İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
TAKIM RUHU.
BİRLİKTE ÇALIŞALIM BİRLİKTE ÖGRENELİM
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
“İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME” (COOPERATIVE LEARNING)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Problem Çözme Süreci.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
REHBERLİK.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Mentör Öğretmenlik.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yapılandırmacı Öğrenme
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
REHBERLİK DERSİ III.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN AYŞE EKE

İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu, yaş, kişisel özellikler vb.) ortak amaç doğrultusunda, akademik bir konuda birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları, genelde gurup başarısının değişik yollarla ödüllendirildiği bir öğrenme yaklaşımıdır.

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ: Guruplar en az iki en fazla beş öğrenciden oluşmalıdır. Öğrencilerin gurup içinde etkileşimleri öğrenme lerinde etkili olur.

Gurup içinde biz duygusu oluşturur. Kazanmak veya kaybetmek guruba aittir. Guruplar arasında yarışma söz konusudur. Öğrenciler sadece bilişsel yönden değil sosyal ve duyuşsal yönden de gelişir. Sorumluluk duyguları gelişir.

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN GEREKLİLİĞİ Başarıyı arttırır. Üst düzeyde öğrenme gerçekleşir Özsaygıyı geliştirir. Yarışma ortamı oluşturur Yarışma ortamı oluşturur

İşbirliğine dayalı öğrenmede öğrenme 3 şekilde olur: 1- Bireysel olarak 2- Birlikte 3- Rekabetçi sınıf ortamı

İşbirliğine dayalı öğrenmenin farlılıkları: Bireysel ve yarışmacı sınıf atmosferinden daha fazla sinerji ve güdülenme sağlar. Bağlılık duygusu olumlu enerjinin artmasını sağlar. Öğrenciler birbirlerinden öğrenirler, geleneksel sınıf yapısına göre birbirlerine daha çok yardımcı olurlar. Karşılıklı etkileşim bireysel çalışmalara göre daha fazladır. Bu etkileşim sadece bilişsel işlerde değil sosyal işlerde de gözlenir.

İşbirliği, olumlu duyguların birbirlerine artarak aktarılmasına yardımcı olur, yalnızlık ve yabancılaşmayı azaltır, diğer insanlara karşı olumlu bakış açısı geliştirir. İşbirliğine dayalı öğrenme bireyin özsaygısını artırmakla kalmaz öğrenme düzeyini de artırır. Öğrencilerin birlikte iş görmeleri çalışma kapasitelerini artırmalarını sağlar.

İşbirliğine dayalı öğrenmenin işlevleri: 1-DAYANIŞMA:Grup üyelerinin her birinin, gruptaki diğerlerinin de öğrenmesinden sorumlu oldukları bilincine sahip oluşunu ifade eder. Grup üyeleri, eğer üyelerden birisi dahi başarısız olursa tüm grubun başarısız sayılacağının bilincindedirler. Böyle bir pozitif dayanışma grup üyelerinin tamamını, yapabileceklerinin en iyisini yapmaya maksimum düzeyde motive eder.

FUTBOL MAÇI BİR TAKIM ÇALIŞMASIDIR. İŞBİRLİĞİNE DAYANIR.

2-BİREYSEL SORUMLULUK: Grup üyelerinin her biri, kendisine düşen görevi en iyi şekilde yerine getirmek sorumluluğu ile yükümlüdür.

3-YÜZYÜZE ETKİLEŞİM: Grup üyeleri arasında yüz yüze etkileşimin artması, üyelerin birbirine karşı sorumluluk duygusunun, akıl yürütme ve sonuç çıkarma yetilerinin gelişmesini ve sosyal dayanışmanın artmasını sağlar.Bu nedenle grup üyelerinin yüzyüze oturmasında yarar vardır.

4-SOSYAL BECERİLER: Öğrenme çabalarının etkili ve verimli olması, kişiler arası iletişim becerilerinin yanında diğer sosyal becerilerin de kullanılmasını gerektirir. Eğer grup üyeleri birbirini yeterince tanımıyor, birbirine güvenmiyor, birbiriyle etkili iletişim kuramıyor ve birbirine yeterince destek olamıyorsa iş birliğine dayalı öğrenme çabalarından alınacak verim düşer.

5-GRUBUN KENDİNİ DEĞERLENDİRMESİ: Grup üyelerinin, bireysel ve grup amaçlarını ne düzeyde gerçekleştirip gerçekleştiremediklerini değerlendirmesini ve birlikte çalışma becerilerinin geliştirilerek devam ettirilmesini ifade eder. Grup, üyelerin hangi etkinliğinin yararlı ve hangilerinin yararsız olduğuna, hangi etkinliklere devam edilmesi, hangilerinin değiştirilmesi gerektiğine tartışarak karar vermelidir

İş birliğine dayalı öğrenme metodu: Çocukların öğrenmeleri yanında onların çeşitli yönlerden gelişimlerini de olumlu yönde etkilemektedir. Öğrencilere, özellikle günümüzde “başarının sırrı” olarak ifade edilen ekip çalışması (team work) becerisinin kazandırılmasında, sosyal becerilerinin geliştirilmesinde ve iyi arkadaşlık ilişkilerinin oluşturulmasında oldukça etkili bir metottur.

İş birliğine dayalı öğrenme metodu problem çözme ve yaratıcı düşünme yetilerinin kazandırılmasında da etkili bir araçtır. Bireysel ve yarışmacı öğrenme metotlarından farklı olarak bu metot, problemleri çözüme kavuşturmak için öğrencilerin birlikte çalışması esasına dayanır. Bir probleme birlikte çözüm aramak, daha fazla çözüm önerisi üretmek demektir. Yaratıcı düşünmenin en etkili araçlarından olan“beyin fırtınası”(brain storming) da birlikte çalışmayı gerektiren bir stratejidir.

Akademik başarı üzerindeki olumlu etkilerinin yanında yüksek özgüven (self-esteem), empatik yaklaşım, iletişim becerileri, problem çözme, yaratıcı ve eleştirel düşünmenin gelişimine de büyük katkılar sağlar………

BAŞARILAR DİLERİM