Birbirimizi Kötüleme Hakkında Gerçekten bazı adi kelimeler var

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Birbirimizi Kötüleme Hakkında Gerçekten bazı adi kelimeler var
Advertisements

OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ŞAİR BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR İLKOKULU-REHBERLİK SERVİSİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Evet arkadaşlar şimdi ben size bir kaç metin vereceğim. Size de anladıklarınızı soracağım.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
OKULDA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
YEDİEYLÜL İLKOKULU Kişisel Sınırlarımız Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Nisan 2014.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
EŞYALAR KONUŞUYOR Ceren, o gün okuldan eve gelince çantasını bir kenara atıp,giysilerini bile çıkarmadan yatağa uzanmıştı.Ama çok geçmeden uyuyakaldı.
AKRAN ZORBALIĞI.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
ZORBALIK VE BAŞ ETME YOLLARI
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Meksika'da Inka tapınaklarına çıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog,  birkaç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden  uzun.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Bugün neler öğreneceğiz?
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
TED ANTALYA KOLEJİ PDR BİRİMİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
Çocuklarımız İçin Düşünün
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
ZORBA MISIN?.
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Nitel Araştırmalar.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

AKRAN ZORBALIĞI ve ZORBALIKLA BAŞ ETME Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi

Birbirimizi Kötüleme Hakkında Gerçekten bazı adi kelimeler var Birbirimizi Kötüleme Hakkında Gerçekten bazı adi kelimeler var. Bunlar devamlı kulaktan kulağa dolaşıyor. Ve işittiğimiz zaman, iğrenç anlamı bizi incitiyor. Giysilerimiz, burnumuz ya da saçımız hakkında. Annemiz hakkında, tahammülü zor olan şeyler, yürüyüşümüz, konuşmamız, İstanbul’un neresinde, nasıl bir evde oturduğumuz hakkında…. Ne demek istediğimi anlıyorsunuz ya, Birbirimizi kötüleme hakkında konuşuyorum, K-ö-ö-ö-tü-tü-tü-le-le-le-me-me hakkında!!!

Akran Zorbalığı; “güçlü durumdaki bir öğrencinin; kendi kazancı veya keyfi için, daha güçsüz olanlara karşı, sıkıntı vermek niyeti ile Fiziksel, Psikolojik, Sosyal veya Sözel olarak tekrarlayan saldırılarıdır.” Akran Zorbalığı; “bir ya da daha fazla öğrencinin bir başka öğrenciye (mağdura) sürekli olarak olumsuz eylemlerde bulunması”dır.

Nedir Bu Olumsuz Eylemler. 1 Nedir Bu Olumsuz Eylemler? 1. Güçsüz öğrencileri dövme, tekme ya da tokat atma. 2. İtme- çekme- dürtme biçiminde fiziksel tacizde bulunma. 3. Okulun içinde, dışında veya yakın çevrede korkutma. 4. Dalga geçme, alay etme, kızdırma, sözel sataşma, tacizde bulunma.( buna dokunma o pis vb.) 5. Kötü isimler takma (ezik, kız, topik, aptal, gıdım, kocakafa, dörtgöz, şişko vb.) 6. Çocuğa veya ailesine hakaret etme, küçük düşürme. 7. Mağdurlar hakkında yalan veya yanlış söylentiler çıkarma.( saçlarında bit var, tuvaletten çıkınca ellerini yıkamıyor vb.) 8. Çeşitli yerlere mağdurlar hakkında çirkin sözler yazma.

9. Mağduru amaçlı olarak grup dışında tutup yalnızlığa itme, oyun veya diğer etkinliklere katmama.( kantine veya bahçeye çıkarken onu davet etmeme, sohbetlere almama, o kişi girince herkesin susması, grup çalışması yapılacağı zaman “Ben onunla eş olmak istemiyorum- biz onu bizim grupta istemiyoruz” deyip yalnız bırakma) 10. Amaçlı olarak eşyalarına zarar verme. (sırasına kalemtraş çöpü atma, çantasını defterini, montunu vb. yere atma) 11. Kendi eşyalarını taşıttırma 12. Zorla kendine kantinden birşeyler ısmarlatma 13. Kendi ödevini korkutarak diğerine yaptırtma 14. Dış görünüşüyle, saçıyla, ayakkabısıyla, kalemiyle vb. alay etme 15. Tehdit etme (“beni müdür yardımcısına söylersen, bak gör sana daha neler yapıcam”) 16. Mağdur bir öğretmene söylediğinde “İspiyoncu-İspitçi-Kız vb.” deyip küçük düşürme.

