Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Elif AKYOL & Halil BİLİR
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
S. Sadi Seferoğlu Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Böl. Cenk Akbıyık Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması Bilim Uzmanı Gülşen SERT Arş.Gör. Ahmet AKINCI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
Golombok-Rust Evlilik Durumu Envanteri
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Mesleki Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Web Tabanlı Öğrenmeye Karşı Tutumları Ar. Gör. Erman Uzun ODTÜ – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Artırılmış Gerçeklik Teknolojilerinin Sınıfta Kullanımlarıyla İlgili Bir İnceleme Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS-2017) 24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya24-25-26 Mayıs 2017, Malatya

Sunum Akışı Giriş Yöntem Bulgular Sonuçlar ve Öneriler Artırılmış Gerçeklik Çalışmanın Amacı Araştırma Soruları Yöntem Çalışma Grubu Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi Bulgular Sonuçlar ve Öneriler

GİRİŞ

GİRİŞ Eğitimde teknoloji kullanımı “Teknolojinin hayatın her alanında etkin bir şekilde kullanılıyor olması, okullarda öğrencilerin de beklenti ve ilgi alanlarının değişmesine yol açmıştır" (Sırakaya, Seferoğlu, 2016). Öğretmenler derslerinde yeni teknolojileri kullanmaya yönelmişlerdir.

Artırılmış Gerçeklik Artırılmış gerçeklik, gerçek dünya görüntüsü üzerine eş zamanlı olarak sanal verilerin eklenmesiyle oluşturulan karma gerçeklik ortamıdır. Artırılmış gerçeklik en basit tanımıyla "bilgisayar tarafından üretilmiş dijital nesnelerin gerçek nesnelerle birlikte sunulmasıdır" (Ulusoy, Eryılmaz, 2014). olarak tanımlanabilir. Yani artırılmış gerçeklik dijital objelerin herhangi bir zamanda genellikle kare kodlar kullanılarak gerçek objelere dönüşmesi olarak düşünülebilir. Biz de bu teknolojilerin eğitimde kullanılmasına baktığımızda, öğretmenlerin görüşlerinin göz ardı edilemeyeceğini fark ettik. Bu bağlamda ;

Çalışmanın Amacı Öğretmenlerin derslerinde bu yeni teknolojilerden biri olan “artırılmış gerçeklik” teknolojilerini kullanmalarına yönelik görüşlerini ve tutumlarını ortaya koymak. Yeni teknolojilerin (artırılmış gerçeklik) yapılandırmacı bir öğrenme sürecini destekleyici özellikleri taşıyıp taşımadığı hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymak.

Araştırma Soruları Artırılmış gerçeklik uygulamalarının sınıflarda işbirlikçi öğrenme ortamını desteklemesi konusundaki öğretmen görüşleri nedir? Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin öğrendikleri bilgileri, gerçek hayat durumları ile ilişkilendirmelerini kolaylaştırmadaki rolü nedir? Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin bilgiyi kendilerinin yapılandırmasını kolaylaştırma sürecindeki etkisi nedir? Artırılmış gerçeklik uygulamaları hakkındaki genel öğretmen görüşleri nelerdir?

YÖNTEM

Yöntem Betimsel tarama modeli Artırılmış gerçeklik teknolojileri ve Bu teknolojilerin yapılandırmacı bir öğrenme süreci yaratabilme konusundaki etkililiği hakkında öğretmen görüşleri

Yöntem Çalışma Grubu Veri Toplama Araçları Veri Toplama Süreci Analizi Verilerin Çalışma Grubu Veri Toplama Araçları

Yöntem 32 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenleri Verilerin Analizi Çalışma Grubu Veri Toplama Araçları Veri Toplama Süreci 32 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenleri Tablo 1. Katılımcıların Özellikleri N % Erkek 15 45,2 Kadın 17 54,8 Toplam 32 100,0 Bu çalışmanın örneklem grubunu farklı branşlardan 32 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenleri oluşturmaktadır.

Yöntem 3 ayrı veri toplama aracı Kişisel bilgi formu (8 soru) Verilerin Analizi Çalışma Grubu Veri Toplama Araçları Veri Toplama Süreci 3 ayrı veri toplama aracı Kişisel bilgi formu (8 soru) Artırılmış gerçeklik konusunda öğretmen görüşlerini incelemeyi amaçlayan bir anket (Ulusoy ve Eryılmaz, 2014) “Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı Açısından İncelenmesi” başlıklı bir anket 5’ li likert tipinde 6 ve 8 soru İkinci veri toplama aracı Ulusoy ve Eryılmaz (2014) tarafından hazırlanmış ve geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılmış artırılmış gerçeklik konusunda öğretmen görüşlerini incelemeyi amaçlayan bir ankettir. Bu anket, “1-Hiç katılmıyorum, 2-Katılmıyorum, 3-Orta düzeyde katılıyorum, 4-Katılıyorum ve 5-Tamamen katılıyorum" şeklinde 5'li likert tipinde 6 sorudan oluşmaktadır. Son veri toplama aracı, yine araştırmacılar tarafından hazırlanmış “Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı Açısından İncelenmesi” başlıklı ve “1-Hiç katılmıyorum, 2-Katılmıyorum, 3-Orta düzeyde katılıyorum, 4-Katılıyorum ve 5-Tamamen katılıyorum" şeklinde 5'li likert tipinde 7 sorudan oluşan bir ankettir.

Yöntem Çevrimiçi ortamlarda (Facebook, e-posta vb.) Çalışma Grubu Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi Çalışma Grubu Veri Toplama Araçları Çevrimiçi ortamlarda (Facebook, e-posta vb.)

Yöntem SPSS programı Betimsel analiz yöntemleri Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi Çalışma Grubu Veri Toplama Araçları SPSS programı Betimsel analiz yöntemleri Frekans ve Yüzde dağılımları

Bulgular

Bulgular f % Hiç katılmıyorum 2 6,5 Katılmıyorum 4 12,9 Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Sınıflarda İşbirlikçi Öğrenme Ortamını Desteklemesi Konusundaki Öğretmen Görüşleri Nelerdir? Tablo 2. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları - İşbirlikçi Öğrenme Ortamı f % Hiç katılmıyorum 2 6,5 Katılmıyorum 4 12,9 Orta düzeyde katılıyorum Katılıyorum 18 58,1 Tamamen Katılıyorum 9,7 Toplam 32 100,0

Bulgular .. f % Hiç katılmıyorum 2 6,5 Katılmıyorum 1 3,2 Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Öğrendikleri Bilgileri, Gerçek Hayat Durumları ile İlişkilendirmelerini Kolaylaştırmadaki Rolü Nedir? Tablo 3. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları - Gerçek Hayat Durumları f % Hiç katılmıyorum 2 6,5 Katılmıyorum 1 3,2 Orta düzeyde katılıyorum Katılıyorum 13 41,9 Tamamen Katılıyorum 16 48,4 Toplam 32 100,0

Bulgular … f % Hiç katılmıyorum 2 6,5 Katılmıyorum 1 3,2 Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Bilgiyi Kendilerinin Yapılandırmasını Kolaylaştırma Sürecindeki Etkisi Nedir? Tablo 4. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları - Bilgi Yapılandırma f % Hiç katılmıyorum 2 6,5 Katılmıyorum 1 3,2 Orta düzeyde katılıyorum 3 9,7 Katılıyorum 18 58,1 Tamamen Katılıyorum 8 22,6 Toplam 32 100,0

Bulgular …. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Hakkındaki Genel Öğretmen Görüşleri Nelerdir? Farklı konular hakkında bilgi arttırır Motivasyonlarını arttırır İçeriği eğlenceli hale getirir Farklı derslerde kullanılabilir Yakın zamanda kullanılmalıdır Şeklinde olumlu görüşler ortaya çıkmıştır.

Sonuçlar ve Öneriler

Sonuçlar ve Öneriler Bu çalışmadaki bulgulara dayanarak öğretmenlere; derslerine bu tür yeni teknolojileri kaynaştırma konusunda çaba sarf edici olmaları, bu tür yeni teknolojilerden haberdar olmak için bu teknolojileri mümkün olduğunca takip etmeleri, bu tür teknolojileri okullarına getirme konusunda okul yönetimi ile iletişim halinde olmaları, öğrencilerine bu tür teknolojileri sevdirmek ve kullanmak konusunda rol model olmaları önerilebilir.

Konuyla İlgili Başvuru Kaynakları Gamage, V., Tretiakov, A., & Crump, B. (2011). Teacher perceptions of learning affordances of multi-user virtual environments. Computers & Education, 57(4), 2406- 2413. Minner, D. D., Levy, A. J., & Century, J. (2010). Inquiry-based science instruction— what is it and does it matter? Results from a research synthesis years 1984 to 2002. Journal of Research in Science Teaching, 47(4), 474-496. doi: 10.1002/tea.20347. Monahan, T., McArdle, G., & Bertolotto, M. (2008). Virtual reality for collaborative e- learning. Computers & Education, 50, 1339-1353. Uluyol, Ç, & Eryılmaz, S. (2015). Examining pre-service teachers’ opinions regarding to augmented reality learning. GEFAD Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3). doi:10.17152/gefad.88379 Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 68-75. Yeşilyurt, E. (2011). An Evaluation of the views of teacher candidates on the development of a constructivist learning based curriculum. Journal of Turkish Studies, 4(6), 865-885. doi:10.7827/turkishstudies.2718

Teşekkür Ederim! Meral TUTULMAZ e-Posta: meral659@gmail.com Eğitim Tasarım Uzmanı Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Yüksek Lisans Öğrencisi e-Posta: meral659@gmail.com