SOSYAL GELİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
BUGÜN Freud ve Erikson’un karşılaştırılması
REHBERLİK.
ANNE BABA TUTUMLARI.
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ ÖĞR.GÖR.DR.DİĞDEM SİYEZ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Psikososyal Gelişim Kuramı
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
Özel Eğitim Hizmetleri -Sorunlar, Çözüm Önerileri-
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
ÇOCUKLARIN DUYUSAL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZGÜVEN DUYGUSU VE BENLİK KAVRAMI
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE DİN EĞİTİMİ. ERGENLİK Yetişkinliğe doğru büyüyen Bir geçiş dönemidir (biyolojik, psikolojik, toplumsal, ekonomik) Yaşam döngüsünün.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
TOPLUMSALLAŞMA - SOSYALİZASYON
Kişilik Gelişimi Dr. Gökçe Karaman Benli
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

SOSYAL GELİŞİM

SOSYAL GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

1.Bağlanma: *Organize Olmamış *Çelişik(Dirençli) *Kaçınmalı *Güvenli

2.Benlik:

3.Sosyalleşme:

4.Sosyal Yeterlilik:

5.Sosyal Beceri:

Sosyal Gelişimde İlişkiler: 1.Dikey ilişki: 2.Yatay İlişki:

ERİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM EVRELERİ TEMEL GÜVENE KARŞI GÜVENSİZLİK (0-1 YAŞ) ÖZERKLİĞE KARŞI KUŞKU VE UTANÇ (1-3 YAŞ) GİRİŞKENLİĞE KARŞI SUÇLULUK (3-7 YAŞ) BAŞARIYA KARŞI AŞAĞILIK (7-11 YAŞ) KİMLİĞE KARŞI ROL KARMAŞASI (11-18 YAŞ) YAKINLIĞA KARŞI YALNIZLIK (18-30 YAŞ) ÜRETKENLİĞE KARŞI DURGUNLUK (30-55 YAŞ) BENLİK BÜTÜNLÜĞÜNE KARŞI UMUTSUZLUK (55 YAŞ ÜSTÜ)

ERİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM SÜRECİ VE TEMEL ÖZELLİKLERİ DÖNEM ÇATIŞMA DURUMU ÇATIŞMANIN BAŞARILI ATLATILMA ŞARTI OLUMLU SONUÇLAR OLUMSUZ SONUÇLAR BEBEKLİK TEMEL GÜVENE KARŞI GÜVENSİZLİK (0-1 YAŞ) GÜVEN DUYGUSU Ebeveynin çocuğun ihtiyaçlarını zamanında ve yeterince giderebilmesi. Güven ve buna bağlı olarak özgüven duygusunun gelişmesi Çevreye karşı yoğun güvensizlik, kendini emniyette hissedememe İLK ÇOCUKLUK ÖZERKLİĞE KARŞI KUŞKU VE UTANÇ (1-3 YAŞ) BAĞIMSIZ KİŞİLİK YAPISI Ebeveynin çocuğun kendi ile ilgili konularda seçim hakkını çocuğa vermesini onun tek başına yapabileceği işler konusunda teşvik etmesi. Tek başına iş yapabilme yetisinin, bağımsız kişilik yapısının ve kendinden emin kişilik özelliğinin kazanılması. Çekingenlik, tek başına iş yapamama, aileye aşırı derecede bağlı kalma, ilerleyen yıllarda asilik.

ERİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM SÜRECİ VE TEMEL ÖZELLİKLERİ DÖNEM ÇATIŞMA DURUMU ÇATIŞMANIN BAŞARILI ATLATILMA ŞARTI OLUMLU SONUÇLAR OLUMSUZ SONUÇLAR OKUL ÖNCESİ GİRİŞKENLİĞE KARŞI SUÇLULUK (3-7 YAŞ) GİRİŞKEN KİŞİLİK YAPISI Ailenin çocuğun doğal merak duygusu sonucu oluşan sorularını bıkmadan, usanmadan doğru olarak cevaplandırması, sorularından ötürü çocuklarını eleştirmemesi. Çocuğun düşüncelerinin doğru olduğu ve rahat bir şekilde görüş bildirebilme özelliğini kazanması. Suçluluk ve yetersizlik duygularının gelişmesi. İLK OKUL BAŞARIYA KARŞI AŞAĞILIK (7-11 YAŞ) AKADEMİK İSTEKLİLİK VE BAŞARI DUYGUSU Ailenin ve öğretmeninin çocuğun çabalarını teşvik etmesi, pekiştirmesi, ona güven sağlaması. Akademik isteklilik, başarı duygusunun gelişmesi Okula karşı genel isteksizlik, öğrenilmiş çaresizlik sorunu.

ERİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM SÜRECİ VE TEMEL ÖZELLİKLERİ DÖNEM ÇATIŞMA DURUMU ÇATIŞMANIN BAŞARILI ATLATILMA ŞARTI OLUMLU SONUÇLAR OLUMSUZ SONUÇLAR ERGENLİK KİMLİĞE KARŞI ROL KARMAŞASI (11-18 YAŞ) OLUMLU MODEL ARAYIŞI “BEN KİMİM?” DÜŞÜNCESİ Bireyin çevresinde model alabileceği kişilerin oluşturulması, iyi bir rehberlik uygulaması. Kişiliğin sağlam temeller üzerine oturması, bireyin zihnindeki soru işaretlerinden kurtulması Bireyin kimlik arayışında ki kritik dönemin geçmesi sonucu kendine has bir kişilik oluşturamaması. GENÇ YETŞKİNLİK YAKINLIĞA KARŞI YALNIZLIK (18-30 YAŞ) ÇEVREYLE YAKIN İLİŞKİLER KURABİLME Bireyin bir meslek sahibi olabilmesi ve içinde yaşadığı toplumda sevgi ve saygıya önem vermesi. Bireyin içinde bulunduğu çevreye kolay uyum sağlayabilmesi, sevgiyi güvenli bir şekilde alıp verebilmesi. Bireyin psikolojik bir yalnızlığa düşmesi, içinde bulunduğu çevreden korkması

ERİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM SÜRECİ VE TEMEL ÖZELLİKLERİ DÖNEM ÇATIŞMA DURUMU ÇATIŞMANIN BAŞARILI ATLATILMA ŞARTI OLUMLU SONUÇLAR OLUMSUZ SONUÇLAR ORTA YETİŞKİNLİK ÜRETKENLİĞE KARŞI DURGUNLUK (30-55 YAŞ) ÜRETKEN OLMAYA DEVAM EDİP ETMEMEK Birey bu dönemde alt ve üst kuşağını kaybetmenin etkisiyle bir boşluğa düşmüştür. Düştüğü boşluktan kurtulması için eşinin ve dostlarının desteğine ihtiyacı vardır. Bireyin alt kuşakları yetiştirmede görev üstlenmesi, yeni bir nesil yaratmada bilgi ve tecrübelerini kullanması. Kendini hiçbir işe yaramaz hissetme, bir köşeye çekilme ve kendini çevreden soyutlamaya başlama. YAŞLILIK BENLİK BÜTÜNLÜĞÜNE KARŞI UMUTSUZLUK (55 YAŞ ÜSTÜ) BENLİĞİN SORGULANMASI Bundan önceki 7 dönem boyunca benlik bütünlüğünün tamamlanmış olması ya da acısıyla tatlısıyla geçmesini kabullenebilmesi. Bireyin kendini rahat ve mutlu hissetmesi, o güne değin yaptıklarının huzuru içinde olması. Sürekli huzursuzluk hali, cimrilik, sinirlilik, hırçınlık.

