BAŞARI VE MOTİVASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Advertisements

MESLEK SEÇİMİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
KİTAP SEVGİSİ VE OKUMA ÜZERİNE… HAZIRLAYAN: FERİDUN ESER GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ FELSEFE ÖĞRETMENİ.
REHBERLİK SERVİSİ motivasyon semineri.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Manavgat Rehberlik ve Araştırma Merkezi MESLEK SEÇİMİ.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
MESLEKLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ÇİĞDEM ÇINAR& BAHAR SEYHAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
MESLEK SEÇİMİ.
Büyüklük kader değil terdir!
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
EŞSİZ YUVAM TEMASI ETKİNLİKLERİ 2
HERŞEY GELECEĞİM İÇİN YGS-LYS HAZIRLIK SÜRECİ.
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
Tehlikeyi Görmek.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
AĞRI GÜZEL SANATLAR LİSESİ
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
DERS ÇALIŞMAK MI???.
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SUNUSU
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
HAFIZLIK EĞİTİMİ MODEL TANITIMI > GRUPLA EĞİTİM MODELİ <
Eğitsel Rehberlik.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ

REHBERLİK SERVİSİ.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Nitel Araştırmalar.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

BAŞARI VE MOTİVASYON

GÜDÜLENME-MOTİVASYON GÜDÜLENME : ÇALIŞILACAK KONUYA, YAPILACAK ETKİNLİĞE İLİŞKİN İSTEK DUYMAK VE ÇABA HARCAMAYA HAZIR OLMAK DEMEKTİR.

GENELDE BU SÖZLERİ BİRÇOK ÖĞRENCİ SÖYLER ÇALIŞMAM GEREKTİĞİNİ BİLİYORUM AMA ÇALIŞAMIYORUM. KİTABI AÇIYORUM AMA KİTABA BAKARAK ÖYLE OTURUYORUM. NEDENDİR BİLMEM AMA BİR TÜRLÜ DERSİN BAŞINA OTURAMIYORUM.

ÇALIŞMAYI SEVMEMENİN BAZI NEDENLERİ OLABİLİR!..

O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK DERSLER BİZLERİ BAŞARIYA GÖTÜREN BASAMAKLARDIR. ÖRNEĞİN ÖĞRENCİ HUKUK FAKÜLTESİNİ KAZANMAK İSTİYOR. HUKUK FAKÜLTELERİNİN YÜKSEK PUANI OLDUĞU İÇİN AĞIRLIK KATSAYISI YÜKSEK OLAN TÜRKÇE VE EDEBİYAT GİBİ DERSLERDE BAŞARILI OLMALIYIZ. TÜRKÇEYİ VEYA EDEBİYATI SEVMEDİĞİMİZ HALDE HUKUK FAKÜLTESİNİ KAZANMAK İÇİN ÇOK ÇALIŞMAMIZ GEREKİR.

AMA HUKUK FAKÜLTESİNİ KAZANDIĞIMIZ ZAMAN , FAKÜLTE DE OKURKEN TÜRKÇE VEYA EDEBİYAT DERSİ GÖRMEYECEĞİZ. NE OLDU SONUÇTA TÜRKÇE VE EDEBİYAT BİZİ HEDEFİMİZE GÖTÜRDÜ. YANİ BASAMAK OLDU. ARTIK HUKUK FAKÜLTESİNDEYİZ…..

O DERSİN ÖĞRETMENİNİ SEVMEMEK ÖĞRENCİLERİN YAPTIĞI EN BÜYÜK HATALARDAN BİRİDİR. ÖĞRETMENİ SEVMİYORUZ DİYE O DERS BIRAKILMAMALI. ÖRNEĞİN MATEMATİK ÖĞRETMENİNİ SEVMİYORUZ BU YÜZDEN DE MATEMATİK DERSİ ÇALIŞMAYI BIRAKTIK. AMA GELECEK SENE MATEMATİK ÖĞRETMENİMİZ DEĞİŞTİ VE YENİ MATEMATİK ÖĞRETMENİNİ ÇOK SEVİYORUZ.

