DÖNÜŞÜM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Advertisements

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fehimdar ÇİFTÇİ Ankara Maarif Müfettişi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uluslararası İşletme Yönetimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
DEĞİŞİMİ ZORLAYAN GÜÇLER
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

DÖNÜŞÜM

SİZE ÜÇ SEÇENEK; SADECE SİZE GÖSTERİLENLERE BAKABİLİRSİNİZ BELKİ GELECEĞİ DE GÖRMEYE ÇALIŞABİLİRSİNİZ YA DA GELECEĞİ ŞEKİLLENDİRMEYE ÇALIŞIRSINIZ

Kurumsal öz değerlendirme artık bir zorunluluktur. “DEĞİŞMEYEN kurumlar, ilerlemeye başlayan toplumlara dar gelen elbiseler gibidir.” Henry Ford Bir zincirin kuvveti en zayıf halkasının dayanıklılığına bağlıdır. Zayıf halkaların sürekli kuvvetlendirilmesi zincirin kuvvetini artırır.

Günümüzde Her Türlü Örgütü Değişmeye Zorlayan Faktörler Farklı bir dünya Ekonomik sistem Çevresel sistem Politik sistem Kültürel sistem Teknolojik sistem

ESKİ-YENİ MÜCADELESİ Şimdiki Durum İstenilen Yeniliği İsteyenler Yenilik Karşıtları

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM DEĞİŞKENLERİ Yapı Görev Teknoloji İnsan

DÜNYAMIZ DEĞİŞİYOR YA BİZ? Yaptığımızı aynen sürdürürsek, aldığımız sonuçlar hep aynı olmaz mı? Aynı şeyleri yapmaya devam edip, değişik sonuçlar beklemek; SİZCE NEDİR?

HERŞEY DEĞİŞİYOR GERÇEKTEN DEĞİŞİYOR MU? GÜNÜMÜZDE OKULUN YAPISI VE FONKSİYONLARI NELER OLACAKTIR? NASIL BİR ÖĞRETMEN BAŞARILI OLACAKTIR? NASIL BİR İNSAN BAŞARILI SAYILACAKTIR?

HERŞEY DEĞİŞİYOR BİZ NE YAPALIM? DEĞİŞİMİ YÖNETMEK DEĞİŞİMİ YAŞAMAK ÖLÜMÜ BEKLEMEK

HERŞEY DEĞİŞİYOR Günümüzde bilgi, en önemli kaynaktır. Bilgiyi üreten, yayan ve tüketen insandır. İnsan değişim ve dönüşümün anahtarıdır. Bill Gates

DEĞİŞEN VE GELİŞEN DÜNYAMIZDA EĞİTİMİN AMACI ÖĞRENMEYİ ÖĞRETMEK, YENİDEN ÖĞRENMEYİ ÖĞRETMEK, İNSAN GÜCÜNÜ, VERİMLİ VE YARATICI KILMAKTIR.

D e ğ i ş i m Değişim;örgütlerin, yapılarının, yaptıkları işlerin, işlerinin yapılma biçimlerinin, işleri yönetme ve değerlendirme sistemlerinin ve çalışanlarının sürekli bir şekilde değişikliğe uğraması ve uğratılması olarak tanımlanabilir.

DEĞERLERİN DEĞİŞMESİ Tarım Toplumu: Arazi TARIM TOPLUMU SANAYİ TOPLUMU BİLGİ TOPLUMU İtici Güç Temel Fonksiyon Tarım Toplumu: Arazi Emek İşgücü Beyin gücü Sanayi Toplumu: Makine Bilgi Toplumu: Bilgi

Bilgi Toplumuna geçişin temelinde ne vardır? ?!..... 1985 Başlangıç 1970 1910 Bilimsel bilgi birikimi 3-5 yıl içerisinde ikiye katlanmaktadır. Bilgisayarların hız ve kapasite olarak ikiye katlanma süresi 6 aydır. Sanayi Toplumu ile Bilgi Toplumu arasındaki fark bir derece farkı mı yoksa tür farkı mıdır?

