Psyc 351T Ölçme Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
PSİKİYATRİDE ÖLÇEK KULLANIMI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
PROGRAM TASARIMI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Biyoistatistiğe Giriş: Temel Tanımlar ve Kavramlar
Erken çocuklukta gelişim
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Kişisel Rehberlik.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ENGELLİ OLMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
Çapraz Geçerlilik (Cross Validation) Nedir?*
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PSİKOLOJİK TESTLER.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Test Oluşturma.
Zeka Testleri.
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Zeka Dr. Ege Akgün.
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE TESTLER
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
Psikolojik yapılar ve özellikler
Bireyi tanıma ve teknikleri
NİTEL ARAŞTIRMA MODELLERİ
Sunum transkripti:

Psyc 351T Ölçme Teknikleri BERNA AKÇİNAR

Ders İçeriği İçerik Okumalar Notlandırma Sistemi Ders saatleri– yoklama

Merhaba (Sayın) Hocam, Ben Psy 351. 02 sectionından xxx. Ekte Merhaba (Sayın) Hocam, Ben Psy 351.02 sectionından xxx. Ekte *** ile ilgili sunumumuz bulunmaktadır. Grup üyelerimiz x,y,z’dir. Saygılarımla, (iyi akşamlar; iyi günler; iyi çalışmalar) xxx

Psikolojik Test ve Değerlendirmenin Tarihçesi

Psikolojik Test ve Değerlendirme Nedir?

Psikolojik Test ve Değerlendirmenin Tanımı Ölçme aracı Davranış örneği (örnekleri) Standardize edilmiş koşullar – örneklem/birey Nitel ve nicel bilgi, sonuç ve skorlama ile ilgili önceden belirlenmiş kurallar olmalıdır - nesnellik

Psikolojik Testin Kuralları Standardizasyon – Nesnellik- Test Normları – Geçerlik– Güvenirlik-

Psikolojik Testin Kuralları Standardizasyon – Test ve değerlendirmeler, tutarlılık ve aynı koşullar altında yapılmalıdır. Nesnellik- Öznel değerlendirme ve önyargılar, davranışların gözlemlenmesi ve değerlendirilmesinde minimize edilmelidir. Test Normları – Büyük bir örneklemde test edilerek elde edilen ortalama ve standart skorlar – bireyin sonuçları referans (karşılaştırma) noktası olan bu büyük grup ile karşılaştırılır. Geçerlik– Test, amaçladığı davranışı veya olguyu ölçmelidir. Güvenirlik- Farklı zaman, test, değerlendiren kişiler arasındaki tutarlılık.

Psikolojik Testlerin Tarihçesi Psikolojik testin çıkış noktası Bireysel farklılıkların ölçülmesi ve anlaşılması Neden? Profesyonellerin performansına olan ilgi Çin sistemi (MÖ 2200) – Finansal ve hukuk konuları hakkında çalışacak profesyonelleri seçmek ve belirlemek 19. yüzyıl Avrupası – zeka geriliği ve zeka ile ilgili olan hastalıkların belirlenmesi

19. Yüzyılda Psikolojik Değerlendirme Bilim ve ölçüm konularına ilgi Psikolojinin, deneysel ve niteliksel bilim olarak ortaya çıkması Amerika’da devlet eğitiminin ortaya çıkması Yetenekler konusunda genetik etkilerin araştırılması konusuna ilgi (Galton)

20. Yüzyılda Psikolojik Değerlendirme Devlet eğitimi ve devlet fonlarının kısıtlı olması Alfred Binet ve Theodore Simon – Genel zeka testleri – okul çağı çocuklarında zeka geriliğini belirlemek 1908 – Revizyon – farklı yaş gruplarına uyarlama 1. Dünya Savaşı için askeri personel yetiştirme ihtiyacı – Amerikan Ordusu için Genel zeka becerileri Psikopatoloji ölçümleri

Türkiye’de Psikolojik Test ve Değerlendirme Binet-Simon Zeka Testi çevirisi (Tan, 1972) 1930-1945 yılları – İngilizce, Fransızca, Almanca çeviri 1953 – Test ve Araştırma Bürosu – Milli Eğitim Bakanlığı – test geliştirme ve uyarlama & danışmanlık ve eğitim 1958 – Rehberlik ve Araştırma Merkezleri – ilk ve ortaokul öğrencileri için başarı ve yetenek testleri Yurtdışında eğitim – yüksek lisans öğrencileri 1950ler – Üniversite programları 1980ler - Kongreler

Bugünkü Psikolojik Testler– Uygulama Alanları Başarı testleri Yetenek testleri Sertifika testleri Tutum ölçümleri Zeka testleri Kişilik testleri İşe alım değerlendirmeleri Performans testleri Değerlendirme testleri Akıl sağlığı değerlendirmeleri

Test ve Ölçüm Çeşitleri Performans Testleri Essay yazma, çoktan seçmeli maddeler, genel akıl becerileri (zeka testleri), müzik beceri testleri. Davranışsal Gözlem Belirli bir davranışın gözlemlenmesi. Kişinin kendini raporladığı ölçümler Bireylerin kendi tutum, duygu, alışkanlık, inanç, ilgilerini tanımladığı Kişilik envanterleri ve anketler

Test ve Ölçüm Çeşitleri Standardize edilmiş ya da standardize edilmemiş Normların olup olmaması ve sonuçların değerlendirilmesi Bireysel ya da grup Sözel ya da performans Bilişsel ya da duygusal Başarı ya da yetenek

Testlere nereden ulaşabiliriz? Basılı testler veri tabanları Ölçüm kitapları (Mental measurements yearbook) Klinik alanda kullanılan testler İnternet ortamında olan testler ETS/ERIC veri tabanları Psikolojik ölçümler veri tabanları

Aktivite Değerlendirilecek ve test edilecek bir alan/konu belirleyin. Hangi ölçüm? Hangi uygulama alanı? Başarı testleri Yetenek testleri Sertifika testleri Tutum ölçümleri Zeka testleri Kişilik testleri İşe alım değerlendirmeleri Performans testleri Değerlendirme testleri Akıl sağlığı değerlendirmeleri

Aktivite Herhangi bir psikolojik test/değerlendirme eğitim içeriği hakkında bilgi Kaç gün/saat Eğitimi veren kişi Eğitim hakkında bilgi