VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Vet-Hek ŞİRKET PROFİLİ MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ ÜRÜNLERİMİZ
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MİSYONUMUZ Bölgemizin stratejik ili olan Batman’ı modern ve huzurlu bir şehir haline getirmek ve Batmanlıların yaşam kalitesini yükseltmektir.
ADOPEN.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TARİHÇEMİZ 1976 yılında İstanbul'da kurulan Polin, bugün su kaydırakları ve su parklarının tasarım, üretim ve montajında her kıtada gerçekleştirdiği 2000.
RENKLİ VE EĞLENCELİ BİR YOLCULUĞA ÇIKMAYA HAZIR MISINIZ ?
İŞLETMELER VE ÖZELLİKLERİ
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
TARİHÇE Dünden bugüne "Marshall" 1954  Topkapı'da, 20 kişilik küçük bir fabrikada Marshall kuruluyor 1958  Türkiye'nin ilk alkid üretimi Marshall.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
TARİHÇESİ Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A.Ş., 1976 yılında kurulmuş, Anadolu’nun ilk sünger fabrikasıdır yılında tesis yatırımlarını büyüterek.
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
DEĞERLER DEĞERLER BİR HAREKETİN, ÖNERİLEN BİR SEÇE- NEĞİN, BİR KARARIN SONUÇLARINI DEĞERLENDİR- MEDE KULLANDIĞIMIZ PRENSİPLERDİR. AHLAK PRENSİPLERİNDEN,
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STRATEJİK PLANLAMA.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNOVASYON.
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
 1993 ’ de 10 kişi ile kurulan temizlik ve ilaçlama firması; bugün 2000 kişiden oluşan ve 5 firmayı barındıran bir grup şirketi…  Türkiye genelinde.
SÜRDÜRÜLEBİLİR KARİYER SUNUMU
ANADOLU GRUP ESSE GRUP TEMİZLİK ve ÜRETİM DESTEK HİZMETLERİ
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
1 SAKARYA SMMM ODASI ÜYELERİ İÇİN ÖZEL HAZIRLANMIŞTIR.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
Toplam Kalite Yönetimi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
 HİSSE PAYLARI   Yönetim Kurulu Başkanı :Ali Yıldırım KOÇ( …..) YÖNETİM KURULU.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Strateji ve Öncelikler
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
STRATEJİK PLANLAMA.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
“innovation and future”
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Sunum transkripti:

VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar 1) Dış Çevre Analizi Uzak Çevre (PEST) Yakın Çevre (5 GÜÇ) Pazar Potansiyeli 2) İç Çevre Analizi Vizyon, Misyon, Değerler Değer Zinciri Temel Yetkinlikler 7 S 3) Stratejik Alternatifleri Hangi Temelde Hangi Yönde Nasıl VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar

VİZYON-MİSYON-STRATEJİ VİZYON – Nereye doğru gidiyoruz / Biz nerede olmalıyız MİSYON – Biz neyi başarmak için varız? STRATEJİ – Bunu hangi yolla başarabiliriz? ORGANİZASYON – Nasıl bir yapı kullanacağız? YARAR - Hedefe varmanın getireceği ödüller nelerdir?

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths “Geldikleri gibi giderler” M. Kemal “Bence dünyada sadece 5000 bilgisayara ihtiyaç olacak” IBM CEO’su Vizyon Nereye gitmek istiyoruz? Bu bağlamda… Gelecek için yol haritası Uzun dönemli bir yol Firma için güçlü bir kimlik oluşturulur… Etkili bir vizyonun özelliği örgüt üyelerinde şevk yaratması ve bu şevke bağlı olarak ‘en iyiyi, en fazlayı, en güzeli’ talep etmesidir. ‘En kaliteli ürün, en büyük pay, en iyi hizmet’ gibi ifadelerle üyelerinde bir ‘başarı’ ve ‘gerçekleştirme’ duygusu oluşturur. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Misyon Misyon bildirgesinin şu sorulara cevap vermesi beklenir: 􀀹 Varlık sebebimiz, temel amacımız nedir? 􀀹 Örgütümüzü diğerlerinden ayıran, özgün yapan şeyler nelerdir? 􀀹 Yaptığımız işte 3-5 yıl sonra ne tür faklılıkların olması muhtemeldir? 􀀹 Şu anki ve gelecekteki temel ürün ve hizmetlerimiz nelerdir? 􀀹 Temel ekonomik ilgi alanlarımız nelerdir, neler olmalıdır? 􀀹 Firmanın temel inanç, değer ve arzuları nelerdir?

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Hedefler Kısa Dönemli (1-2 yıl) Orta ve Uzun Dönemli (3-5 yıl)

ANADOLU GRUBU GRUP VİZYONU Anadolu Grubu, 2000’li yıllarda varlığını sürekli kılacak vizyon olarak; "Anadolu’yu Dünyaya, Dünyayı Anadolu’ya Bağlayan Yıldız" olmayı benimsemiş ve son yıllardaki tüm girişimlerini ve yapılanmasını bu vizyon doğrultusunda gerçekleştirmiştir.

