Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı İş Koşul E H Yazılım Mühendisliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
Hat Dengeleme.
Ders Yazılımlarını Değerlendirme Yaklaşımları Seher ÖZCAN.
Yazılım Mühendisliği Eğitimi YYurtaY. Bir yazılım mühendisliği (lisans) mezununun sahip olması gereken yetenekler şunlardır : 1. Yazılım ürünleri geliştirmek.
Bu yaklaşımda, kullanıcıların bilişsel ve fiziksel davranışları modellenmeye çalışılır. Ayrıca, kullanıcı davranışlarının bu modele uyup uymadığı ya da.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DONANIM VE YAZILIM.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Öğretimin Uyarlanması
Problem Çözme ve Algoritmalar
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Bilginin Organizasyonu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Temel Bilgisayar Bilgileri
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Yazılım Mühendisliği Ders 1: Giriş.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
Anklaşman sistemlerinin iyileştirilmesi
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Bilgisayar Yazılımları
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
İŞLETİM SİSTEMİ KATMANLARI (Çekirdek, Kabuk ve diğer temel kavramlar)
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
Ders 2: Yazılım Geliştirme
Nitel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı İş Koşul E H Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım , herhangi bir mühendislik sürecindeki ilk adımdır. Genel olarak deneyim bilgi birikimiyle desteklenen çeşitli kurallarla yapılır. Çeşitli geliştirme teknikleri , tanımlama ve tasarım yöntemleri bulunsa da Yazılım mühendisliği hala bir “sanat” niteliğindedir. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması En önemli adımlarından birisi Veri Tasarımı dır. Çözümleme sırasında toplanan bilgilerin kullanılacak veri yapılarına dönüştürülmesini içerir. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Mimari Tasarım ; Yazılm birimlerinin yapısal parçalarını , birbirleriyle ilişkilerini tanımlar. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Yordamsal Tasarım ; Yazılılımı oluşturan yapısal birimler yordam ve fonksiyonlar haline dönüştülür. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Arayüz Tasarımı ; İnsan – Makine etkileşiminin şeklini alt sistemlerle olan arayüzlerin ayrıntılarını içerir. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Tüm detaylar belgede toplanır , değerendirilir sonra da kodlama aşamasına geçilir. Tasarım , yazılım testine kadar her şeyi etkilediğinden nitelik unsurunun öne çıktığı ilk aşama özelliğini taşımaktadır. Yazılım Mühendisliği

Yazılım geliştirme süreci içersinde tasarım aşamasının yeri Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Yazılım geliştirme süreci içersinde tasarım aşamasının yeri Bilgisayar Sistem Müh. Yazılım İsterleri Çözümlemesi Yazılım Tasarımı Uygulama (Kodlama) Test ve Teslim Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Tasarımın ilk amacı Basitlik Olmalıdır. “Sistem öyle tasarlanmalıdır ki, bir dizi değişiklik yapılsa bile sistem tasarımı hala basit kalabilmelidir.” Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Yazılımın tasarımında gözden geçirilmesi gereken temel ilkelerden en önemlileri şunlardır ; Soyutlama :Denetimi ve anlaşılabilirliği arttırmak üzere en az ayrıntı ve işlem yapmaktır. Bilgi Gizleme : Modüllerin iç yapılarını diğerlerinden gizlemek, bu şekilde karmaşıklığı engellemek ve soyutlamayı arttırmaktır. Kapsama :Tüm isterlerin eksiksiz olarak karşılanması amacıyla yordam ve verilerin denetim altına alınması. İlkelerin sayısını artırmak mümkündür. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Tasarım Nitelikleri : İsterler ile izlenebilirliği olmalıdır. Geliştirilen birimin kodu ve testleri ile izlenebilirliği olmalıdır. Programlama dilinden mümkün olduğunca bağımsız olmalıdır. İşlevselliği , başarımı ve güvenilirliği yüksek bir ürün oluşturulmalıdır. Yürütme sırasında oluşabilecek hataların ilgili iş sürecini aksatmayacak şekilde kotarılması sağlanmalıdır. Öğrenmesi ve kullanımı kolay bir ürünü hedeflemelidir. Tekrar kullanılabilir olmalıdır. Bir ürün ailesine temel oluşturabilmelidir. Kolay anlaşılmalıdır. Gerektiğinde kolaylıkla değiştirilebilmelidir. Kurumsal tasarım standartlarına uygun olmalıdır. Diğer tasarımlarla birleştirilebilmesi mümkün olmalıdır. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Yazılım tasarımı sürecinde ve tanımlamalarında rehber olarak bazı standartlar kullanılabilir. Yönetsel olarak süreç iki aşamada ele alınabilir : Ön tasarım : isterlerin veri ve mimari tasarımına dönüştürülmesidir. Ayrıntılı tasarım : Veri ve mimari tasarımın ayrıntılı veri yapıları ile algoritmik gösterime dönüştürülmesidir. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Yazılım geliştirme sürecinin tasarım aşaması sırasında kullanılan veri akışı : Davranış Modeli İşlevsel Model Bilgi Modeli Başarım İsterleri Arayüz İsterleri Niteliksel İsterler Diğer İsterler Veri Tasarımı Mimari Tasarım Yordamsal Tasarım Arayüz Tasarımı Tasarım Araçları Ön Tasarım Ayrıntılı Kodlama Yazılım Birimi Belgelendirme Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Veri Tasarımı : Veri yapısı ve veri modeli iç içe geçmiş iki kavramdır. Birisi verinin bellekte tutulması veya saklanmasıyla ilgilenirken diğeri veriler arasındaki ilişki ve bağıntılar konusuyla ilgilenir. Veriler üzerinde işlem yapacak olan agoritmalar da bu veri modellerine göre tasarlanırlar. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması İyi bir veri tasarımı için neler gereklidir ; Veri yapıları/veri modelleri üzerinde yapılacak işlemlerin tanımlanması. Veri sözlüğünün oluşturulması. Döngüsel bir yol izlenmesi. Veri yapıları yanlızca kendilerini kullanan modüllere görünür olmalıdır. Sık kullanılan veri modelleri kütüphane haline getirilmelidir. Programlama dili özellikleri kullanılarak kodlama yapılmalıdır. Dögüsel yol : Ana hatları tasarlanan sistemin, ilerledikçe ayrıntılarının tasarlanması. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Mimari Tasarım ; Uygulama yazılımı bir problemin çözümünü çeşitli parçalara bölerek sağlayabilir. Parçaların yazılımdaki karşılığı modüller dir Modüllerin sıradüzensel ilişkilerini gösteren yapıya uygulama yazılım mimarisi denir. Yazılım Mühendisliği

