ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Advertisements

YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğrenme Stilleri.
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Akran destekli öğrenme
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Öğretim Teknikleri - III
Vygotsky ve Sosyo-kültürel teori
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Bireysel farklılıklar ve Eğitime yansımaları
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
DİĞER TUTUMLAR.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Öğretim Tasarımı Analiz.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Yasemin DEMİRASLAN ÇEVİK 19/04/2012
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ

ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ Bilişsel özellikleri Fiziksel özellikleri Duyuşsal özellikleri Sosyal özellikleri

ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ Akademik kayıtlar; Mezun olunan okul ve aldığı dersler, Not ortalamaları, Okuma - yazma ve matematik gibi zekâ ve bece­rilere ilişkin standart başarı testlerinde oluşan notlar, Konu alanıyla ilgili alınan dersler.

ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ Öğrenenlerin akademik bilgileriyle yakından ilgili olan bilgiler, öğrenenlerin öğrenecekleri ders konusu ya da becerilerle doğrudan ilgili olarak sahip oldukları bilgi ve becerilerdir.

BİLİŞSEL ÖZELLİKLER Genel Özellikler Genel Yetenekler Özel Yetenekler Gelişim Dönemi(Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri gibi) Dilsel Gelişim Dönemi Okunma Seviyesi Görsel Okuryazarlık Düzeyi Bilişsel İşleme Biçimi(Seçilen ve En etkili) Bilişsel ve Öğrenme Stratejileri Genel Dünya Bilgisi Daha önceki Bilgiler

ÖĞRENME STİLLERİ Bazı öğrenme türleri belli öğrenciler için daha etkilidir. Bazılarımız materyali okuyarak, bazılarımız izleyerek, bazılarımız da yaparak yaşayarak öğrenirler.

ÖĞRENME STİLLERİ Öğrenenin öğrenme stilini genel olarak belirleyebilmek için ; Bilgiyi algılamada öncelikli olarak hangi duyusunu kullanıyor? Bilgi almada hangi tür sunumu tercih ediyor? Görsel sunumlar mı? Sözel sunumlar mı? Hangi tür bilgi organizasyonunda kendini daha rahat hissediyor? Tümdengelim mi? Tümevarım mı?

Bilgiyi işlerken nasıl bir yol izliyor Bilgiyi işlerken nasıl bir yol izliyor? Aktif (fiziksel olarak katılım) mi? Pasif (düşünsel olarak katılım) mi? Bilgiyi almak için nasıl bir sürece ihtiyaç duyuyor? Sıralı (bütüne götüren sıralanmış küçük parçalar­ dan oluşan yapılar) mı? Geniş (bilginin tümünün ana hatlarıyla yapılandırılması) mi?

ÖĞRENME STİLLERİ Öğrenme stilleri ile bireyin öğrenme ortamındaki performansı arasındaki ilişki yıllar boyunca Kolb, Riding, Honey ve Mumford gibi pek çok araştırmacı tarafından incelenmiştir.

ÖĞRENME STİLLERİ Felder ve Silverman (1988) inceleme için bir dizi ortak sınıflandırma geliştirmiştir. Bunlar ; 1) Bilgi en iyi şekilde nasıl algılanır?  Görsel - resimler, şekiller yoluyla İşitsel - ses yoluyla

ÖĞRENME STİLLERİ Algılanan bilgi türleri Algısal (dış) - ses, görüntü, fiziksel algılamalar, Sezgisel (iç) – görüşler 

ÖĞRENME STİLLERİ 3) Bilgi nasıl organize edilir? Tümdengelim - olay ya da gözlemlerden ilkelere ulaşır. Tikelden gelim - ilkeden yola çıkılarak sonuçlara gidilir.

ÖĞRENME STİLLERİ 4) Bilgi nasıl işlenir? Aktif olarak – tartışma Yansıtmalı olarak – içselleştirme

ÖĞRENME STİLLERİ Anlamaya yönelik ilerleme nasıl meydana gelir? Bölümsel - bir dizi basamaklar olarak Bütünsel - dairesel olarak

ÖĞRENME STİLLERİ Bir eğitimci/öğretmen olarak, öğrenenlerin öğrenme stillerini anlamak ise; Öğretmen ve öğrenenlerin düş kırıklıklarını azaltır, Öğrenenlerin başarısını yükseltir, Benlik kavramını geliştirir,

Birbirinden farklı özelliklere sahip öğrencilerin aynı sınıfta bulunmalarını kolaylaştırır, Yöneticiler, ana - babalar ve diğer personelle olumlu bir iletişim sağlar (Reiff, 1992).

Öğretim Tasarımı ve Öğrenme Stili İlişkisi Öğrenme ortamlarının, öğrenenlerin özelliklerinin (öğrenme stilleri, özyeterlik algıları, tutumları, motivasyonları, ilgileri vb) dikkate alınarak hazırlanması bireylerin etkili bir öğrenme yaşantısı geçirmesini sağlayacaktır.

