MÜNAZARA ve CEDEL Prof. Dr. Şadi Eren.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 Uzlaşma hakkında İ zmir, Eylül Hukuk davalarının ele alınışı hakkında kısa bilgi Dava dilekçesi Deliller Son yazışmalar /______/___________/_______/_____________/_/______________.
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
“Doğruyu yalnız bırakma acizliğinden,
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
TARTIŞMA TÜRLERİ DİL VE ANLATIM-10.SINIFLAR HALİL GÜREL ANADOLU LİSESİ
RAMAZAN AYI VE ORUÇ İslam dininde ramazan ayına niçin önem verilmektedir? İmsak, İftar, Sahur, Mukabele, Teravih namazı ve Fitre kavramlarının anlamlarını.
Bu India’dan gelen TANTRA.
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
İLETİŞİM SORUNLARI.
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Felsefe-Bilim İlişkisi
=>SES BİLGİSİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi
TARTIŞMA TÜRLERİ Münazara
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
DİZİMBİLİM (SÖZDİZİMİ)
TARTIŞMA TÜRLERİ: AÇIK OTURUM
Uzmandan Bilgi Alma M.Fatih AMASYALI Uzman Sistemler Ders Notları.
İbrahim (as)’in babasına istiğfar dilemesinin şekli ve zamanı
Diyalektik Düşünme ve Eğitim
Münazara.
AçIk oturum MÜRÜVVET KILINÇ.
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
DEĞERLERİMİZ İYİLİK VE HOŞGÖRÜ
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
HEGEL ‘İN DİYALEKTİĞİ ˜ KANT ‘IN ÖDEV AHLAKI
Klasik Sosyoloji Tarihi
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
Bilişim Etiği Kuramlar.
Anlatım Biçimleri 1.AçıklamaAçıklama 2.TartışmaTartışma 3.ÖykülemeÖyküleme 4.BetimlemeBetimleme.
ÖĞRETİCİ YAZILAR 1-MAKALE 2-FIKRA 3-RÖPORTAJ 4-ELEŞTİRİ 5-GÜNLÜK
7.SINIF 4.ÜNİTE İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR NAZİFE İLBEY.
1 B. Deliller 1. İlim a. Kadîm İlim b. Hadis İlim 1) Zarurî İlim: 2) Nazarî ve İstidlali İlim: c. Yakîniyyât-Zanniyyât 2. Delil a. Akli-nakli Delil b.
1 C. FELSEFİ METOD  4. Felsefeciler  İslâm Tarihinde Ernevilerin son dönemlerinde ulûm-i kadîme adı verilen felsefî bilimler arabçaya terceme edilmeye.
ÖZEL FENERBAHÇE KOLEJİ MÜNAZARA KULÜBÜ İsmet DİŞLİ Özlem ERGÜN GÜLMEZ.
Bilimsel Yöntem Süreçleri
Düşünceyi Geliştirme Yolları
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Kötü dokunmalara örnekler Kötü dokunmalara örnekler.
Mantık tasdikat.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
MANTIK DERSLERİ -1- Prof. Dr. Şadi Eren.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
Bu India’dan gelen TANTRA.
MANTIK - 7 Prof. Dr. Şadi Eren.
MANTIK YANLIŞLARI MÜNAZARA
MÜNAZARA.
Elealı Zenon Sofistler Septikler
MANTIK - 8 BEŞ SANAT Prof. Dr. Şadi Eren.
DİNLER ARASINDAKİ İLİŞKİ. Dinler arasındaki ilişkiler,küreselleşen dünyada son derece önemli ve lüzumlu bir konudur.Herkes,birbirini olduğu gibi kabul.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
Ad-Münevver Soy Ad-Topaloğlu No-3412 Sınıf-9/M Ders-Türk Dil Ve Edebiyatı Konu-Makale Öğretmen-Okşan Kaynak-İnternet.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
13. Hafta Grup ve Grup Süreçleri
POLİTEKNİK EĞİTİM. ‘Çok yönlü teknik ve beceri’ Diyalektik materyalist felsefeye dayanır. Kurucusu KARL MARX ve ANGELS.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
 Farabi, yılları arasında yaşamış bir alimdir. Matematik, botanik, tıp, musiki, felsefe ve mantık alanında eserler yazmış olan bir alimdir. Asıl.
Sunum transkripti:

MÜNAZARA ve CEDEL Prof. Dr. Şadi Eren

-Münazara, karşılıklı görüş beyan etme -Tartışma kurallarından bahseden ilim -Adab ilmi ve bahis ilmi de denir

-Münazara, bir müşaveredir -Gayesi, işin doğrusunu öğrenmek olup övünmek ve «kendi doğrularını» pazarlamak değildir

Münazarada, konu dışına çıkılmamalıdır

Münazarada itnab ve îcaz yapılmamalıdır

Münazarada ses yükseltmek delil sayılmaz!

Münazarada muhatap küçük görülmemelidir (Sen git, abilerin gelsin!) Ebubekir Sifil Yaşar Nuri Öztürk

Münazarada muhatabın sözü kesilmemelidir

Münazarada gaye, yeni ufuklara ve gerçeklere açılmak ve ulaşmak olmalıdır

Tahakküm: Delilsiz iddia

«Bütün, parçadan büyüktür» «Bir, ikinin yarısıdır» gibi bedihiyatta delil istenmez.

Mükabere: Delil göstermeden bir iddiayı reddetmek veya çürütmek gayreti

Hz. İbrahim ve Nemrut

Delil getirenin karşı tarafı susturmasına ilzam, Cevap verenin delil getirmesine ifham denir (إفحام و إفهام)

Cedel (diyalektik) -Meşhurat ve müsellemattan oluşan kıyas -Felsefede ise: Bir düşüncedeki çelişkileri tartışarak gösterme sanatı

Sokrata göre cedel: Tez ve anti tezden yola çıkarak gerçeğe ulaşmak, kavramları açığa kavuşturmak ve tarif etmek

Aristoya göre: Zannî öncüllerden sonuç çıkaran kıyas (Bu tarifte cedelin burhandan ayrılan yönüne vurgu yapılmıştır. Çünkü burhanla varılan sonuçlar tartışma konusu olmamalıdır.)

Cedelin faydaları Cedel, doğru ve yanlış birbirinden ayırır Cedel, zekayı keskinleştirir Bilgileri pekiştirir Hatadan kurtarır Taklidden tahkike, ezberden tefekküre ulaştırır

Kötü cedel Enaniyeti kamçılar Zaman israfıdır Düşmanlığı körükler

Cedelin adabı Taraflar, işe ehil olmalı Gaye, gerçeği bulmak olmalı Haklı çıksa sevinmemeli Ses yükseltilmemeli Seviyesiz kimselerle tartışmamalı Öfkeye kapılmamalı Muhatabı dikkatle dinlemeli