ÇIKMIŞ SORULAR

ETKİNLİĞİN ADI: Okunan Hikayeyi Canlandırma   ETKİNLİĞİN TÜRÜ: Dinlendirici ve Hareketli   YAŞ GRUBU: 48-60 ay KAZANIM-GÖSTERGELER: BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım1: Nesne-durum-olaya dikkatini verir. Göstergeler: -Dikkat edilmesi gereken nesne-durum-olaya odaklanır. Kazanım3: Algıladıklarını hatırlar. Göstergeler: -Nesne-durum-olayı bir süre sonra yeniden söyler. -Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır. Kazanım18: Zamanla ilgili kavramları açıklar. Göstergeler: -Olayları oluş sırasına göre sıralar.      

DİL GELİŞİMİ: Kazanım2: Sesini uygun kullanır DİL GELİŞİMİ: Kazanım2: Sesini uygun kullanır. Göstergeler: -Konuşurken, şarkı söylerken sesini-nefesini doğru kullanır. -Konuşurken, şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar. -Konuşurken, şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar. -Konuşurken, şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar. Kazanım3: söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Göstergeler: -Düz cümle kurar. -Soru cümlesi kurar. Kazanım4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Göstergeler: -Cümle kurarken isim kullanır. -Cümle kurarken fiil kullanır. -Cümle kurarken sıfat kullanır. -Cümle kurarken bağlaç kullanır. -Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır. -Cümle kurarken zarf kullanır. -Cümle kurarken zamir kullanır. -Cümle kurarken edat kullanır. Kazanım5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Göstergeler: -Konuşma sırasında göz teması kurar. -Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. -Konuşmayı başlatır. -Konuşmayı sürdürür. -Konuşmayı sonlandırır. -Konuşmak için sırasını bekler. Kazanım8: Dinlediklerini- izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Göstergeler: -Dinledikleri-izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. -Dinledikleri-izlediklerini drama yoluyla canlandırır.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM Kazanım3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM Kazanım3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. Göstergeler: -Nesneleri alışılmışın dışında kullanır. Kazanım4: Bir olayla ilgili başkalarının duygularını açıklar. Göstergeler: -Başkalarının duygularını söyler. -Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. Kazanım7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. Göstergeler: -Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Kazanım8: Farklılıklara saygı gösterir. Göstergeler: -Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır. Kazanım10: Sorumluluklarını yerine getirir. Göstergeler: -Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. -Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir. Kazanım15: Kendine güvenir. Göstergeler: -Grup önünde kendini ifade eder. -Gerektiğinde liderliği üstlenir.   MOTOR GELİŞİM: KAZANIM-GÖSTERGE ÖNERİSİ: -Drama sırasında yapması gereken hareketleri zorlanmadan yapar.

MATERYALLER: Hikaye Kitabı   SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Hikayeyi Doğaçlama Olarak Canlandırma ÖĞRENME SÜRECİ: Öncelikle bir hikaye seçilir. Seçilen hikaye öğrencilere okunur. Öğrencilerden okunan hikayeyi dikkatle dinlemeleri istenir. Hikaye bittikten sonra hikayeden anladıklarını canlandırmaları istenir. Sınıftan hikayedeki canlı sayısı kadar kişi seçilir. Hikayeden anladıklarını canlandırmaya başlarlar. Canlandırma bittikten sonra etkinlik hakkında sorular sorulur ve cevaplar alınır, cevaplara uygun pekiştireç verilir. DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR: *Canlandırma için seçilen ortam uygun olmalı. *Canlandırma yapacak olan kişiler sınıf içinde pasif olanlardan seçilmeli ki özgüven kazansın. Hikaye dinleme sırasında her çocuğun dinlediğinden emin olunması gerekli. DEĞERLENDİRME: *Bu hikayeden çıkardığınız ders nedir? *Tilki nasıl biridir? *Leylek ormana hangi mevsimde geliyor? *Tilki, leyleğin nesi oluyor? *Siz komşunuza nasıl davranıyorsunuz? *Siz leyleğin yerinde olsanız ne hissederdiniz? *Canlandırma yaparken ne hissettiniz? AİLE KATILIMI: Evde çocuğa anlatılan hikayeyi birlikte canlandırabilirler.

ETKİNLİĞİN ADI: Fotoğraflarla Kendini Tanıtma   ETKİNLİĞİN TÜRÜ: Dinlendirici- Isındırıcı YAŞ GRUBU: 60-72 ay KAZANIM-GÖSTERGELER: BİLİŞSSEL GELİŞİM: Kazanım1: Nesne-durum-olaya dikkate alır. Göstergeler: -Dikkatini çeken nesne-durum-olaya yönelik sorular sorar. -Dikkatini çeken nesne-durum-olayı ayrıntılarıyla açıklar. Kazanım3: Algıladıklarını hatırlar. -Nesne-durum-olayı bir süre sonra yeniden söyler.

DİL GELİŞİMİ: Kazanım2: Sesini uygun kullanır. Göstergeler: -Konuşurken, şarkı söylerken sesini-nefesini doğru kullanır. -Konuşurken, şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar. -Konuşurken, şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar. -Konuşurken, şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar. Kazanım3: söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. -Düz cümle kurar. Kazanım4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. -Cümle kurarken isim kullanır. -Cümle kurarken fiil kullanır. -Cümle kurarken sıfat kullanır. -Cümle kurarken bağlaç kullanır. -Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır. -Cümle kurarken zarf kullanır. -Cümle kurarken zamir kullanır. -Cümle kurarken edat kullanır. Kazanım5: Dili iletişim amacıyla kullanır. -Konuşma sırasında göz teması kurar. -Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. -Konuşmayı başlatır. -Konuşmayı sürdürür. -Konuşmayı sonlandırır. -Konuşmak için sırasını bekler. Kazanım7: Dinledikleri-izlediklerinin anlamını kavrar. -Dinledikleri-izledikleri hakkında yorum yapar. -Dinledikleri-izlediklerini açıklar.

Kazanım8: Dinledikleri-izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Göstergeler: -Dinledikleri-izledikleri ile ilgili soruları cevaplar. -Dinledikleri-izlediklerini başkalarına anlatır. Kazanım10: Görsel materyalleri okur. -Görsel materyalleri inceler. -Görsel materyalleri açıklar. -Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM Kazanım1: Kendisine ait özellikleri söyler. -Adını ve soyadını söyler. -Yaşını söyler. Kazanım7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. -Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Kazanım10: Sorumluluklarını yerine getirir. -Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. -Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir. Kazanım15: Kendine güvenir. -Grup önünde kendini ifade eder. -Gerektiğinde liderliği üstlenir.

MATERYALLER: Her çocuğun kendine ait birkaç fotoğrafı.   SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: … ÖĞRENME SÜRECİ: Sunum yapacakları günün öncesinde çocuklardan kendilerine ait olan birkaç farklı zamanda çekilmiş fotoğraf istenir. Sunum yapacakları zaman sırayla sunum alanına gelerek getirmiş oldukları fotoğrafları sırayla tanıtırlar. Bu esnada seyirciler sunucunun söylediği dışında merak ettikleri varsa söz hakkı alarak soru sorabilirler. Sunum sonunda alkışlayarak çocuğun özgüvenine katkı sağlanır. DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR: Sunum alanına gelmek istemeyen çocuklar zorlanmamalı istediklerinde çıkabilecekleri rahatlığı sağlanmalı. DEĞERLENDİRME: Sunumlar bittiğinde sunum hakkında sorular sorulabilir. Örneğin; “Sunum alanında kendini rahat hissettin mi?” gibi sorular yöneltilebilir. AİLE KATILIMI: Ev şartlarıyla bir alan sahne seçilerek sahnede çocuğun kendini ifade etmesi sağlanarak çocuğun özgüven kazanması desteklenebilir.

HAZIRLAYAN VE SUNAN KİŞİLER 140301046 BAHAR AÇAR bahar4905@gmail HAZIRLAYAN VE SUNAN KİŞİLER 140301046 BAHAR AÇAR bahar4905@gmail.com 140301050 FATMA EKİNCİ 65van06ankara@gmail.com 140301062 SEDA AKPINAR sakpinar00@gmail.com