KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BANDIRMA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Kaynaştırma eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Uygulanması
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI MEVZUATTAKİ YERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA
ÖZEL EĞİTİMDE MEVZUAT VE İŞLEYİŞ
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ   Devlet Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığından: tarih ve sayılı Resmî Gazete (Değişiklik:  
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
SİNCAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
VAN TUŞBA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Nazilli Rehberlik ve Araştırma Merkezi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
OKULLARDA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI SEMİNREİ
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları Kursu
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
… Sınıf Öğretmeni.
BE BEP NEDİR ?.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
4. Türkiye’de Özel Eğitim ve Kaynaştırma a. 1950’li Yıllara Kadar
Sunum transkripti:

KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ SUNUM KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HAZIRLAYAN HABİL YİĞİTSOY SUNUM KONUSU EVDE EĞİTİM HİZMETLERİ

BE EVDE EĞİTİM HİZMETİ NEDİR:PBE NEBEP BEDİR

Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerden eğitim ve öğretim kurumlarından doğrudan yararlanamayacak durumda olanlara evde eğitim hizmetleri sunulmasına denir.

Evde eğitim hizmetleri kim tarafında planlanır: Evde eğitim hizmetleri özel eğitim hizmetleri kurulu tarafından planlanır. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

EVDE EĞİTİMDE HİZMETİ VERİLEBİLMESİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR: 1-Bireyin en az 4 ay süreyle örgün eğitim kurumundan doğrudan yararlanmasının mümkün olmadığı yada yararlanması halinde olumsuz sonuçlar doğuracağını belirten sağlık raporu(SÜREĞEN HASTALIK) 2-Veli başvuru dilekçesi 3-öğrenci belgesi SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

4) Ev Ortamı Durum Tespit ve Değerlendirme Formu 5) Veli Sözleşmesi 6) Değerlendirme kurulu raporu gerekir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Haftalık ders saati sayısı: Evde eğitim hizmetine ilişkin planlama, bireyin ihtiyacı ve eğitim ortamına ilişkin şartlar dikkate alınarak ve haftalık ders saati sayısı 10 (on) saatten az olmamak üzere kurulca; hastanede eğitim hizmetine ilişkin planlama ise okul yönetimince yapılır. Eğitim hizmetlerinin etkililiğini ve eğitimin devamlılığını sağlamak için gerektiğinde birey ve ailenin bilgilendirilmesi ve desteklenmesi amacıyla yapılacak çalışmalar da haftalık ders saati içinde planlanır.

Öğretmenlerin çalışma saatlerinin planlanması: Gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmenlerin haftalık çalışma saatleri, sınıf öğretmenleri gibidir. Ancak, çalışma saatlerine, bireyselleştirilmiş eğitim programı çalışmaları ile aile eğitimi programları da dâhil edilir. Evde ve hastanede eğitim hizmeti veren diğer öğretmenlerin çalışma saatleri, görev yaptığı okulda uygulanan mevzuat hükümlerine göre düzenlenir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Görevlendirme Evde veya hastanede eğitim hizmetlerini yürüten öğretmenler ile yöneticilerin görevlendirilmesinde aşağıdaki hususlar dikkate alınır: a) Evde veya hastanede eğitim hizmetinde bireyin özelliği ve öncelikli eğitim ihtiyacına göre gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen, rehberlik ve araştırma merkezlerinde görevli görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenleri ile bireyin kayıtlı bulunduğu okul ve diğer okullardaki okul öncesi, sınıf ve diğer alan öğretmenleri eğitim hizmetlerini yürütmek üzere görevlendirilir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

b) Kurulun yapacağı planlama doğrultusunda gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen, il ya da ilçenin ihtiyaçları doğrultusunda birden fazla bireyin eğitimi için görevlendirilebilir. c) Eğitim hizmetine ilişkin planlama yapılırken öğretmenin ikameti ve görev yeri, evde eğitim alacak bireyler ile hastane ilköğretim okulunun ikamet adresi dikkate alını

