Özel Gereksinimli Çocuklar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
16. BÖLÜM ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Advertisements

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K Özel e ğ itimin tanımı Engelli çocuklar ve sınıflandırılması Özel e ğ itime muhtaç bireylerin tanılanması Özel e ğ itim.
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
OTİZM.
ENGELLİ BİREYLERE BAKIM
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLER VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.
Asperger sendromu ya da asperger bozukluğu, sosyal etkileşimde zorluklar ve sınırlı, stereotipik ilgi ve etkinliklerle tanımlanan Otistik Spektrum Bozukluklarından(OSB)
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ANADOLU ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ (OKULU )
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
OTİZM.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
DİĞER TUTUMLAR.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİ. ZİHİNSEL ENGELİ OLAN ÖĞRENCİLER  Bir kısmı okula başlamadan, bir kısmı okula başladıktan sonra tespit edilir.  18 yaşından.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
GELİŞİMSEL YETERSİZLİKLER: TEORİDEN UYGULAMAYA
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
ORTOPEDİK ENGELLİ ÇOCUKLAR
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.

BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
KONUŞMA BOZUKLUKLARI.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Sunum transkripti:

Özel Gereksinimli Çocuklar

İLETİŞİM BOZUKLUKLARI OLAN ÇOCUKLAR Konuşma Bozuklukları Kekemelik Eklemleme bozuklukları Ses bozuklukları Dil Problemleri Alıcı dil İfade edici dil

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Tanım için 3 ölçüt: Zihinsel İşlevlerdeki Yetersizlik Uyumsal Davranışlardaki Yetersizlik Yetersizliğin Gelişimsel Dönemlerde Ortaya Çıkması Hafif, orta ve ağır derecede zihinsel engelliler

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR En ayırıcı özellik, zekanın normal ya da normal üstü olması. Birçok şeyi yapabilecek gibi görünmesine rağmen bazı akademik alanlarda güçlük yaşaması Gelişim alanlarında gözlenen performans farkı Hafıza, dikkat sınırlı olabilir. Bu da akademik performansta sınırlılık

DUYGUSAL DAV. BOZUKLUK Öğrenmede zihinsel, duygusal ya da sağlık faktörleriyle açıklanamayan yetersizlik Akran ve yetişkin iletişiminde problemler Normal durumlarda uygun olmayan davranışlar Yaygın mutsuzluk ve depresyon hali Okul ya da kişisel problemlerle birlikte ortaya çıkan korku ve fiziksel belirtiler

GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLAR Az görenler Total görme kaybı Uyarlamalar

İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLAR İletimsel işitme kaybı Duyusal-sinirsel işitme kaybı Karışık tip işitme kaybı Merkezi işitsel işlev bozukluğu UYARLAMALAR

ORTOPEDİK ENG. VE SÜREKLİ HASTALIĞI OLAN ÇOCUKLAR Ortopedik engel Sürekli hastalıklar UYARLAMALAR

OTİSTİK ÇOCUKLAR Otistik Bozukluk Rett Bozukluğu Otizm spektrum bozukluğu, belirtileri erken çocukluk döneminde ortaya çıkan, genellikle etkilerini ömür boyu sürdüren, bireylerin sosyal etkileşim ve iletişim kurma becerilerini olumsuz yönde etkileyen, sınırlı ilgi ve tekrarlanan davranışlara neden olan nöro-gelişimsel bir bozukluktur Otizm spektrum bozukluğu beş alt gruba ayrılmaktadır: Otistik Bozukluk Rett Bozukluğu Çocukluk Dezintegratif Bozukluğu Asperger Bozukluğu Atipik Otizm