Üç Alanda Değerlendirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
Program Geliştirmede Hedef
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM GELİŞTİRMENİN TEMEL KAVRAMLARI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
BEDEN EĞİTİMİ PERFORMANS ÖDEVİ
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRETSEL KAZANIMLAR
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ Ve YAZIMI
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Duyuşsal Alan.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
TESTİS SİNTİGRAFİSİ.
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Çocuklara kavram öğretilirken kolaydan karmaşığa bir sıralama takip edilmeli ve öğretilen kavramlar herkes tarafından aynı anlamda algılanıyor.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Üç Alanda Değerlendirme Bilişsel ve Psikomotor Alan Oğuzcan Yavaş

1. Bilişsel Alan – Benjamin Bloom 6 Basamak Bilgi Kavrama Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme Balina sıcak kanlı bir memelidir. D/Y “İşte Pandora’nın kutusunu açtın!” diyen bir kişi ne anlatmak istemiştir? (4*2)/8=? Okul yönetim kurulunun yıllık bütçesini, fonlar, ve okulun ihtiyaçları başlıkları altında sınıflandırın. Yabancı Dil bilmenin önemini açıklayın. YTÜ İngilizce hazırlık programını içerik açısından değerlendirin. Oğuzcan Yavaş

2. Psikomotor Alan Becerilerin uygulanması ile ölçülür, gözlem sonucu. Hız, özgünlük ve kalite önemlidir. Örn: Heykel. Kriterleri öğrenciler bilmelidir. Mümkün olduğunca fazla ölçüt belirlenmelidir. Bazı davranışları bilişsel olarak da ölçebiliriz. Kek yapmak gibi: Nasıl yapıldığını yazın. Alt hedefler belirtilebilir: Havuza nasıl dalar, kulaç atar, kurbağalama ve sırt üstü yüzer, su altından gider… Oğuzcan Yavaş

2. Psikomotor Alan – Elizabeth Simpson 7 Basamak Algılama Bedensel Kurulma Kılavuzla Yapma Mekanikleşme Beceri Haline Getirme Uyum Yaratma Do ve sol notalarını ayırt eder. Gitarı doğru bir şekilde tutar. Öğretmen eşliğinde birkaç nota çalar. Öğrendiği 3 notayı çalar. Gitarını akort eder. Akustik gitar ile bir parçayı çalar. Yeni bir parça besteler ve çalar. Oğuzcan Yavaş