BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
EBA v1 (2012 – 2015) ARTILARI Herkese açık güvenilir içerikler Bireysel ve sınıf öğrenmesine katkı Paylaşım yapma imkanı İçerikler tek adreste Dünya’nın.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
WEB TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ASSURE Modeli.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Modeller SDLC.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
UZAKTAN EĞİTİM.
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI

Giriş Öğrenme ve içerik Öğrenmeyi yönlendiren metodlar ve faktörler Projenin başından sonuna kadar izlenecek adımlar

Neden? Bilgisayar aracılığı ile nasıl etkin iletişim kurabiliriz? & Öğrenme olayının gerçekleşeceğini nasıl garanti ederiz? Uygulamaya yönelik kurallar & Öğretim tasarımı teknikleri

İletişim Süreci Kaynak Medya Alıcı (Mesajı gönderir) (Mesajı taşır) (Mesajı çözer) Ders Kitap Görsel-işitsel materyaller BDE Öğretmen Basılı kelimeler Görsel materyaller & ses BDE yazılımı Dinler Okur Seyreder Bilgisayarla etkileşim kurar

Öğretim Tasarımı Yaklaşımı Standartlara dayalı Görgül (empirical) yaklaşım Proje yönetimi Bilişsel psikoloji kurallarına dayalı Fikirlerin tartışılmasından uygulamaya giden bir süreç Yaratacılık Takım çalışması yaklaşımı

SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ

Projenin gerektirdiği standartlar Varolan standartlar STANDARTLAR SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME PROJE YÖNETİMİ

SÜREKLİ DEĞERLENDİRME STANDARTLAR PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME PROJE YÖNETİMİ SÜREKLİ DEĞERLENDİRME Varolan standartların uygulanması Her adımda tekrarlayan değerlendirme

PROJE YÖNETİMİ Kaynak, zaman ve bütçe yönetimi Planlama STANDARTLAR PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PROJE YÖNETİMİ Kaynak, zaman ve bütçe yönetimi Planlama Sürecin izlenmesi İletişim

Planlama İçeriğin belirlenmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Planlama İçeriğin belirlenmesi Öğrenci özelliklerinin ortaya çıkarılması Sınırlılıkların belirlenmesi Bütçelendirme Planlama dokümanının oluşturulması Stil dokümanının oluşturulması Kaynakların belirlenmesi ve elde edilmesi Ön tartışmaların/beyin fırtınalarının yapılması Görünümün ve kullanışlılığının belirlenmesi Kullanıcı görüşünün alınması

Tasarım İçeriğe ilişkin ön fikirlerin geliştirilmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Tasarım İçeriğe ilişkin ön fikirlerin geliştirilmesi İşlem ve kavram analizlerinin yapılması Programa ilişkin ön tanımın yapılması Protatip hazırlanması Akış şemaları ve öykü yapraklarının hazırlanması Senaryoların yazılması Kullanıcı görüşünün alınması

Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi Grafiklerin hazırlanması Ses ve video üretimi Parçaların birleştirilmesi Destek materyallerinin hazırlanması Test etme Güncellemelerin yapılması SOn güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması Programın doğrulanması

Değerlendirme Formu İçerik Yardımcı Bilgiler Duyuşsal Etkiler Kullanıcı Arayüzü Pedagoji Görünmeyen özellikler Güçlü kılan yönler Destekleyici Materyaller

KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (20021). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.