Öğrenme Koşulları Dunn ve Dunn (1978) okul çağındaki ve yetişkin öğrenciler için ayrı ayrı Öğrenme Stil Envanteri tasarlamıştır. Kişisel tercihlerin değerlendirilmesi aşağıdaki alanları içerir: Kendine odaklı, akrana ya da gruba odaklı, yetişkine odaklı ya da bileşik odaklı olmayla ilgili bireyin toplumsal ihtiyaçları, Algısal tercihler, hareket ihtiyacı, günlük zamanın kullanılması, etkili işlev için biyoritmle ilgili bireyin fiziksel ihtiyaçları.

FİZİKSEL ÖZELLİKLER Her üç öğrenme (bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) alanında da öğrenenlerin sahip olduğu fiziksel yeterlilikler önem taşımaktadır. Bu nedenle öğrencilerin genel sağlık, duyu ve diğer organlarının sağlıklı olması bekli de en gerekli şartlardan biri olarak kabul edilebilir.

FİZİKSEL ÖZELLİKLER Duyusal algılama Genel sağlık Yaş

Engelliler Engelliler kategorisinde, fiziksel engeli olan bireylerle (duyma ve görme bozukluğu olan) zihinsel engeli olan bireyler yer alır. Her engelli öğrenen türünün kendine öz­ gü kısıtlamaları vardır ve özel koşulların yerine getirilme­sini gerektirir.

Yetişkin Öğrenciler Androgoji adı verilen yetişkin eğitimi alanı yetiş­kinler ve eğitim sürecindeki yerleri konusunda bazı ilkeler ileri sürmektedir. Bunlar: Yetişkinler, üst düzeyde öğrenme motivasyonuyla eğitim programına başlar. Hedeflerin açık bir şekilde belirtildiği sistematik olarak yapılandırılan programlar isterler. Öğretilecek konuların kendileri için faydalı olacağını bilmek ister. Yetişkinler için önemli olan zamandır.

DUYUŞSAL ÖZELLİKLER Bilişsel ve fiziksel bilgilere ek olarak, öğrenenin duyuşsal özelliklerinden haberdar olunması da gerekir. Kişiye bir şeyi öğretmek üzere bir sürecin tasarlanması için öğretmenin öğrenenlerin ilgi, motivasyon, konu alanına karşı tutum, akademik özbenlik, kaygı düzeyi, inançları hakkında bilgilere sahip olması gerekir.

DUYUŞSAL ÖZELLİKLER İlgiler Motivasyon Öğrenmeye karşı motivasyon Konu alanına karşı tutum Öğrenmeye karşı tutum Arabuluculukla ilgili algı ve deneyimleri Akademik öz-benlik Kaygı düzeyi İnançlar Başarı özellikleri(kontrol odağı gibi)

SOSYAL ÖZELLİKLER Öğretim tasarım sürecinde öğrenenlerin bilişsel, fiziksel ve duyuşsal özelliklerinin yanı sıra sosyal özellikleri de önemli rol oynamaktadır. Öğrenenlerin sosyo-ekonomik durumları, yetişme çevreleri işbirliği ya da rekabet ile ilgili eğilimleri ve akran ilişkilerindeki tutumları bu başlık altında incelenebilir.

SOSYAL ÖZELLİKLER Akranları ile ilişkileri Otoriteye karşı hissettikleri İşbirliği ya da rekabete yönelik eğilimler Ahlaki gelişim (Kohlberg’in ahlaki gelişim basamakları gibi) Sosyoekonomik durum Etnik durum Rol modeller

Kültürel Olarak Farklı Öğrenenler Kültürel olarak farklı öğrenenler, öğrenenlerin çoğunluğundan önemli ölçüde farklı alt yapı ve davranışlara sahip kültürlerin üyesi olan öğrenenleri kapsayan bir tanımdır.

Öğrenen Özellikleri ile İlgili Verilerin Toplanması Hedef kitleye ders veren eğiticiler ile görüşmeler yapmak, Hedef kitleyi gözlemleyip, görüşmeler yapmak, Öğrenenlerin ilgilerini ve geçmiş yaşantılarını sorgulayan anketler uygulamak, Öğrenenlerin bilişsel strateji, bilgiyi işleme stili ve tercih ettikleri öğrenme ortamı sorgulayan değerlendirme araçlarından yararlanmak,

Elde Edilen Verilerin Tasarıma Yansımaları Öğrenenin özellikleri süreci, kullanılacak zaman, araç gereç materyallerin türü, verilecek dönütler, yapılacak rehberlikler gibi öğrenme ortamında yer alması gereken öğelerin niteliğini etkileyecektir.

TEŞEKKÜRLER