Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Advertisements

MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Hat Dengeleme.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
Merkezi Eğilim Ölçüleri (Ortalamalar)
İKİ ÖRNEKLEM TESTLERİ. BAĞIMSIZ GRUPLARA İLİŞKİN HİPOTEZ TESTLERİ.
İKİDEN ÇOK (K) ÖRNEKLEM TESTLERİ. BAĞIMSIZ GRUPLARA İLİŞKİN HİPOTEZ TESTLERİ.
Örnek 1 Kullanıcının girdiği bir sayının karesini hesaplayan bir program yazınız.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
OLASILIK TEOREMLERİ Permütasyon
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ ve
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Çoklu Doğrusal Bağlantı X3X3 X2X2 r X 2 X 3 = 1 Tam Çoklu Doğrusal Bağlantı.
TESVİYE EĞRİLERİNİN ÇİZİMİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME ARAÇ VE YÖNTEMLERİNDE ARANAN NİTELİKLER
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Ünite 9: Korelasyon Öğr. Elemanı: Dr. M. Cumhur AKBULUT.
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
TEST GELİŞTİRME.
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
KORELASYON VE DOGRUSAL REGRESYON
Silajda fiziksel ve kimyasal yöntemlerle silaj kalitesinin saptanması
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
385 kişiye yapılan anket soruları aşağıdaki verilmiştir.
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YÜZDELER.
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
Kesikli Olay benzetimi Bileşenleri
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Sunum transkripti:

Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Dr. Ergül Demir

ÜNİTE 10. MADDE VE TEST İSTATİSTİKLERİ

Madde analizi ile, Maddelerin güçlüğü, Maddelerin ayırıcılığı ve Madde seçeneklerinin işlerliği belirlenebilir.

Madde güçlük indeksi (Pj): Maddenin zorluğu veya kolaylığı hakkında bilgi verir. Madde puanlarının aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır. 0,00≤ Pj ≤1,00 arasında değerler alır.

Madde güçlüğü (Pj) Maddeyi Doğru cevaplama oranı 1-0 puanlamada P= Maddeye doğru cevap verenler Tüm cevaplayıcılar Formülü = =60/100=0,60

Dereceli puanlamada güçlük indeksi hesaplama Madde puanlarının aritmetik ortalamasının maddeden alınabilecek maksimum puana oranı ile bulunur. Pj=Madde ortalaması/K K: Maksimum puan Örnek: Bir madde 10 üzerinden puanlandığında öğrencilerin aldıkları puanlar, 5, 6, 8, 10, 2, 4, 6, 7, 9, 2, 5, 5, 6, 8, 3, 9, 10, 5 olsun. 18 öğrencinin puanları toplamı=110 eder. Madde aritmetik ortalaması=110/18=6,1 Madde güçlük indeksi=6,1/10=0,61 eder.

Madde güçlüğünün yorumu Madde Güçlük Değeri Yorumu 0,00 – 0,20 Çok Zor 0,20 – 0,40 Zor 0,40 – 0,60 Orta Güçlükte 0,60 – 0,80 Kolay 0,80 – 1,00 Çok kolay

Madde ayırıcılık indeksi (rjx): Maddenin kalitesi hakkında bilgi verir. - Maddenin tek başına testten düşük ve yüksek puan alanları birbirinden ayırabilme derecesini verir. Madde puanları ile test puanları arasındaki ilişki (korelasyon) katsayısı hesaplanarak elde edilir. -1,00≤ rjx ≤1,00 arasında değerler alır.

Madde ayırıcılığının yorumu Madde Geçerlik Değeri Yorumu (-1,00) – (0,00) Kesinlikle geçersiz (Zıt değişken ölçülüyor) (0,00) – (0,19) Geçersiz (Ölçülmek isteneni ölçmüyor) 0,20 – 0,29 Kısmen geçerli (Düzeltilip kullanılabilir) 0,30 – 0,39 Orta derecede geçerli 0,40 – 1,00 Yüksek geçerlikte

Alt ve üst gruplar yöntemi 1-Öğrencilerin ham puanları en büyükten en küçüğe sıraya dizilir. 2-Grubun en başarılı %27’si «üst grup» (Yüksek puan alanlar) olarak adlandırılır. 3-Grubun en başarısız %27’si «alt grup» (Düşük puan alanlar) olarak adlandırılır. 4-Orta grup atılır. 5-Her bir madde için aşağıdaki tablo oluşturulur.

Alt ve üst gruplar yöntemi

Alt ve üst gruplar yöntemi ile madde güçlüğü ve ayırıcılığının hesaplanması pj : Madde güçlük indeksi n(d,ü) : Maddeyi üst grupta doğru yanıtlayanların sayısı n(d,a) : Maddeyi alt grupta doğru yanıtlayanların sayısı N : Üst ve alt gruptaki toplam öğrenci sayısı rjx : Madde ayırıcılık gücü indeksi n(d,ü) : Maddeye üst grupta doğru cevap verenlerin sayısı n(d,a) : Maddeye alt grupta doğru cevap verenlerin sayısı n : Üst ya da alt gruptaki öğrenci sayısı

Alt ve üst gruplar yöntemi ile madde güçlüğü ve ayırıcılığına örnek Örnek : Bir test sonucunda öğrencilerin 15. soruya verdikleri cevaplar ve cevapların seçenek dağılımları aşağıdaki gibidir. Madde No: 15 SEÇENEKLER Toplam A B* C D E Üst Grup 4 65 13 12 6 100 Alt Grup 32 21 20 22 5 36 86 33 34 11 200 =(65+21)/200=0,43 =(65-21)/100=0,44

Madde seçenek analizi: Maddenin seçeneklerinin çekiciliği hakkında bilgi verir. Seçeneklere verilen cevaplara ilişkin frekansların yüzdesi alınarak hesaplanır. 0,00≤ ile ≤1,00 arasında değerler alır. Madde seçeneklerinden biri doğru cevap ve diğerleri çeldirici adını alır. Çeldiricilerin oranları arasında çok fark olmaması, Üst grupta doğru seçeneğin oranının yüksek olması, Alt grupta çeldiricilerin oranının yüksek olması, Doğru cevapta üst ve alt grup arasında farkın çok olması Seçeneklerin iyi işlediği anlamına gelir.