William (Bill) Bernbach

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Advertisements

Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
SIFIRIN TAR İ HÇES İ NESL İ HAN KAPLAN Haluk Bingöl CMPE 220-Fall 2010/ /11.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
DONANIM VE YAZILIM.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
Reklam Yazarlığı. Bu ders için gerekenler  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünmek.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Betül GÜLER
4 oğul 4 mevsim... SLAYTCAFE.COM
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ANLATIM TÜRLERİ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H05
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Tehlikeyi Görmek.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İş Ortamındaki İnsanlar.
İstanbul Vinç Kiralama Hizmetleri
DERS ÇALIŞMAK MI???.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
seyahat zeyno zeyno seyahat
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Tüketici Davranışları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

William (Bill) Bernbach

William Bill Bernbach 13 Ağustos 1911 tarihinde dünyaya gelmiş, ABD’li ünlü reklamcıdır. Farklı ajanslarda çalıştıktan sonra 1949 yılında meslektaşları Ned Doyle ve Mac Dane ile birlikte Doyle Dane Bernbach (DDB) reklam ajansını kurdu. Bernbach yaptığı yenilikler ve farklı bakış açısıyla reklamcılığın gelişiminde ve değişiminde çok büyük pay sahibi olmuştur. Uzun yıllar ajansın Kreatif Direktörlüğünü yapmıştır.

Her marka ve her ürün için farklı bir bakış açısı geliştiren ve standart, kalıplaşmış tarzların dışında reklam metinleri üreten William Bill Bernbach 20. Yüzyılın en büyük reklam dâhilerinden biri olmaktadır. Bernbach “nasıl söylediğiniz önemlidir” demiştir yani sunuş şekliniz reklamı başarıya götürmede en önemli unsurdur.

Birçok marka için reklam oluşturan Bernbach’ın ünlenmesi ise iki müthiş reklam fikri ile olmuştur. Bunlardan biri vos vos arabaların reklamı (Think Small) diğeri ise bir araç kiralama şirketinin reklamı olmuştur. Her zaman için reklamlarında yalın ve mizahi bir dil kullanan William Bill Bernbach aynı zamanda reklamcılığı ikna etme sanatı olarak görmüştür.

‘Harika Bir Fikrim Var; Gelin Doğruyu Söyleyelim’ William Bill Bernbach bir araç kiralama şirketinin reklamında bu ünlü metni kullanmıştır. Sıradan bir araç kiralama markası için ‘biz iki numarayız ve bu yüzden de çok çalışıyoruz’ reklamı ile o zamana kadar yapılan en iyi reklam sloganını oluşturmuştur.

BernBach’a göre reklamcılık “ikna etmek”, ikna etmekse bilim değil sanattı. Esin kaynağı da özellikle şiir sanatıydı. Ona göre şiirler, “gerçekler dünyasında düşgücü ve fikirler dünyasına atlayan devler” di. 2 Ekim 1982 yılında vefat eden Bernbach, mezar taşına “he made difference” yazdırmasıyla bu işi ne kadar sevdiğini de özetlemiştir.

William Bernbach tarafından ortaya atılan bu yaratıcı stratejiye göre mesajın nasıl söyleneceği çok önemlidir. Ona göre uygulama stili reklamın egemen özelliğidir ve etkili reklamın sırrı problem çözmek ve problemi avantaja çevirecek dramatik bir görsellik ve dürüstlükten oluşmaktadır. Bu stratejiye göre iyi bir reklam elde etmenin en önemli unsuru üründür. Ürün hakkındaki tüm özelliklerin bilinmesi gerekmektedir. Belirlenen bu özellikler, tüketiciye ulaştırılabilirse reklam başarılı olacaktır.

Bu stratejiye göre 4 temel nokta bulunmaktadır Bu stratejiye göre 4 temel nokta bulunmaktadır. Bunlar: -Reklamı izleyenlere saygı duyulmalıdır. Reklamlar hedef kitleye ulaşmaya çalışırken yüksekten bakan bir tavırla hedef kitlesine seslenmemelidir. -Yaklaşım dürüst ve doğrudan olmalıdır. -Reklam diğerlerinden farklılaşmalı, kendi karakteri ve stili olmalıdır. -Mizah önemsenmelidir, dikkat çekmede ve reklamın okunmasını, dinlenmesini ve görülmesini sağlamada çok etkili olabilmektedir.

*William Bill Bernbach reklamcılığı meslek haline getirmesinin dışında özlü sözleri ile de çok ünlüdür. “Hayat dallamalarla çalışmak için çok kısa.” “Reklamınız fark edilmediyse, geriye kalan her şey akademiktir.” “İyi reklam, kötü reklam diye bir şey yoktur. Bazı koşullarda iyi olan, başka koşullarda kötü olabilir. Araştırmalar ise, sizi geçmişe hapsedebilir.” “Sihir ürünün kendisindedir.” “İşe başlamadan önce ürününüzün içini dışını öğrenin. Bu bilgiyi de tüketicinin ihtiyaçlarıyla ilişkilendirin.” “Bir ilanın başlıksız olması bazen doğrudur, bazen de başlık mutlaka gereklidir. Bazen logoyu kullanmakta yarar vardır, bazen de bu en büyük hata olabilir.”

“Ne kadar yetenekli olursanız olun, var olmayan bir ürün yararı icat edemezsiniz. Eğer buna kalkışırsanız, yapacağınız basit bir numara olmaktan öteye geçemeyecek ve tutmayacaktır.” “İşimiz ölü gerçekleri hayata döndürmektir.” “İnsanların dikkatini çekebilirsiniz, ancak bunu ilgisiz bir numarayla yaparsanız, tepkiyle karşılaşırsınız. Bu hoşlarına gitmeyecektir.” “Bir sayfaya ağlayan adam resmi koyabilirim, bu sadece ağlayan bir adam resmi olacaktır ya da onu sayfaya öyle bir yerleştirebilirim ki, ağlamanız gelir. İkisinin arasındaki fark sanattır; iş dünyasının ısrarla reddettiği, elle tutulamayan bir şey.”

KAYNAKÇA http://www. academia

Hazırlayanlar Nisa TAŞKIN 2004150017 Saime Nur AR 2004150026 Zeynep DÖNMEZ 2004150039 Onur MANSUROĞLU 2004150040