilmelidir.