ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Başlıca Öğrenme Stratejileri
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
MERHABA.
MOTİVASYON.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
TRIGONOMETRI ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Erken Çocukluk Dönemine Yönelik
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Eğitimde Program Geliştirme
Edremit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Tasarım by Haksernilpoy 2015 ©
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
BÖLÜM 1 Bilişsel Psikolojiye Giriş
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Öğretimin Planlanması
MATEMATİK DERSİNİ NASIL ÖĞRENMELİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Programdan Sorular.
TUTUM DEĞİŞİMİNE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
“1250 TL Gelir” ifadesini gösteren tam sayı hangisidir? A) (+1250) B) (-1250) =a (d) C) (+250) D) (-250) Soru 26.Sınıf Tam Sayılar Çözümlü Test Soruları.
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
sayısı 2 sayısından 2 fazladır..
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

KURAMLARI (MODELLERİ) BÖLÜM: 2 ÖĞRENME - ÖĞRETME KURAMLARI (MODELLERİ)

Kuram - Strateji - Yöntem - Teknik İlişkisi Öğretme - Öğrenme Kuramları (Modelleri): Öğrenme – öğretme etkinliklerine yön veren temel felsefe ya da bakış açısıdır. Öğretim Stratejisi (Yaklaşımı) :Hedefe ulaşmak için seçilen en genel yol ya da yollar bütünüdür. Öğretim Yöntemi (Öğrenme Yolları) : Hedefe ulaşmak için seçilen en kısa ya da en düzenli yoldur. Öğretim Tekniği (Uygulama Biçimi) :Hedefe ulaşmak için seçilen yöntemi uygulamaya koyma biçimidir.

Öğretim Stratejisi Not: Sorularda ‘hangisi yöntemdir’ ya da ‘bu teknik midir-yöntem midir’ şeklinde ifadeler yer almaz. Bazı kaynaklarda yöntem olarak verilen diğer kaynaklarda teknik olarak ta karşımıza çıkabilmektedir. Önemli olan amacı uygulanış biçimi ve değerlendirme sürecidir.

Strateji - Yöntem - Teknik İlişkisi Model Strateji Yöntem Teknik