Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
BEP ve YASAL DAYANAĞI Dünyada
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
VAN TUŞBA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
KAYNAŞTIRMA.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel eğitimde eğitim ve öğretim
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Özel Gereksinimli Çocuklar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
BE BEP NEDİR ?.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDEKİ (ABD) YASAL DÜZENLEMELER

Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990) ABD’de 1990 yılında P.L. 101-476 sayılı Engelli Bireylerin Eğitim Yasası-IDEA yürürlüğe girerek P.L. 94-142’de tanınan hakların kapsamını genişletmiştir. Yasa, on bir yetersizlik kategorisine (sağırlık-körlük, sağırlık, duygusal bozukluk, işitme yetersizliği, zihinsel yetersizlikler, çoklu yetersizlikler, ortopedik yetersizlikler, diğer sağlık yetersizlikleri, özgül öğrenme yetersizlikleri, konuşma ve dil yetersizlikleri, körlüğü de kapsayan görme yetersizlikleri) ek olarak iki yetersizlik grubunu (otizm ve travmatik beyin zedelenmesi) kapsamına dahil etmiştir.

IDEA’nın en önemli hükmü, yetersizliği olan ve 3-21 yaş aralığındaki bütün öğrencilere engeli ve cinsiyetine bakılmaksızın en az kısıtlayıcı ortamda uygun ve parasız özel eğitim ve ilgili hizmetleri alma hakkı sunmasıdır. öğrencilere gereksinimlerine uygun özel eğitim hizmetlerine ek olarak odyoloji, dil-konuşma terapisi, fizyoterapi, iş-uğraşı terapisi, danışmanlık, ulaşım, sağlık ya da bakım hizmetleri sağlanmalıdır.

Yasa ayrıca 0-3 yaş aralığındaki engelli küçük çocuklara erken çocukluk özel eğitimi hizmetlerinin verilmesini, bu çocukların ve ailelerinin gereksinimlerini karşılamaya yönelik Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı (BAHP) hazırlanması ve uygulanmasını sağlamıştır. devletin özel gereksinimli küçük çocukları belirlemesi, erken tanılama ve müdahale için önlem alması beklenmiştir.

kurumlararası eğitim programlarının ve geçiş planlarının geliştirilmesi zihin engelli (mentally handicapped) terimi yerine, zihin yetersizliği (mentally handicapped) terimi kabul edilmiştir.

IDEA’nın 1997’de P.L. 105-17 sayılı kanunla yeniden düzenlenmesiyle “dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu”, “diğer sağlık yetersizlikleri” kategorisine dahil edilmiştir. Ayrıca yetersizliği olanlar için işlevsel davranışsal değerlendirme ve davranışsal müdahale planları hazırlama hükümleri eklenmiş tüm BEP’lerin 16 yaşından önce programlar/ortamlar arası geçiş hizmetlerini içermesi gerekmiştir.

IDEA, P.L. 108-446 sayılı kanunla 2004’te de tekrar düzenlenmiştir. Bu yasada 0-3 yaş arası yetersizliği olan çocuklara ve risk altındaki çocuklara erken eğitim, geçiş hizmetleri, hizmetlerin iyileştirilmesine yönelik araştırma ve teknoloji yatırımları, teknik yardımlar, ailelerin ve özel eğitim personelinin yetiştirilmesi gibi konularda devlet desteğini gerekli kılan hükümlere yer verilmiştir. Bu düzenlemeye göre özel eğitim öğretmenlerinin yüksek nitelikli olması hedeflenmiştir. Yetersizliği olan bütün öğrencilerin gerekli uyarlamalar yapılarak okul ve ülke genelinde yapılan sınavlara ya da alternatif değerlendirmelere katılımının sağlanması zorunlu hale gelmiştir.