Zorbalar Mağdurlar Seyirciler

Zorbaların özellikleri 1. “Zorbalık kişilik özelliği gibidir Zorbaların özellikleri 1.“Zorbalık kişilik özelliği gibidir. Yaptıkları davranışı önce reddederler,sonra suçu başkasına atarlar,ve en nihayet mağdurun hak ettiğini söylerler.” 2. Olayları ve arkadaşlarını kontrol etme gereksinimi duyarlar. 3. Mağdurların acı çekmesinden kendilerini sorumlu tutmazlar, bundan zevk alırlar. 4. Mağdurlara karşı hiç empati duymazlar ya da çok az duyarlar. 5. Mağdurların onları kışkırttıklarını söyleyerek suçu onlara atarlar. 6. Akranları ile sık sık çatışma yaşayabilir, okul idaresi ile görüşmek zorunda kalabilirler (daha çok erkek öğrenciler). 7. Genelde kendileri de zorbalığa uğramıştır.

Seyircilerin özellikleri 1 Seyircilerin özellikleri 1. Zorbalık olaylarının %85'inde akranlar seyirci durumundadır. 2. Sadece % 11'inde zorbaya müdahale ettikleri görülür 3. Zorbalardan farkları “Suçluluk” duymalarıdır. 4. Sıklıkla zorbayı haklı bulup mağdurun hak ettiğini düşünürler çünkü zorbalar öncesinde mağduru gizlice kışkırtmakta, seyirci önünde de mağduru hak etmiş gibi göstermektedirler.

Her zaman FARKLI olan çocuklar zorbalığa uğramazlar, bazen çocuklar neden MAĞDUR olduklarını bile bilmezler!!!

Neden “Akran Zorbalığı ve Şiddet” ile Mücadele Etmeliyiz. 1 Neden “Akran Zorbalığı ve Şiddet” ile Mücadele Etmeliyiz? 1. Zorbalık yaygındır 2. Zorbalığın mağdurlara yoğun olumsuz etkisi vardır 3. Hiçbir okul duyarsız kalmamalıdır

Zorbalığın Mağdurlara Olumsuz Etkileri: Benlik saygısında azalma, okulu sevmeme, okul korkusu, devamsızlıkta artış, kaygı-kızgınlık-çaresizlik duygularında artış, uyku problemleri, baş ve karın ağrıları, akademik başarıda düşüş=MUTSUZLUK

Hiçbir Okul Duyarsız Kalmamalıdır: Her öğrencinin okulunda kendini güvende hissetmeye hakkı vardır ve bunu sağlamak HEPİMİZİN GÖREVİDİR.

Hiç birimizin bir diğerini üzmeye, canını yakmaya, aşağılamaya, ya da Hiç birimizin bir diğerini üzmeye, canını yakmaya, aşağılamaya, ya da korkutmaya HAKKI YOKTUR!

Konuyla ilgili yanlış inançlar

1. Zorbalıktan yalnızca “hanım evlatları” yakınır 1. Zorbalıktan yalnızca “hanım evlatları” yakınır. Doğrusu: Sizlerin zorbalıktan şikayet etmeniz “hanım evladı” olduğunuz anlamına gelmez. Zorbalık, zalimlik ve haksızlık yapmak demektir. Sizler, zorbalığın okulda hiçbir şekilde kabul edilemez olduğunu anlamalı ve zorbalığa maruz kaldığınızda şikayetinizi dile getirmelisiniz.

2. Zorbayı ele vermek “ispiyonculuk” tur 2. Zorbayı ele vermek “ispiyonculuk” tur. Doğrusu: Zorbayı ele vermek “ispiyonculuk” değil, bildirmek demektir. Suçluya veya bir başkasına yardım etmek için suçluyu yetkililere bildiririz. Halbuki birisini “ispiyonlamakta” amaç, onun başını derde sokmaktır.