YENİ ÖĞRETMENİ SEVDİĞİMİZ İÇİN MATEMATİĞE ÇALIŞMAYA BAŞLADIK. AMA BU SEFERDE GÖRDÜK Kİ GEÇEN SENE HİÇ MATEMATİK ÇALIŞMADIĞIMIZ İÇİN BİRÇOK KONUDA GERİ KALMIŞIZ. ARTIK MATEMATİĞE DAHA FAZLA ÇALIŞMAMIZ DAHA FAZLA EMEK VERMEMİZ LAZIM. SONUÇTA ZARARI KİM GÖRDÜ ?

MESLEKİ VE EĞİTSEL HEDEFLERİMİZ OLMALI TIP FAKÜLTESİNİ KAZANACAĞIM ANADOLU LİSESİNİ KAZANACAĞIM MATEMATİK YAZILISINDAN EN AZ 90 ALACAĞIM DOKTOR ÖĞRETMEN MÜHENDİS OLACAĞIM

HEDEFLER HEDEF BELİRLEMEDE EN ÖNEMLİ NOKTA: HEDEF KENDİ HEDEFİMİZ OLMALI. ANNEMİZ BABAMIZ ABİMİZ İSTİYOR DİYE DEĞİL ACABA ONLARIN İSTEDİĞİNİ SEN İSTİYOR MUSUN?

HEDEFLERİMİZ BABAN VEYA ANNEN İSTİYOR DİYE TIP FAKÜLTESİNİ KAZANMAYA ODAKLANDIN. AMA SEN HİÇ İSTEMİYORSUN…. HEDEFİN SANA GÖRE OLMADIĞI İÇİN DERSE ÇALIŞMAKTA ZORLANDIN AMA SONUÇTA KAZANDIN… MEZUN OLDUN VE ARTIK DOKTORSUN.

HEDEFLERİMİZ İLGİN YETENEĞİN OLMAYAN SEVMEDİĞİN SADECE ANNEN BABAN İSTİYOR DİYE BİR MESLEK SAHİBİ OLDUN BU MESLEĞİ ORTALAMA 30 YIL YAPACAKSIN. 30 YIL HER SABAH SEVMEDİĞİN BİR İŞE GİTMEK İÇİN EVDEN ÇIKIP İŞE GİTMEK GALİBA EZİYET OLSA GEREK. MESLEĞİNDE BAŞARILI OLMAN DA ÇOK ZOR

HEDEFLERİMİZ AMA BİR DE TERSİNİ DÜŞÜNÜN KENDİN İSTEDİĞİN İÇİN İLGİN YETENEĞİN OLDUĞU İÇİN ÖĞRETMEN OLDUN. SABAHLARI İŞİNE SEVEREK GİDERSİN O MESLEĞİ YAPARKEN ÇOK MUTLU OLURSUN. MESLEĞİNDE BAŞARILI OLURSUN VE BAŞARILI ÖĞRENCİLER YETİŞTİRİRSİN

KISA VE UZUN VADELİ HEDEFLER HEDEFLERİMİZ , UZUN VADELİ VEYA KISA VADELİ OLABİLİR. LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİSİ , UZUN VADE DE HUKUK FAKÜLTESİ OKUMAK İSTİYORUM HEDEFİNİ KOYABİLİR. KISA VADE DE İSE MATEMATİK DERSİNİN 2. YAZILISINDAN 80 VE ÜZERİ NOT ALMALIYIM HEDEFİ KOYABİLİR. BAZEN UZUN VADELİ HEDEF KOYMADAN , KISA VADELİ HEDEF KOYMAK DAHA ETKİLİ OLABİLİR.

KISA VE UZUN VADELİ HEDEFLER ÖRN, LİSE 2. SINIFTA OKUYAN BİR ÖĞRENCİ DÜŞÜNELİM. MATEMATİK DERSİ ZAYIF. AMA ÖĞRENCİ UZUN VADE DE SINIF ÖĞRETMENLİĞİNİ İSTİYOR. ÖĞRENCİNİN MATEMATİĞİ ZAYIF OLDUĞU İÇİN BU HEDEFİ UZAK VE ULAŞILMAZ GÖREBİLİR VE ZAMANLA MOTİVASYONU BİTEBİLİR. AMA AYNI ÖĞRENCİMİZ MATEMATİK DERSİNE DÜZENLİ ÇALIŞMAYA BAŞLADIĞI ZAMAN İLERLEMELERİNİ 1 ER AYLIK PERİYODDA GÖRMEYE ÇALIŞSA MOTİVASYONU ARTMA İHTİMALİ DAHA YÜKSEKTİR. EVET , GEÇEN AYA GÖRE MATEMATİK NETİMİ 4 NET ARTIRMIŞIM VEYA 3 AY ÖNCESİNE GÖRE TM-2 PUANIMI 20 PUAN ARTIRMIŞIM. BU FARKINDALIK ÖĞRENCİNİN MOTİVASYONUNU ARTIRABİLİR.

GERÇEKÇİ HEDEFLER ÇALIŞMAMIZA YÖNELİK HEDEF Mİ ? HEDEFİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMAK MI? ÖĞRENCİNİN EN BAŞTA CEVAP VERMESİ GEREKEN BİR SORU. ÇÜNKÜ BU 2 SORUNUN CEVABINI VEREMEYEN ÖĞRENCİ MAALESEF SINAV SONUÇLARI AÇIKLANDIĞINDA BÜYÜK BİR HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMAKTADIR.

GERÇEKÇİ HEDEFLER ÖRN , ÖĞRENCİ HUKUK FAKÜLTESİNİ İSTİYOR AMA DERS BAŞARISI BU HEDEFİNE ULAŞMASI YÖNÜNDE DEĞİL. ZAMANLA HEDEFİNİN HUKUK FAKÜLTESİ OLDUĞUNU ÇEVRESİNE BELİRTİYOR. AMA ÇALIŞMA STRATEJİSİNİ HUKUK FAKÜLTESİNE GÖRE AYARLAMAMIŞSA SONUÇLAR AÇIKLANDIĞINDA BÜYÜK BİR HÜSRAN YAŞIYOR. AMA HUKUK FAKÜLTESİ HEDEFİNE GÖRE ÇALIŞAN ÖĞRENCİ , BU YÖNDE DOĞRU BİR STRATEJİ İZLEMİŞSE HEDEFİNE ULAŞMA İHTİMALİ YÜKSEKTİR.

SINAV SİSTEMİNİ BİLMEK SINAV SİSTEMİNİ BİLEN BİR ÖĞRENCİ HEDEF KOYARKEN BİLİNÇLİ BİR ŞEKİLDE HEDEF KOYAR VE BU HEDEFE NASIL ULAŞACAĞINI BİLİR. HEDEFİNDEKİ BÖLÜM HANGİ PUAN DİLİMİNDE? O PUAN DİLİMİNDE HANGİ DERSLERİN AĞIRLIĞI DAHA FAZLA? SINAV SİSTEMİNİ BİLEN BİR ÖĞRENCİ BUNLARI BİLİR VE ÇALIŞMA STRATEJİSİNİ AYARLARKEN BU ETMENLERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUR.

HEDEFLEDİĞİNİZ MESLEĞİ ARAŞTIRIN GÜNÜMÜZDE ARTIK BİR MESLEĞİN ÖZELLİKLERİNİ , OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİNİ ÖĞRENMEK ÇOK KOLAYDIR. ÖĞRENCİ HEDEFLEDİĞİ MESLEĞİ , MÜMKÜNSE O MESLEĞİ YAPAN KİŞİLERLE GÖRÜŞEREK MESLEĞİN UYGULAMADAKİ ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENMELİDİR. MESLEĞİN ŞARTLARI , ÖZELLİKLERİ BİZİM DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ GİBİ Mİ? MESLEĞİN OLUMSUZ YÖNLERİ VARSA BU YÖNLER İLERİDE MESLEĞE YÖNELİK MOTİVASYONUMUN KAYBOLMASINA YOL AÇAR MI?

BAŞARILAR..