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Koleksiyon Vizyon: ‘İnsanların daha iyi ortamlarda varolabilmeleri için sağlam, dayanıklı, işlevsel, seçkin, özgün ürünler tasarlamak, dünya pazarına sunmak, tasarımı ulaşılabilir kılmak, çizgi ve tarz olarak öncü, Pazar payı olarak ilk 10’da olmak’. Marshall Boya Vizyonumuz: Değerlerimiz, bilgimiz ve çalışanlarımızla; toplumun, müşterilerimizin ve tedarikçilerimizin ve ortaklarımızın memnuniyetini sağlayarak iç pazarda ve ihracatta lider bir boya firması olmaktır. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) VİZYON TEI, Havacılık Endüstrisi’ne (ayrıcalıklı) yüksek kalitede ürün ve hizmet sunan, dünya çapında bir üreticidir… Çalışanlarımız daima işin sahibi, sorumluluğu ve bilinciyle düşünerek, müşteri beklentisini aşan yeni metodlar üretmek yoluyla, TEI’nin geleceğine katkıda bulunmaktadır... Dünya çapında bir şirket olmaya devam ederek yüksek kalitede, rekabet edebilir bir üretici olmak; pazardaki tüm müşterilere uçak motoruyla ilgili hizmet ve destek vermek... Sektörde söz sahibi olabilmek amacıyla, ülkemizdeki varlık ve kaynakları, optimum düzeyde kullanmak...

ATA YATIRIM (TÜSİAD-KALDER 1997 Kalite Ödülü) VİZYON Ata Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş., Türkiye sermaye piyasalarında; menkul kıymet alım / satım aracılığında, portföy yönetiminde, kurumsal finansmanda ve müşterilerimize bu konularla ilgili hizmet / ürün sunmada dünyanın en iyi aracı kuruluşu olacak.

ADEL KALEMCİLİK (1998 TÜSİAD - KALDER KOBİ Dalında Büyük Ödülü) VİZYON Anadolu Grubu'nun "Anadolu'yu Dünya'ya ve Dünya'yı Anadolu'ya bağlayan Yıldız olmak" vizyonu çerçevesinde dış ülkelerde üretim tesisleri, ticari şirketleri ve ortakları olan Türkiye'nin en büyük Kırtasiye Grubu olmak. MİSYON Toplam Kalite Yönetimini yaşam biçimi olarak benimseyen, bütün çalışanlarının, müşterilerinin, ortaklarının ve tedarikçilerinin mutluluğunu sürekli ve tam olarak sağlamayı ortak sorumluluk anlayışı içinden kabullenen, sürekli bir gelişim, yenilikçilik ve verimlilik anlayışı ile teknolojinin tüm imkanlarını müşterilerinin ve toplumun yararına sunmayı amaç edinen, insan, çevreye ve topluma saygılı olmayı ve katkıda bulunmayı içtenlikle benimseyen bir politikadır.

BORÇELİK (2001 TÜSİAD - KALDER Büyük Ödülü) VİZYON Attığımız her adımda farkı yaratmaktaki öncülüğümüzü sürdürerek müşteri bağlılığını çelikleştirecek ve 2005 yılında % 30 pazar payı hedefimize varacağız. MİSYON Ekonomik karlılığı hedefleyen bir şirket olarak hissedarlarımıza, Tercih edilen bir marka olarak müşterilerimize, Doğal kaynakları verimli kullanarak geleceğimize, Toplumsal sorumluklarımızı yerine getirerek ülkemize değer katacağız.

DOĞAN HASTANESİ (TÜSİAD-KALDER 1999 KOBİ Kalite Ödülü Finalisti) MİSYON Etik değerlere bağlı, hasta haklarına saygılı, tedavi edici uygulamalar yanında koruyucu sağlık çalışmalarını da kapsayan kaliteli ve ekonomik hizmetlerimizi din, dil, ırk ve cinsiyet ayrımı gözetmeksizin nitelikli ve uzman kadrolarımız ile sunmaktır. VİZYON Çağdaş bir yönetim sistemi, tıbbi uygulamaları ve teknolojisi ile örnek gösterilen, toplumun beklentileri ile hastalarımızın tüm sağlık gereksinimlerini karşılayan ve bu özellikleri ile öncelikle tercih edilen bir sağlık kuruluşu olmaktır.

AYGAZ (2001 TÜSİAD - KALDER Büyük Ödülü) VİZYON Tüm kaynaklarımızı yöneten stratejik avantajımız olarak gördüğümüz insan kaynağımızın, memnuniyet ve bağlılığını kuracağımız sistem ve uygulamalar ile en üst düzeyde tutarak “Türkiye’nin çalışılmak için en çok tercih edilen şirketi” olmaktır. MİSYON Yaratıcı, dinamik, bilgili, motive olmuş, etkin ve verimli bir Aygaz ekibinin sürekliliğini sağlamak için tüm şirket yönetimine ve çalışanlarına destek vermek ve ilgili birimlerle koordineli olarak insan kaynakları sistemlerini kurmaktır.

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Koleksiyon Misyon: ‘Koleksiyon, kurduğu ortamlar ve sunduğu yaşam tarzıyla daha iyi bir dünya için çalışır’. Marshall Boya Misyonumuz: Sürekli gelişme anlayışıyla, bilgi ve teknolojimizle, ürün ve hizmetimizi, değişen toplumun değişen beklentilerine uygun hale getirmek, Müşterilerimizle uzun süreli ilişkiler kurmak ve sunduğumuz yaratıcı hizmet ve çözümlerle başarılarını desteklemek, Çevre ve topluma karşı sorumluluklarımızı eksiksiz olarak yerine getirmek, Tüm çalışanlarımızı teşvik etmek ve başarılarını ödüllendirmek yoluyla da potansiyellerinden azami ölçüde yararlanmak, Varlıklarımızın değerini artırmak, ortaklarımız ve yatırımcılar için çekiciliğimizi ve güvenilirliğimizi sürdürmek Tedarikçilerimizle uzun süreli ve değer katan ilişkiler yaratmak © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002