ASSURE Modeli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Bireyi Tanıma Teknikleri I
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bilginin Organizasyonu
Nihan Karabulut Aysun Güler Seda Erdem Esma Nur Bostanoğlu
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ASSURE MODELİ (Öğretimde medya ve teknolojinin sistematik kullanımı )
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ASSURE Modeli

Bir konuyu anlatacağınız bir dersi düşünelim…. Nasıl hazırlanırdınız? Kendinizi sınıfa girerken düşünün. Ne yapardınız? Her öğretmen ne yapmalıdır? Maksimum öğrenme düzeyini sağlamak için öğrenme ortamını nasıl yapılandırırdınız? Bir daha bu dersi verişinizde nasıl bir yöntem izlerdiniz?

Tanım ASSURE modeli; bir dersin geliştirilmesinde ve öğretim teknolojilerinin nasıl kullanılabileceğinin planlanması için geliştirilmiş adım-adım işlemler bütünüdür.

Hangi sorunların çözümünü hedefler? Bir ders planının hazırlanma aşamalarını sistematikleştirerek ders planı hazırlama Etkili materyal seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi süreçlerinin geliştirilmesini sağlar.

Nasıl bir öğretim öngörür? Dayandığı kuram: Davranışçı ve bilişsel Programlı öğretimi Gagne'nin öğrenme koşullarını kapsamaktadır 

ASSURE Modeli Sınıf içi uygulamaları, 1 ders saatini planlama, yürütme ve materyal seçme için bir kılavuz niteliğindedir.

Öğrenme-öğretim süreçleri ya da öğretim materyallerinin tasarımına  ilişkin öngördüğü sürecin ayrıntıları  ya da aşamaları nelerdir?    Her bir aşamada ne tür ayrıntılar  öngörmektedir?

ASSURE Modeli Aşamaları

A- Analyze Learners (Öğrencilerin Analizi) Genel özellikleri (yaş, ögrenme düzeyi, meslek, kültürel ya da sosyo-ekonomik faktörler) Giriş yetenekleri (bilgi, yetenek ve tutumları)  Öğrenme stilleri (Algısal tercihler ve güçlülükler, bilgi işleme alışkanlıkları, motivasyonel faktörler ve psikolojik faktörler)  

S- State objectives (Hedeflerinin belirlenmesi) Her bir öğrencinin hangi öğrenme hedefine ulaşması beklenmektedir? Öğretimin sonuçları nelerdir?

Hedeflerin ABCD’si Audince (Topluluk) Behavior (Davranış) Conditions (Şartlar) Degree (Derece/Seviye)

Hedeflerin Sınıflandırılması Bilişsel Duyuşsal Psiko-motor  Bireylerarası 

Yöntemin seçilmesi Ortamın seçilmesi Materyalin seçilmesi S- Select methods, media and materials  (Yöntem, ortam ve materyallerin seçimi)  Yöntemin seçilmesi Ortamın seçilmesi Materyalin seçilmesi Mevcut materyallerin seçimi Mevcut materyallerin revizyonu. Yeni materyal tasarımı.

U- Utilize media and materials (Ortam ve materyallerden yararlanma) Materyallerin hazırlanması Ortamın hazırlanması Öğrencilerin hazırlanması Öğrenme deneyimlerinin sağlanması

R- Require learner participation (Öğrenci katılımını sağlama) Hedeflere ulaşmayı sağlayacak aktiviteler Etkileşim Geri bildirim 

Evaluate and revize (Değerlendirme ve düzeltme) Öğrenciyi değerlendirme Öğretimi (ortam, materyalleri vb.) değerlendirme

Sonuç

Hangi koşullarda kullanılabilir? Öğretimin sistematik olarak planlanması ve yürütülmesinde Materyal seçimi, kullanımı ve değerlendirilmesinde kılavuz olarak

Zayıf yönleri nelerdir? Zaman alıcı olması

Güçlü yönleri nelerdir? Riskleri önceden satın alır Öğretimin sistemli planlamasında ve materyal seçiminde etkilidir Classroom Link programı ile bilgisayar ortamında uygulama imkanı sağlanmıştır.

ASSURE Modeli