3.“Kavga etmek ve saldırganca davranmak, büyüme ve gelişmenin doğal bir parçasıdır – bazı öğrenciler zorbalığı hak ederler – zorbalıktan şikayet eden öğrenciler ana kuzusudurlar – zorbalık yapanları görmezden gelirseniz size bulaşmazlar – bir zorba ile baş etmenin en iyi yolu onunla kavga etmek ve intikam almaktır – zorbalığa uğrayan kişiler belli bir süre acı çekerler ama bunu daha sonra unutacaklarından pek de büyütülecek bir şey değildir – sadece erkekler zorbalık yapar.” Doğrusu: Bu söylemlerin tamamı YANLIŞ....

Seyirci ne yapabilir. 1. Olayı izlemeye dalmayın 2 Seyirci ne yapabilir? 1. Olayı izlemeye dalmayın 2. Zorbaya durmasını söyleyin 3. Zorbalığa maruz kalan kişiye iyi davranın 4. Zorbalığa maruz kalan kişiyi sizinle gelmeye ikna edin 4. Bir yetişkini olay yerine çağırın 5. Sadece gülümsemenizle de olsa zorbaya güç vermeyin 6. Ezilenle, yalnız ve mutsuz kişilerle arkadaş olun 7. Unutmayın, siz de bir gün zorbalığa maruz kalabilirsiniz!

Mağdur ne yapabilir. 1. Olayları gizleyerek zorbalara yardımcı olmayın Mağdur ne yapabilir? 1. Olayları gizleyerek zorbalara yardımcı olmayın. Çünkü gizlilik, zorbaların en güçlü silahıdır.Bir yetişkine haber verin. 2. Olayları anlatırken abartmayın, değiştirmeyin. Aksi halde söyledikleriniz sorgulanır. 3. Zorbayla ilişki kurmayın, ondan uzak durun. 4. Sertlik ve şiddet çözüm değildir. 5. Tehdit edici telefon veya e-postalar alıyorsanız birisi ile bunu paylaşın. 6. Beden diliniz önemlidir. Ürkek ve çekingen tavırlarla gezerseniz daha fazla dikkat çekersiniz. Özgüvenli bir tavırla durursanız sizinle daha az uğraşırlar.

Mağdur ne yapabilir? 7. Yalnız ve arkadaşsız iseniz diğer yalnız dolaşanlara bakın ve onlarla arkadaşlık kurmaya çalışın. 8. Hala yalnızsanız üzülmeyin, er ya da geç sizi siz olduğunuz için sevecek gerçek bir dost bulacağınıza inanın. 9. Zorbalar tarafından ezilenler sık sık aşağılayıcı durumlara sokulurlar. Bu durumları daha önceden düşünmeye ve hazırlıklı olmaya çalışın. Vereceğiniz yanıtları, nasıl davranacağınızı daha önceden tasarlayın. 10. Zorbaların grup olarak dolaştığı yerlere gitmeyin. 11. Hakkınızda söylenti çıkarmalarını önlemenin en iyi yolu “ tamam, neyse...” demektir. Böylece onlara sizi üzemediklerini göstermiş olursunuz. 12. “Yeter artık, durmalısın” deyip ortamdan uzaklaşın 13. Zorbanın sıkılmasını sağlayın.Her dediğini kabul edip uzaklaşın.

…………. İLKÖĞRETİM OKULU'NDA HİÇBİR ZORBA ve ZORBACA DAVRANIŞ KABUL GÖRMEMEKTEDİR

SON SÖZ Ben diktatör değilim. Benim, kuvvetim olduğunu söylüyorlar SON SÖZ Ben diktatör değilim. Benim, kuvvetim olduğunu söylüyorlar. Evet, bu doğrudur. Benim, isteyip de yapamayacağım bir şey yoktur. Çünkü ben zoraki ve insafsızca hareket etmesini bilmem. Ben kalpleri kırarak değil, kazanarak hükmetmek isterim. Mustafa Kemal ATATÜRK

BARIŞ ve SEVGİ DOLU BİR ÖĞRETİM YILI DİLEĞİYLE Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi