KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ SUNUM KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HAZIRLAYAN HABİL YİĞİTSOY SUNUM KONUSU EVDE EĞİTİM HİZMETLERİ
BE EVDE EĞİTİM HİZMETİ NEDİR:PBE NEBEP BEDİR
Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerden eğitim ve öğretim kurumlarından doğrudan yararlanamayacak durumda olanlara evde eğitim hizmetleri sunulmasına denir.
Evde eğitim hizmetleri kim tarafında planlanır: Evde eğitim hizmetleri özel eğitim hizmetleri kurulu tarafından planlanır. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
EVDE EĞİTİMDE HİZMETİ VERİLEBİLMESİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR: 1-Bireyin en az 4 ay süreyle örgün eğitim kurumundan doğrudan yararlanmasının mümkün olmadığı yada yararlanması halinde olumsuz sonuçlar doğuracağını belirten sağlık raporu(SÜREĞEN HASTALIK) 2-Veli başvuru dilekçesi 3-öğrenci belgesi SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
4) Ev Ortamı Durum Tespit ve Değerlendirme Formu 5) Veli Sözleşmesi 6) Değerlendirme kurulu raporu gerekir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
Haftalık ders saati sayısı: Evde eğitim hizmetine ilişkin planlama, bireyin ihtiyacı ve eğitim ortamına ilişkin şartlar dikkate alınarak ve haftalık ders saati sayısı 10 (on) saatten az olmamak üzere kurulca; hastanede eğitim hizmetine ilişkin planlama ise okul yönetimince yapılır. Eğitim hizmetlerinin etkililiğini ve eğitimin devamlılığını sağlamak için gerektiğinde birey ve ailenin bilgilendirilmesi ve desteklenmesi amacıyla yapılacak çalışmalar da haftalık ders saati içinde planlanır.
Öğretmenlerin çalışma saatlerinin planlanması: Gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmenlerin haftalık çalışma saatleri, sınıf öğretmenleri gibidir. Ancak, çalışma saatlerine, bireyselleştirilmiş eğitim programı çalışmaları ile aile eğitimi programları da dâhil edilir. Evde ve hastanede eğitim hizmeti veren diğer öğretmenlerin çalışma saatleri, görev yaptığı okulda uygulanan mevzuat hükümlerine göre düzenlenir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
Görevlendirme Evde veya hastanede eğitim hizmetlerini yürüten öğretmenler ile yöneticilerin görevlendirilmesinde aşağıdaki hususlar dikkate alınır: a) Evde veya hastanede eğitim hizmetinde bireyin özelliği ve öncelikli eğitim ihtiyacına göre gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen, rehberlik ve araştırma merkezlerinde görevli görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenleri ile bireyin kayıtlı bulunduğu okul ve diğer okullardaki okul öncesi, sınıf ve diğer alan öğretmenleri eğitim hizmetlerini yürütmek üzere görevlendirilir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
b) Kurulun yapacağı planlama doğrultusunda gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen, il ya da ilçenin ihtiyaçları doğrultusunda birden fazla bireyin eğitimi için görevlendirilebilir. c) Eğitim hizmetine ilişkin planlama yapılırken öğretmenin ikameti ve görev yeri, evde eğitim alacak bireyler ile hastane ilköğretim okulunun ikamet adresi dikkate alını
Bireyin kayıtlı olduğu okul yönetiminin görevleri: Okul yönetiminin görevleri şunlardır: a) Evde veya hastanede eğitim alan bireyin her türlü idari işlemlerini yürütmek. b) Yönetmelik hükümleri doğrultusunda BEP geliştirme birimini oluşturmak. c) Kurulun planlamaları doğrultusunda evde eğitim hizmeti verecek öğretmenlerin haftalık ders programını hazırlamak. ç) Evde eğitim hizmetlerinin yürütülmesiyle ilgili olarak kurulu bilgilendirmek. d) Evde eğitim hizmetlerinin kapsamı ve bu hizmetlerin yürütülmesiyle ilgili hususlarda veliyi bilgilendirmek. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