Bireyin kayıtlı olduğu okul yönetiminin görevleri: Okul yönetiminin görevleri şunlardır: a) Evde veya hastanede eğitim alan bireyin her türlü idari işlemlerini yürütmek. b) Yönetmelik hükümleri doğrultusunda BEP geliştirme birimini oluşturmak. c) Kurulun planlamaları doğrultusunda evde eğitim hizmeti verecek öğretmenlerin haftalık ders programını hazırlamak. ç) Evde eğitim hizmetlerinin yürütülmesiyle ilgili olarak kurulu bilgilendirmek. d) Evde eğitim hizmetlerinin kapsamı ve bu hizmetlerin yürütülmesiyle ilgili hususlarda veliyi bilgilendirmek. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Ailenin sorumlulukları Ailenin sorumlulukları şunlardır: a) Veli sözleşmesinde taahhüt ettiği hususlar doğrultusunda etkili bir eğitimin gerçekleşmesi için ev ortamına ilişkin düzenlemeleri imkânları ölçüsünde yapmak. b) Ev ortamına ilişkin fiziksel düzenlemelerin gerçekleştirilemediği durumlarda kurulla iş birliği yaparak eğitim ortamının hazırlanmasını sağlamak. c) Bireyin eğitim ihtiyaçlarıyla ilgili BEP geliştirme birimine bilgi vermek ve BEP hazırlanması sürecine katılmak. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

ç) BEP’in amaçlarının gerçekleşmesi ve eğitimin devamlılığını sağlamak amacıyla evde eğitime katılan öğretmenlerle iş birliği yapmak. d) Aile eğitim programlarına katılmak. e) Evdeki eğitim hizmetleri uygulamalarında bireyin kayıtlı bulunduğu okul idaresini bilgilendirmek SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Başarının değerlendirilmesi: Evde veya hastanede eğitim alan bireylerin değerlendirilmesinde aşağıdaki hususlara dikkat edilir: a) Bireylerin başarılarının değerlendirilmesi, kayıtlı bulunduğu okuldaki diğer öğrenciler gibi yapılır. Ancak, hastanede eğitim hizmetinden yararlanan bireyin başarısının değerlendirilebilmesi için en az bir ay süreyle kuruma devam etmiş olması gerekir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

b) Başarının değerlendirilmesinde bireyin özelliği, yetersizliği ve sağlık durumu dikkate alınarak değerlendirme şekli, yöntem ve tekniklerinde öğretmen tarafından gerekli değişiklikler yapılarak alınır. c) Bireyin BEP’inde yer alan amaçlara ilişkin değerlendirme sonuçları, BEP geliştirme birimine öğretmen tarafından bildirilir. Yapılan değerlendirme sonuçları dikkate alınarak gerektiğinde BEP’te değişiklik ve düzenleme yapılır.

Yazılı sınavlar öğrencilerin yetersizlik türüne, eğitim performanslarına ve gelişim özelliklerine göre çeşitlendirilir. Sınavlar kısa cevaplı ve az sorulu olarak düzenlenir. Öğrenciler, yetersizliklerinden kaynaklanan güçlüklerini gidermek amacıyla sınavlarda uygun araç-gereç, cihaz ve yöntemlerden yararlandırılır. İhtiyacı olan bireyler için yazılı sınavlarda refakat etmek üzere bir öğretmen görevlendirilir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Görme yetersizliği olan öğrencilerin yazılı sınavlarda Braille yazı olarak verdiği cevaplar sınavdan hemen sonra öğretmenin öğrenciye okutmasıyla değerlendirilir. Bu öğrenciler, çizimli ve şekilli sorulardan muaf tutulurlar. Az gören öğrenciler için sınav soruları kalın ve büyük puntolu hazırlanır. İşitme yetersizliği ve hafif düzeyde zhn.yet. olan öğrenciler ilköğretim ve ortaöğretimde, istekleri doğrultusunda yabancı dil programlarındaki bazı bilgi ve becerilerin öğretiminden veya dersin tamamından muaf tutulurlar. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

ç) Bireylerin başarı değerlendirme sonuçları evde eğitim hizmetinde öğretmenler, hastanede eğitim hizmetinde ise kurum müdürü tarafından kayıtlı bulundukları okul idaresine dönem sonlarında not çizelgeleri esas alınarak bildirilir. Sınıf geçme ve diploma işlemleri, kayıtlı oldukları okul idaresi tarafından yürütülür. Öğrencinin sadece aldığı dersler e okula kayıt edelir.diğer derslerle ilgili işlem yapılmaz. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Kas ve sinir sistemi bozukluklarına bağlı motor becerilerde yetersizliği olan öğrenciler motor beceri gerektiren derslerin uygulamalı bölümlerinden istekleri doğrultusunda muaf tutulurlar. Otistik bireyler ile duygusal ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin değerlendirilmesi, iletişim özellikleri ile sosyal-duygusal hazır bulunuşlukları dikkate alınarak yapılır. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ SON KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