Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Farklı Sistemlerde Kentleşme ve Kentleşme Politikası
Advertisements

GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
Gıda Tarım ve Hayvancılık Rekabet Gücü Temel Bulgular Mevzuat, Arge ve Inovasyon.
DÜNÜ, BUGÜNÜ VE YARINI SOSYAL HİZMETLERİN Doç.Dr.Ertan Kahramanoğlu
Farklı Sistemlerde Kentleşme ve Kentleşme Politikası
Türkiye’de Kayıt Dışılık
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
Çocuklara ve Gençlere Yönelik Sosyal Politikalar
EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
YERLEŞME TİPLERİ,KÖYALTI YERLEŞMELER,DAĞINIK VE TOPLU YERLEŞME
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ”
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
TÜRKİYE’DE YOKSULUK HAZIRLAYANLAR : NADİYE ÇAVDAR SUNA ÖNCEBE
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
DÜNYA BANKASI DÜNYA BANKASI Geçiş ve gelişmekte olan ülkeler için dünyanın en büyük finansman ve bilgi kaynaklarından biridir.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KIRSAL KALKINMADA CİNSİYET DENGELİ KALKINMA YAKLAŞIMLARI
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Kırsal Kalkınmada Toplum Dinamikleri Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK,
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikaları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ —Nüfus artışı yüksektir — Genç nüfus fazladır. — Aktif nüfus fazladır.(çalışabilecek nüfus). Çalışma çağındaki nüfustur.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yoksulluk olgusu ve yoksulluk kültürü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tarım sektörünün önemi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Yoksulluk ve Sosyal Hizmet Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Emine ÖZMETE Konu:Yoksullukla mücadele stratejileri

Yoksullukla Mücadele Dünya’da ve Türkiye’de yoksullukla mücadelede en acil çözümlerden biri olarak görülen “sosyal yardımlar” önemli bir kaynak olarak tanımlanmaktadır. Bu nedenle yoksullukla mücadelede bir kaynak olarak sosyal yardımların çözüm üretme kapasitesinin tartışılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.

Ekonomik açıdan gelişmeyen bir ülke gerçekte ekonomik bakımdan zayıf bir ülkedir ve sosyal refah düzeyini asla geliştiremez. Deneyimler yoksullukla mücadele için en iyi aracın, sanayi ve tarım sektöründe yatırımlarla iş fırsatı oluşturmak, dinamik üretim üniteleri kurmak ve küresel ticarette aktif bir şekilde yer almak olduğunu gösteriyor.

Kuşkusuz bu süreçte sosyal adaleti sağlamak, serveti adil bir şekilde dağıtmak da toplumun çeşitli kesimleri arasında ayrımcılığı ve eşitsizliği engelleyen önemli etkenlerdir. Aslında gelişmekte olan ülkelerde birçok siyasi ve sosyal huzursuzluğun başlıca kaynağı, batılı gelişmiş yayılmacı devletlerin sömürücü politikalarıdır. Bu yüzden bu devletlerin yoksullukla mücadelede yükümlülüğü daha fazladır.

Türkiye’de genel olarak hanehalkı büyüdükçe yoksulluk artmaktadır Türkiye’de genel olarak hanehalkı büyüdükçe yoksulluk artmaktadır. Sadece kentlerde 1–2 kişiden oluşan hanehalklarının yoksulluk oranının 3–4 kişiden oluşan hanehalklarından daha yüksek olması, Türkiye geneli için 1–2 kişiden oluşan hanehalklarının yoksulluk oranın 3–4 kişilik hanehalklarından daha yüksek olmasına neden olmaktadır. 2007 yılında Türkiye’de hanehalkı büyüklüğü 3–4 kişi olan hanelerin yoksulluk oranı % 9,28, büyüklüğü 5–6 kişi olan hanelerin % 21,42 iken, 7 ve daha fazla kişiden oluşan hanelerin yoksulluk oranı % 42,07 olarak hesaplanmıştır. 7 ve daha fazla kişiden oluşan hanelerden kentsel yerlerde oturanlar için yoksulluk riski % 33,14 iken, kırsal yerlerde bu oran % 50,26’dır.

Kır için hanehalkı büyüklüğüne göre hesaplanan yoksulluk oranlarının tamamı kentler için hesaplanan oranlardan çok daha yüksektir. Bu durum, yoksullukla mücadelede kırsal kesime öncelik verilmesi gerektiğine işaret etmektedir.

Gelir eşitsizliği büyüdükçe yoksullukla mücadelede sonuç almak da zorlaşmaktadır. Yoksullukla mücadelede kamu yöneticileri, gelir dağılımı dengesizliğinin sonucu olarak, zengin-yoksul arasındaki uçurumun derinleşmesi gerçeği karşısında, yoksulluğu bertaraf edecek çabalar almak yerine, yoksulların sorunlarıyla ilgilenmeye odaklanmışlardır.

Yoksullukla mücadele yöntemlerine ilişkin yaklaşımlar üç ana eksende gruplandırılabilir: Dolaylı Yaklaşım Bu yaklaşım, kaynakların büyümeyi hızlandırmak için kullanılmasını ve büyüme yoluyla yoksulların gelirlerinde ve yaşam standartlarında iyileştirme sağlamayı amaçlamaktadır. Bu yaklaşım, ayrıca büyümenin yoksulluk üzerindeki etkileri üzerinde odaklanmakta ve büyüme sürecinde gelir dağılımında ortaya çıkan değişiklikleri de bu tartışmada ön plana çıkarmaktadır.

Dolaysız (Doğrudan) Yaklaşım Başta beslenme, sağlık, eğitim ve konut gibi temel ihtiyaçlar olmak üzere yoksulların yaşam standartlarını ilgilendiren konulara yönelik olarak devletin uygulamaya koyduğu somut programları, politikaları ve bunlar aracılığıyla yoksul kesimlere sağladığı transferleri kapsamaktadır.

Radikal Reform Radikal reform üretim araçlarının mülkiyetinin ve üretim ilişkilerinin köklü bir biçimde yeniden yapılandırılması ve bunlara eşitlikçi bir kimlik kazandırılması olarak tanımlanmakta ve uygulamada değişik ülkelerde değişik biçimler almaktadır.