BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Pazarlama Teknikleri.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMA NEDİR?.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazarlama 1.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Mobil Pazarlama Karması
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
PAZARLAMA KARMASI.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PAZARLAMA VE SATIŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ

Birbirinden Ayrılmaz İki Kavram PAZARLAMA VE SATIŞ Pazarlama ve satış birbirini tamamlayan iki kavramdır. Ancak aralarında önemli farklılıklar vardır. Pazarlama ve Satış Farklı Kavramlardır Pazarlamada amaç müşteri tatmini iken satışta amaç satmaya odaklıdır. Pazarlamada başlangıç noktası hedef pazar (tüketici ihtiyaç ve istekleri) iken satışta fabrikadır. Pazarlamada odak noktası tüketici ihtiyaçları iken, satışta ürünlerdir. Kullanılan araçlar açısından bakıldığında pazarlama bütünleşik pazarlama odaklanırken, satışta reklam ve tutundurma baskındır. Kaynak: T. Levitt, ‘’Marketing Myopia, HBR, p. 50

Pazarlama Yönetimi Süreci

Pazarlamanın Amaçları Hedef pazar seçimi Seçilen hedef pazarın ihtiya ve isteklerini karşılayan pazarlama karması hazırlamak

Pazarlama Anlayışının Temelleri Bütünleşik Pazarlama Sistematik Planlama Müşteri Tatmini Tüketici Yönelik Tutum Pazarlama Anlayışı

Tüketiciye Yönelik Tutum Tüketici Araştırması Üstünlük Stratejisi Ürün Farklılaştırma Hedef Pazarın Tanımı İhtiyaç Tanımı Tüketiciye Yönelik Tutum

Pazarlama Yönetimi Süreci Amaçları Pazarlama Stratejileri Uygulama Kontrol

Pazarlama Karması ÜRÜN FİYAT TUTUNDURMA DAĞITIM Kalite, Performans, Kolaylık, Tasarım, Garanti, Estettik, Marka, Renk, … ÜRÜN Reklam, Halkla ilişkiler, Promosyon, Satış teşvik, … Maliyetler, Uygun fiyat, Doğru fiyat, Ödeme kolaylıkları, … Satış noktası özellikleri, Aracılar, Paketleme, Teslim Hızı, Stok Yönetimi FİYAT TUTUNDURMA DAĞITIM

Pazarlamada Yeni Bakış Açıları Niş pazarlama Yeşil pazarlama Destinasyon (şehir) pazarlaması Gerillla pazarlaması Doğrudan pazarlama İnternette pazarlama İzinli (Permission) pazarlama Kulaktan-Kulağa Pazarlama (WOM) Mobil pazarlama Viral pazarlama Deneyimsel pazarlama Değer Temelli Pazarlama İlişkisel pazarlama Postmodern pazarlama

Teşekkürler…