CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
Advertisements

Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Program Geliştimede İçerik
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
AMAÇLARIM VE KAYNAKLARIM
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULUMUZ ÇALIŞMALARI YEREL MEDYADA VE ARSİN BELEDİYE BAŞKANLIĞI’NIN WEB SİTESİNDE GÜNDEMDE İlgi: a) Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü’nün.
MAHALLİ EĞİTİM İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI Öğrenme Liderlerini Yetiştirmek İçin Yapılacaklar…
WİLLİAM GLASSER. WİLLİAM GLASSER Bir psikiyatrist olan William Glasser özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
SINIF YÖNETİMİ.
ÜZÜLMEZ ANAOKULU 2012.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Betimsel içerik Normatif içerik
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK ÖĞRETMENİ KILAVUZU
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
… Sınıf Öğretmeni.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
Mesleki Rehberlik.
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ Kazanım ve Göstergeler Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI

Kazanım ve Göstergeler Programın temelini çocukların gelişimsel özellikleri oluşturur. Öğrenme süreçleri planlanırken çocukların gelişimsel düzeyleri belirlendikten sonra ilgi ve gereksinimleri ile içinde yaşadıkları çevresel koşullar dikkate alınır. Kazanım ve göstergelerle farklı eğitim süreçleri oluşturularak çocukları desteklemek ve onları bulundukları gelişim düzeyinden ulaşabilecekleri en üst aşamaya taşımak bu programın hedefidir.

Kazanım ve Göstergeler Kazanımlar çocuğu merkeze alarak belirlenir ve çocuklar tarafından ulaşılması gereken sonuçları gösterir. Yani çocukların öğrenmeleri gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlar. Kazanımlara dayalı olarak oluşturulmuş olan göstergeler genellikle kendi içinde basitten karmaşığa, somuttan soyuta ve birbirini izleyen aşamalar hâlinde sıralanarak belirlenen kazanımın gerçekleşmesine hizmet ederler.

Kazanım ve Göstergeler Göstergeler, kazanımların gözlenebilir hâlidir. Öğretmenler belli bir kazanımla ilgili olarak etkinlik oluştururken göstergeler onlara yol gösterecektir. Bu durum, kazanımı kapsayıcı nitelikte etkinliklerin yazılmasını ve uygulanmasını kolaylaştıracaktır.

Kazanım ve Göstergeler aşağıdaki linkten incelenerek tartışılır

KAYNAKLAR Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar için).T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayınları, 2013.