Ailenin sorumlulukları Ailenin sorumlulukları şunlardır: a) Veli sözleşmesinde taahhüt ettiği hususlar doğrultusunda etkili bir eğitimin gerçekleşmesi için ev ortamına ilişkin düzenlemeleri imkânları ölçüsünde yapmak. b) Ev ortamına ilişkin fiziksel düzenlemelerin gerçekleştirilemediği durumlarda kurulla iş birliği yaparak eğitim ortamının hazırlanmasını sağlamak. c) Bireyin eğitim ihtiyaçlarıyla ilgili BEP geliştirme birimine bilgi vermek ve BEP hazırlanması sürecine katılmak. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
ç) BEP’in amaçlarının gerçekleşmesi ve eğitimin devamlılığını sağlamak amacıyla evde eğitime katılan öğretmenlerle iş birliği yapmak. d) Aile eğitim programlarına katılmak. e) Evdeki eğitim hizmetleri uygulamalarında bireyin kayıtlı bulunduğu okul idaresini bilgilendirmek SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
Başarının değerlendirilmesi: Evde veya hastanede eğitim alan bireylerin değerlendirilmesinde aşağıdaki hususlara dikkat edilir: a) Bireylerin başarılarının değerlendirilmesi, kayıtlı bulunduğu okuldaki diğer öğrenciler gibi yapılır. Ancak, hastanede eğitim hizmetinden yararlanan bireyin başarısının değerlendirilebilmesi için en az bir ay süreyle kuruma devam etmiş olması gerekir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
b) Başarının değerlendirilmesinde bireyin özelliği, yetersizliği ve sağlık durumu dikkate alınarak değerlendirme şekli, yöntem ve tekniklerinde öğretmen tarafından gerekli değişiklikler yapılarak alınır. c) Bireyin BEP’inde yer alan amaçlara ilişkin değerlendirme sonuçları, BEP geliştirme birimine öğretmen tarafından bildirilir. Yapılan değerlendirme sonuçları dikkate alınarak gerektiğinde BEP’te değişiklik ve düzenleme yapılır.
Yazılı sınavlar öğrencilerin yetersizlik türüne, eğitim performanslarına ve gelişim özelliklerine göre çeşitlendirilir. Sınavlar kısa cevaplı ve az sorulu olarak düzenlenir. Öğrenciler, yetersizliklerinden kaynaklanan güçlüklerini gidermek amacıyla sınavlarda uygun araç-gereç, cihaz ve yöntemlerden yararlandırılır. İhtiyacı olan bireyler için yazılı sınavlarda refakat etmek üzere bir öğretmen görevlendirilir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
Görme yetersizliği olan öğrencilerin yazılı sınavlarda Braille yazı olarak verdiği cevaplar sınavdan hemen sonra öğretmenin öğrenciye okutmasıyla değerlendirilir. Bu öğrenciler, çizimli ve şekilli sorulardan muaf tutulurlar. Az gören öğrenciler için sınav soruları kalın ve büyük puntolu hazırlanır. İşitme yetersizliği ve hafif düzeyde zhn.yet. olan öğrenciler ilköğretim ve ortaöğretimde, istekleri doğrultusunda yabancı dil programlarındaki bazı bilgi ve becerilerin öğretiminden veya dersin tamamından muaf tutulurlar. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
ç) Bireylerin başarı değerlendirme sonuçları evde eğitim hizmetinde öğretmenler, hastanede eğitim hizmetinde ise kurum müdürü tarafından kayıtlı bulundukları okul idaresine dönem sonlarında not çizelgeleri esas alınarak bildirilir. Sınıf geçme ve diploma işlemleri, kayıtlı oldukları okul idaresi tarafından yürütülür. Öğrencinin sadece aldığı dersler e okula kayıt edelir.diğer derslerle ilgili işlem yapılmaz. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
Kas ve sinir sistemi bozukluklarına bağlı motor becerilerde yetersizliği olan öğrenciler motor beceri gerektiren derslerin uygulamalı bölümlerinden istekleri doğrultusunda muaf tutulurlar. Otistik bireyler ile duygusal ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin değerlendirilmesi, iletişim özellikleri ile sosyal-duygusal hazır bulunuşlukları dikkate alınarak yapılır. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA
KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ SON KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