ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM VE ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ZİHİNSEL ENGELLİLER.
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
ZİHİNSEL ENGELLİ.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
ZiHiNSEL ENGELiLi ÇOCUKLARIN ÖZELLiKLERi
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Zihinsel Yetersizlik Tanım ve Sınıflandırma
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
Temel Kavramlar ve İlkeler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
Yöneltme/Yerleştirme
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
İşitme engelliler.
Zihinsel engellilerde tanımı sınıflama ve nedenleri
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
GELİŞİMSEL YETERSİZLİKLER: TEORİDEN UYGULAMAYA
TANILAMA.
Görme Engelliler.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ENGELLİ OLMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR
ORTOPEDİK ENGELLİ ÇOCUKLAR
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
Zeka Gerilikleri.
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
“. İşitme: Kulak ve beyindeki işitme merkezleri tarafından sesin algılanmasına işitme denir. İşitme Engelliliği: İşitmeyi meydana getiren yapı ve organlardan.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
TEST.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR

ZİHİNSEL ENGELLİLİK NEDİR? Gelişimsel dönemde ortaya çıkan, uyumlu davranışlarda görülen yetersizliğe ilaveten genel zeka fonksiyonları açısından normalin altında olma durumu şeklinde de ifade edilen zihinsel engel; doğum öncesi, doğum sonrası ve doğum anındaki çeşitli nedenlere bağlı olarak beden, zihin, dil, duygusal, sosyal özelliklerde ve fonksiyonlarda yavaşlama, duraklama ve gerileme sonucu ortaya çıkan öğrenmede yetersizlik olarak tanımlanabilir.

ZİHİNSEL ENGELİN NEDENLERİ Doğum öncesi nedenler Doğum sırasındaki nedenler Doğum sonrası nedenler

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN SINIFLANDIRILMASI Amerika Zihinsel Engelli Çocuklar Derneği, zihinsel engelli çocukları; standart zeka testlerinden elde edilen puanlarla belirlenen zeka bölümüne göre ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN SINIFLANDIRILMASI 70 50-55 Hafif derecede zihinsel engelliler 50-55 35-40 Orta derecede zihinsel engelliler 35-40 20-25 Ağır derecede zihinsel engelliler Çok ağır derecede zihinsel engelliler 20 -25 0

Eğitimciler ise zihinsel engelli çocukları, zeka düzeylerine uygun eğitim verebilmek amacı ile eğitim ihtiyaçlarına göre eğitilebilir, öğretilebilir ve ağır ya da çok ağır olmak üzere üç grupta sınıflandırmaktadır.

ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYİN ÖZELLİKLERİ Bilişsel Gelişim Fiziksel ve Psikomotor Gelişim Dil Gelişimleri Sosyal ve Duygusal Gelişim

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA TANI VE DEĞERLENDİRME Tıbbi tanılama Zeka testleri Uyum testleri Eğitsel tanılama

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ Zihinsel engelli çocukların algılama, sınıflandırma ve belleklerindeki yetersizlikler öğrenmelerini güçleştirmektedir. Bu nedenle özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların, kısa sürede kalıcı bilgiye ulaşmaları için özel eğitim çalışmalarına ihtiyaç bulunmaktadır. Özel sınıf düzenlemeleri Gündüzlü okul düzenlemeleri

Hafif Derecede Zihinsel Engelli Çocukların Eğitimi Orta Derecede Zihinsel Engelli Çocukların Eğitimi Ağır ve Çok Ağır Zihinsel Engelli Çocukların Eğitimi