Osmanlı Eğitim Sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
Advertisements

Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
KONUMUZ BİLİM FELSEFESİ.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
FP. TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GEÇMİŞİ Orta Asya Türkleri’nin Müslüman olmadan önce örgün eğitim kurumlarının olup olmadığı bilinmemektedir. Ancak Türk Kültürü’nün.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
D E V L E T Y Ö N E T İ M İ OSMANLI DEVLETİ KÜLTÜR VE UYGARLIĞI.
Program Tasarım Modelleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
2015 YGS ANALİZ KAMİL ÖZBAŞ Rehber Öğretmen YGS ANALİZİ (TÜRKÇE)  YGS’nin 40 soruluk Türkçe kısmında ağırlık; sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde.
AHMET ARSLAN OSMANLI DEVLETİ’NDE TOPRAK YÖNETİMİ EKONOMİ TOPLUM YAPISI EKONOMİK HAYAT VE HUKUK SORU PROĞRAMI.
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
Öğretmen Merkezli Egitim
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘j’
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
EŞSİZ YUVAM TEMASI ETKİNLİKLERİ 2
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri II
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Bilgilendirme Sunusu
Bütünleştirme uygulamaları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Program Tasarım Modelleri
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
MÜSLÜMANLIK SONRASI DÖNEMDE TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Osmanlı’da Eğitim-Öğretim
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
İş ve Meslek Sosyolojisi
Sunum transkripti:

Osmanlı Eğitim Sistemi Sıbyan Mektepleri Medreseler Enderûn Mektebi

1. Sıbyan Mektepleri: Okuma-yazma, bazı dinî bilgiler ve basit hesap işlemlerinin verildiği ilkokullardır.

Sıbyan Mektepleri Hemen her mahallede bulunduğu için "Mahalle Mektepleri" veya taş bina olarak inşa edildiği için "Taşmektep" de denilen bu okullar örgün eğitimin ilk basamağını oluştururlardı.

Kuruluşları Genelde vakıf yoluyla kurulur. Bazen Mahalle halkının işbirliği ile yapılır.

Programları Kur-an’ıOkuma’nın yanında ahlâkî terbiye verilmesi de amaçlanıyordu. Çocuğu şerden sakındırmak ve hayra sevketmek Osmanlı cemiyetinin eğitim felsefesiydi. Kur-an’ın ezberlenmesi

Öğretmenleri Mederese eğitimi görmüş ya da kendisini geliştirmiş kişiler

Öğrencileri Zorunlu eğitim değildir. 5-10 yaşlarındaki kız ve erkek çocuklara 3-4 yıllık bir eğitim verilirdi. Okula başlama Amin Alayı denen törenle yapılırdı. 1824’te II. Mahmut döneminde zorunlu olmuştur.

Öğretim araç gereçleri ve yöntemleri Ezber sistemine dayalı

Disiplin dayakla

2. Medreseler: Sıbyan mekteplerinden sonra gidilen öğretim kurumlarıdır.

Kuruluşları Vakıf kuruluşlar olarak sistemleşen medreseler Osmanlılarda da devletin güçlenmesine paralel olarak büyümüş ve gelişmiştir.

Programları Medreseler seviye itibarıyla bugünün orta ve yüksek okullarına tekabül etmektedirler. Vakıf olduğu için öğrencilerin barınmasının yanında diğer ihtiyaçları da medreseden sağlanıyordu.

Programları Medreselerin programını dört ana gruba ayırabiliriz: 1. Din ve Hukuk (Kur'an, tefsir, hadis, fıkıh, kelam...) 2. Dil ve Edebiyat (Arap, Fars dilleri, hitabet, şiir, gramer...) 3. Felsefe (Felsefe ve mantık) 4. Temel Bilimler (Tıp, Matematik, Geometri, Astronomi, Coğrafya) idi.

Müderrisleri Müderrisler en üst düzeyde Sahn medreselerini bitirir sıra beklerlerdi. Osmanlı medreseleri zamanla hiyerarşik bir düzenlemeye tabi tutulmuş, hocalarına verilen maaşlara ve ihtisas alanlarına göre derecelendirilmiştir. Yevmiye 20 Akçayla ders veren müderris en alt dereceden göreve başlar. Terfi ederek 500 Akçalık medreseye kadar yükselebilirdi. Süleymaniye medresesindeki: Darül-Hadis kürsüsü Osmanlı medreselerinin en yüksek (11. derece) derecesini ifade ediyordu. 500 Akça yevmiye alan müderrislere ya da mevleviyet denilen büyük şehirlerin kadılarına "Molla" deniyordu ki bugün ordinaryus karşılığındadır.

Öğrencileri Medrese öğrencilerinin en alt kademesine suhte (softa) ortaöğretim talebesi deniyordu. Daha sonrakilere danişmend (lisans talebesi) denilirdi. Muid (Asistan) müderris ile talebe arasındaki ilişkileri düzenler, hocanın derslerini müzakere yoluyla özetler veya tekrarlardı. Medrese eğitimi uzun süren meşakkatli bir işti.

Öğretim Yöntemi Bozulma döneminde ezberci eğitim Süre yoktu

Enderûn Mektebi: Kuruluşu II. Murad zamanında kurulup, zamanla çeşitli değişikliklere uğramakla beraber Osmanlı Devleti'nin son zamanlarına kadar (1909) varlığını sürdüren bir saray okuludur.

Öğrencileri Hıristiyan ailelerden devşirilen çocukların zekî ve gösterişlileri saraya alınarak özel bir şekilde yetiştirilirlerdi.

Eğitim ve Öğretim yöntemi İç oğlanı denilen Enderûn talebesi 3 biçimde yetişirdi. Hizmet yoluyla eğitim Kurumsal Eğitim-Öğretim Beden ve Sanat Eğitimi