DEĞİŞİMİN YAŞANDIĞI ALANLAR İnsan ve toplum davranışlarında değişim Çalışma hayatında değişim Ticarette değişim Pazar anlayışında değişim Toplum bilincinde değişim Yönetim anlayışında değişim

YÖNETİM ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM Güçlü bir yapı/sistem/teknik üzerine inşa edilen, “Önce insan” anlayışıyla şekillenen, Müşteri odaklı, Süreçlerle yönetilen, Verilere dayanan Çağdaş yönetim anlayışını gündeme getirdi.

DEĞİŞİMİN SONUÇLARI İlginç ve heyecan vericidir. Örgüt mensupları ve müşterilerine yeni fırsat ve imkanlar getirir. Personelin profesyonel gelişimini hızlandırır. Günlük uygulamaların akademik olarak gözden geçirilmesine imkan verir. Güven ortamı oluşturur. Personele bireysel gelişim imkanı doğurur. İlgi ve dikkat artırır.

DEĞİŞİMLERDE GÖZDEN UZAK TUTULMAMASI GEREKEN ANA NOKTALAR 1. Değişim kaçınılmazdır. 2. Değişime tepki doğaldır. 3. Organizasyon kültürleri kuruluştan kuruluşa farklıdır. 4. Değişim zaman ve sabır gerektirir. 5. Değişim etkilediği kimselere anlam ifade etmelidir. 6. Değişim bazen rollerin/görevlerin yükünü artırabilir. 7. Değişim daima teknik ve idari destek gerektirir. 8. Her değişimin bir öğrenme sürecine ihtiyacı vardır.

Halen direnen varsa direnenlerle yollar ayrılır DEĞİŞİME DİRENME 1. Basamak RED İkna 2. Basamak DİRENME Eğitim 3. Basamak BOŞVERME Eğitim ve iletişim Son Basamak KATILIM Eğitim, iletişim ve sonuç alma Halen direnen varsa direnenlerle yollar ayrılır

Eski Yaklaşımlar Yeni Yaklaşımlar Bilgi kesindir Bilgi geçicidir Eğitim, konuları derinliğine anlamak için verilir Eğitim, ansiklopedik bilgi kazandırmak için verilir Eski Yaklaşımlar Yeni Yaklaşımlar Bilgi yayıcı olarak öğretmen Öğrenme etkinliklerinin düzenleyicisi olarak öğretmen Sınıfta tek karar verici olarak öğretmen Kararlar diğer öğretmenlerle birlikte verilmektedir Tek yönlü iletişim Çift yönlü iletişim Süreç temelli Okulda herkes birlikte öğrenir Bilgi gelecekte kullanılmak için verilir Bilgi kesindir Bilgi geçicidir Okul öğrencinin öğrendiği bir yerdir Ürün temelli EĞİTİM ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM Bilgi yeni bilgi üretmek için edinilir Kaynak: Servet Özdemir - H.İbrahim Yalın, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 1999 DEVAMI

Eski Yaklaşımlar Yeni Yaklaşımlar Öğretmen öğrenciye bilgi aktarır Öğretmen öğrenciye sorgulamayı öğretir Veliler eğitim ve okuldan anlamaz Velilerin işbirliği esastır Yarışmaya dayalı Birlikteliğe dayalı Normal dağılıma göre öğrenci değerlendirme Tam öğrenmeye yönelik öğrenci değerlendirme Kontrol edici olarak öğretmen Düzenleyici, lider, öğrencinin ihtiyaçlarına eğilen Öğretmen merkezli Öğrenci üzerine odaklanmış Yetişkin hayatın sorumlulukları üzerine odaklanmış ve tanımlanmış yeterlilikler Tek kitap üzerine program temelli Kontrol edici olarak yöneticiler Düzenleyici, lider, öğrencinin ihtiyaçlarına eğilen ve işi yapan kişi olarak yönetici

ABD’de Çalışma Hayatındaki Gelişmeler Hizmet % 15 %15 % 15 % 15 % 15 YILLAR 1700 1800 1900 1988 1995 Bilgi % 5 % 5 % 5 % 56 % 67 Üretim % 10 % 15 % 40 % 26 % 15 Tarım % 70 %65 % 40 % 3 % 3 Kaynak: İlhan Fındıkçı, Bilgi Toplumunda Yöneticilerde Kendini Geliştirme, 1996 ABD’de Çalışma Hayatındaki Gelişmeler (Çalışan nüfusun sektörlere göre dağılımı)