Kişisel-Sosyal Rehberlik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Okul Öncesi Eğitim.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Program geliştirme.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Kişisel-Sosyal Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik

Kişisel-sosyal rehberlik nedir? Eğitim sürecinde öğrencilerin “kişisel-sosyal” gelişim ihtiyaçlarını karşılamak ve böylece onların kişisel gelişim ve uyumlarına yardımcı olmak amacıyla yürütülecek rehberlik hizmetlerine kişisel-sosyal rehberlik denir.

Geleneksel vs Gelişimsel Yaklaşıma Göre Kişisel-Sosyal Rehberlik? Geleneksel anlayışa göre kişisel rehberlik bireylerin kendileri ile ilgili kişisel problemlerin çözümü için yapılan yardımlardır. Geleneksel anlayışta kişisel rehberlik eğitsel ve mesleki rehberlikten ayrı düşünülürken, gelişimsel rehberlik anlayışında ise bireyin gelişimi süreklidir ve bir bütündür. Gelişimsel anlayışa göre kişisel rehberlik bireyin yaşamayı öğrenmesi yani kişisel ve sosyal uyumunu sağlaması için sunulan hizmettir.

Hümanistik Eğitim Carl Rogers’e göre, eğitimde geleneksel olarak vurgulanan zihinsel bilgi ve becerilerin yanı sıra kişilerarası değerler ve duygular gibi duyuşsal davranışların bir arada kazandırılması gerekir. İnsancıl eğitim anlayışının temeli, saygı, içtenlik ve dürüstlüğe dayanır.

Hümanistik Eğitimin İlkeleri İnsanın tek ve temel güdüsü kendini gerçekleştirme ihtiyacından kaynaklanır. Davranış bozuklukları güvensizliğin veya engellenmenin sonucudur. İnsan hem reaktif hem de aktif bir yaratıktır. İnsanın davranışlarını onun öznel gerçeği tayin eder. İnsanın davranışlarını tayin eden en önemli gerçek onun kendini algılayış biçimidir. İnsan davranışlarını değiştirmek için önce onun öznel gerçeğini değiştirmek gerekir.

Hümanistik Eğitim Anlayışına Göre Her bireyde doğal bir öğrenme isteği vardır. Anlamlı öğrenme, öğrenilen konu bireyin amaç ve ihtiyaçları ile ilişkili olarak algılandığında gerçekleşir. Öğrenme özgür ortamda gerçekleşir. Öğrenme bireyin kendisi tarafından başlatıldığı zaman etkin ve anlamlıdır. Öğrenme bireyi yeni koşullara uyum sağlamada yardımcı olmalıdır.

Hümanistik Eğitim Anlayışında Öğretmen-öğrenci ilişkilerinde; saygı, içtenlik, dürüstlük ve empatik anlayış esastır.

Hümanistik Anlayışa Göre Öğretmen-Öğrenci İlişkisi Öğretmen sözlü ve sözsüz iletişimi ile öğrenciye sevgisini gösterebilir. Öğretmen davranışlarında doğal olmalıdır. Öğrencinin her davranışın onaylanması mümkün değildir. Öğretmen problemli öğrencileri ile birebir görüşmelidir. Hatalı olduğu durumlarda hatasını dürüstçe kabul etmeli ve özür dilemelidir. Öğretmen öğrencilerine karşı empati yapabilmelidir.

Duygusal Zeka ve Kişisel-Sosyal Rehberlik Duygusal Zeka Nedir? Duygusal zeka kişinin kendi duygularını anlaması, başkalarının duygularına empati kurması ve duygularını yaşamı zenginleştirecek biçimde düzenleyebilmesi yetisi olarak tanımlanmıştır (Goleman, 1996).

Duygusal Zekanın Kapsamındaki Yetenekler Özbilinç (Self-awareness): Duygularını fark edebilme, Duyguları İdare Edebilme (Emotional self-regulation): Duyguları uygun biçimde idare edebilme, Kendini Harekete Geçirebilme (Motivation): Duygularını bir amaç doğrultusunda harekete geçirebilme, Başkalarının Duygularını Anlayabilme (Empathy): Empati yaparak kendini başkalarının yerine koyabilme, İlişkileri Yürütebilme (Social Skills): Etkili kişilerarası ilişkiler kurabilme, sosyal beceriler.

Okulöncesi Eğitimde Kişisel-Sosyal Rehberlik

Okulöncesi Eğitimde öğretmenin Kişisel-Sosyal Rehberlik Açısından Okulöncesi Benimseyeceği Temel İlkeler Gelişim bir süreç, Karar vermeyi öğrenme Her çocuk tek ve benzersiz, Sağlıklı bir cinsel kimlik Kişiliğin temelleri atılıyor, Duygularını tanıma ve ifade etme Öğretmen model, Çocuk sosyalleşiyor, Planlı rehberlik etkinlikleri Çocuk kendini anlıyor ve keşfediyor, Sağlıklı bir benlik kavramı geliştirme

Okulöncesinde Kişisel-Sosyal Rehberlik Açısından Eğitimde Öğretmenin Sorumlulukları Güven yaratma, Okulu sevdirme, Gelişimi izleme, İlgili kayıtları tutma, Veli ile işbirliği, Gelişimi değerlendirme, Uygun eğitsel ortam oluşturma, Özgüveni geliştirme, Farklı yönleri ortaya çıkarma.

İlköğretimde Kişisel-Sosyal Rehberlik

Kişisel Rehberlik Açısından İlköğretim Döneminde Öğretmenin Sorumlulukları Psiko-sosyal gelişime uygun bir sınıf ortamı oluşturma, Kararlara öğrenci katılımı sağlama, Her çocuğu özel kabul etme, Yeterliklerin vurgulanması, Doğru rol modeli sunma, İşbirliği ve sosyalleşme, Etkinlikleri çeşitlendirme, Gelişimi izleme, Girişkenliği teşvik etme.

Ortaöğretimde Kişisel-Sosyal Rehberlik

Kişisel Rehberlik Açısından Ortaöğretim Döneminde Öğretmenin Sorumlulukları Öğretmenleri tüketen dönem, İlgi ve yetenekler, İletişim, Gelişim özelliklerini tanıma, Özdeşim modelleri, İşbirliği, grup etkileşimi, Kendini kabule yardım, Bilişsel ve ahlaki gelişim, Sağlıklı bir benlik kavramı, İfade hakkı, Ana baba eğitimi, Sosyalleşme, Uzman yardımı. Cinsel bilgi, Özgüven,