BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Giriş Öğrenme ve içerik Öğrenmeyi yönlendiren metodlar ve faktörler Projenin başından sonuna kadar izlenecek adımlar
Neden? Bilgisayar aracılığı ile nasıl etkin iletişim kurabiliriz? & Öğrenme olayının gerçekleşeceğini nasıl garanti ederiz? Uygulamaya yönelik kurallar & Öğretim tasarımı teknikleri
İletişim Süreci Kaynak Medya Alıcı (Mesajı gönderir) (Mesajı taşır) (Mesajı çözer) Ders Kitap Görsel-işitsel materyaller BDE Öğretmen Basılı kelimeler Görsel materyaller & ses BDE yazılımı Dinler Okur Seyreder Bilgisayarla etkileşim kurar
Öğretim Tasarımı Yaklaşımı Standartlara dayalı Görgül (empirical) yaklaşım Proje yönetimi Bilişsel psikoloji kurallarına dayalı Fikirlerin tartışılmasından uygulamaya giden bir süreç Yaratacılık Takım çalışması yaklaşımı
SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ
Projenin gerektirdiği standartlar Varolan standartlar STANDARTLAR SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME PROJE YÖNETİMİ
SÜREKLİ DEĞERLENDİRME STANDARTLAR PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME PROJE YÖNETİMİ SÜREKLİ DEĞERLENDİRME Varolan standartların uygulanması Her adımda tekrarlayan değerlendirme
PROJE YÖNETİMİ Kaynak, zaman ve bütçe yönetimi Planlama STANDARTLAR PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PROJE YÖNETİMİ Kaynak, zaman ve bütçe yönetimi Planlama Sürecin izlenmesi İletişim
Planlama İçeriğin belirlenmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Planlama İçeriğin belirlenmesi Öğrenci özelliklerinin ortaya çıkarılması Sınırlılıkların belirlenmesi Bütçelendirme Planlama dokümanının oluşturulması Stil dokümanının oluşturulması Kaynakların belirlenmesi ve elde edilmesi Ön tartışmaların/beyin fırtınalarının yapılması Görünümün ve kullanışlılığının belirlenmesi Kullanıcı görüşünün alınması
Tasarım İçeriğe ilişkin ön fikirlerin geliştirilmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Tasarım İçeriğe ilişkin ön fikirlerin geliştirilmesi İşlem ve kavram analizlerinin yapılması Programa ilişkin ön tanımın yapılması Protatip hazırlanması Akış şemaları ve öykü yapraklarının hazırlanması Senaryoların yazılması Kullanıcı görüşünün alınması
Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi Grafiklerin hazırlanması Ses ve video üretimi Parçaların birleştirilmesi Destek materyallerinin hazırlanması Test etme Güncellemelerin yapılması SOn güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması Programın doğrulanması
Değerlendirme Formu İçerik Yardımcı Bilgiler Duyuşsal Etkiler Kullanıcı Arayüzü Pedagoji Görünmeyen özellikler Güçlü kılan yönler Destekleyici Materyaller
KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (20021). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.