Uygulama Yazılım Mimarisi Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Uygulama Yazılım Mimarisi M1 M3 M2 Derinlik M7 M4 M5 M6 M8 M9 M10 M11 Genişlik Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Uygulama alanının özellikleri : Donanım özellikleri … Uygulama yazılmının karmaşıklık derecesi : Basit uygulamalar , tek program içinde , hertürlü arayüz ve bilgi işlemeyi kapsayacak şekilde geliştirilebilirler.Bölümlemek. Kullanıcı arayüzü kısıtlamaları : Bilgi işleme birimleri ile kullanıcı arayüzünün farklı mimariye sahip işlemcilerde çalışması gereken durumlar olabilir. Taşınabilirlik : Farklı işletim sistemi ve donanım özelliklerinde de çalışabilmesi gereklidir. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Yapısal Programlama Gösterimi : Yazılım tarihinin en eski tasarım yöntemlerinden biri belirli yapıları kullanarak işlevleri metinsel bir şekilde anlatmaktır. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Tasarım dillerinin ortak özellikleri : Her türlü yapıyı destekleyebilen sabit bir anahtar sözcük listesi. Veri tipleri ve veri yapıları tanımlama yeteneği. Alt program tanımlama ve çağırma düzeneği. Bilgi işlemeyi serbest bir dille anlatabilme olanağı. Arayüz tanımlama yeteneği. Koşul ve çevrim yapıları. Giriş / Çıkış yapıları Zaman belirtimleri. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Grafiksel Gösterim : Bazen bir resim bir çok satırdan oluşan bir anlatım yerine geçebilir. Bu gerçekten hareketle grafiksel gösterim yöntemleri bulunmuş, bu yöntemleri kullanan yazılım araçları geliştirilmiştir. Gösterim şekillerinin iyi bilinmemesi sonucu tasarımı yanlış anlaması, hatalı kodlamaya neden olabilir. “Grafiksel gösterimlerin iyi öğrenilmesi ve anlaşılması gereklidir.” Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Yapısal çözümleme ve tasarım : Yapısal çözümleme ve tasarımda veri akış diyagramları ve durum geçiş diyagramları kullanılır. UML : Nesneye yönelik çözümleme ve tasarımın hem metinsel hem de grafiksel olarak yapılabilmesine yardımcı olan uluslar arası çevrelerce kabul edilmiş, standart ve yaygın bir tanımlama dilidir. Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Tasarım Aşaması Akış diyagramları : Çeşitli tasarım yöntemlerinde kullanılabilecek görsel anlatımları ve diyagramları ikiye ayırmak mümkündür. Statik Dinamik Statik akış diyagramlar ; Sınıf ve nesne Bileşen Varlık-ilişki Yapı … Dinamik akış diyagramlar ; Veri akış Etkileşim Durum Akış … İş Koşul E H İş İş Yazılım Mühendisliği

Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı Kaynaklar Yazılım Mühendisliği http://e-bergi.com/2008/Ekim/Cevik-Modelleme-ve-Cevik-Yazilim-Gelistirme Sistem Analizi ve Tasarımı Prof.Dr. Oya Kalıpsız Yazılım Mühendisliği Dr.M.Erhan Sarıdoğan BT HABER dergisi, Sayı 259, 2000. DELPHI UNLEASHED, SAMS PUBLISHING, Charles Calvert, 1997. www.mehmetduran.com http://jamshidhashimi.com/2010/08/23/agilecevik-modelleme-ve-cevik-yazilim-gelistirme http://en.wikipedia.org/wiki/Agile_Modeling http://en.wikipedia.org/wiki/Agile_software_development http://www.minepla.net/2008/10/agilecevik-yazylym-gelithtirme İş Koşul E H Yazılım Mühendisliği