ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI Örgütsel iletişim araçlarını yazılı , sözlü ve web tabanlı iletişim araçları olmak üzere 3 başlık altında toplayabiliriz. Yazılı Örgütsel İletişim Araçları • Yazılı Genelgeler, Duyurular, Belgeler ve Raporlar • Yazılı Yayın Organı • Broşür ve El Kitapları • Afişler, Posterler ve Duvar Tabloları • İlan (Duyuru) Tahtaları Sözlü-Yüzyüze Örgütsel İletişim Araçları • Kurum İçi Anons ve Radyo Sistemi • Kapalı Devre Televizyon Yayınları Web Tabanlı Örgütsel İletişim Araçları
Web Tabanlı Örgütsel İletişim Araçları Doğrudan hedef kitleyle buluşma, ölçümlenebilme, az maliyetle büyük geri dönüşler sağlama örgütsel iletişim amaçlı web tabanlı araçların kullanımına ilgiyi artırmıştır. Web tabanlı bir çok örgütsel iletişim aracı kullanılabilmektedir. Örneğin, örgütsel amaçlı blog, Facebook, Youtube, Skype bunlardan bir kaçıdır. Bu ünitede bu araçlar arasında en yaygın olarak kullanılan blog, Facebook ve Youtube ele alınacaktır. Şimdi bu araçları inceleyelim. Örgütsel İletişim Amaçlı Blog Kullanımı Kuruluşlar, çevre ile iletişimlerinde teknolojinin üstünlüklerinden gün geçtikçe daha fazla yararlanıyorlar. Başarılı şirketler, örgütsel markalarını izlemek, çalışanların bakış açılarını derinlemesime öğrenmek, daha etkili bir iletişime sahip olmak gibi bir dizi hedefi yerine getirmek için sosyal medya araçları dediğimiz bloglar, poadcastler, online videolar, sosyal networkler, wikiler, Twitter, Linkedin, Facebook, MySpace ve benzeri araçlara adapte olmaya başladılar. Bu araçlar içinde bloglar,örgütsel iletişimde kamusal yükümlülükleri başlatmak ve iletmek için kritik bir araç olarak, gittikçe artan bir öenem sahipler.
Örgütsel blog, arkasında, açık ya da açık olmayan bir şekilde bir kuruluşun imzasını taşıyan, kuruluş çalışanı kişi ya da gruplara gönderilen bir blogdur. Örgütsel blog, organizasyonun yayımladığı ve hedeflerine ulaşmak için içeriğini yönettiği bir web sayfası olarak da tanımlanabilir. Kuruluşlar blogları, gerilla pazarlamasından, rakibe saldırmaya, paylaşlarla özdeşim yaratmaktan, bilimsel buluşları paylaşmak ve bilgi yönetmeye kadar her şey için kullanabilirler. Örgütsel bloglar, beş kategoride incelenirler: Bu kategoriler; çalışan bloğu, grup bloğu, yönetici bloğu, promosyona yönelik bloglar ve haber mektupları bloğudur. Çalışanlar, uzman oldukları, düşüncelerini denemk istedikleri ve son olarak da ilişkileri canlandırmak istedikleri için blog yazarlar. Bloglra, bir araştırma, ikna ve mesaj çerçeveleme aracı olarak kullanışlı oluşu en güçlü yanlarıdır. Bloglar, bilgi toplama ve çevreyi gözlemleme aracı olarak büyük bir potansiyele sahiptir. Beklenmeyen/öngörülmeyen bir olaya, sorun meydana geldiğinde ya da bir mevzuat oluşturulduğunda kuruluşlar bilgi için blog arşivlerinden araştırma yapabilir, okuyucu duyarlılığına bakabilir (Yılmaz, 2010). İnternet ikonunda yer alan web adresine girildiğinde, bir banka çalışanları tarafından hazırlanan örgütsel blog örneği incelenebilecektir.