AKVARYUM TEKNİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bölüm I Hüseyin İlhan.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Program Tasarım Modelleri
EQUIZSHOW.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Fatih YAZICI, Şeyda GÜL, Mustafa SÖZBİLİR
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÖZET KONU DETAYLARI GİRİŞ SONUÇLAR VE ÖNERİLER
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Program Tasarım Modelleri
Tez Veri Girişi Ulusal Tez Merkezine, Tez Döneminde olan ve Danışmanı ile Tez konusunu belirleyip, Enstitümüzün onayından geçen tüm öğrenciler giriş yapmak.
DEYİMLERİ YAŞAMA ZAMANI
*Tıraş çeşitleri Kıvırma Tıraşı Yakma Tıraşı Bindirme Tıraşı
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Maddeler doğada karışık halde bulunur
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
Aktif Öğrenme Teknikleri Köşelenme
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
Nitel Araştırma Süreci
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Proje Başlığı Özet Sonuçlar ve Tartışma Materyal ve Metot Kaynaklar
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

AKVARYUM TEKNİĞİ

Akvaryum tekniği, öğrencilerin ilgi duyduğu ya da üzerinde anlaşmaya varamadığı konuların öğretiminde çok etkili bir tartışma tekniğidir.

Öğrencilerin tartışma ve grupla çalışma becerilerinin geliştirilmesi için kullanılır.

Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için; Öğrencilerin görüşlerini sıkılmadan belirtebilmeleri için rahat bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır. Sıraların iç içe iki çember halinde oturulacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir, Tekniğin amacı belirtilmeli ve teknik, başka örnekler üzerinde öğretilmelidir.

Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için; Öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgileri tamamlandıktan sonra, bu teknik kullanılmalıdır. Tartışmaya katılacak olan öğrencilerin iç çembere, dinleyicilerin dış çembere oturması gerekmektedir.

Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için; İç çemberde, sonradan dış çemberden tartışmaya katılacaklar için boş yerler bırakılmalıdır. Görüşler asla eleştirilmemelidir.

TEKNİĞİN UYGULANIŞI Tartışmayı yapılandırmak ve sürdürmek için önceden bir soru listesi hazırlanmalıdır. Bu arada gözlemci olarak nitelenen çemberin dışındaki diğer öğrenciler tartışmayı izlerler. Ayrıca onlar gözler, düşünür ve katılımcılara dönütler verirler.

TEKNİĞİN UYGULANIŞI Tartışma sırasında tartışmacılar dışındakilerin sessiz olması gerekir. Gözlemciler tartışma sırasında not almalı, tartışma sonunda sınıfa tartışmanın özeti sunulmalıdır.

Bu teknik, tartışmalı bir konuyu incelemek için öğrencilerin birkaç küçük tartışma grubuna ayrılması şeklinde de yapılabilir.

TEKNİĞİN UYGULANIŞI Her grup bir temsilci seçer Konu hakkında kendi ve grubun fikrini açıklar. 15-20 dakikalık tartışmadan sonra, temsilciler dönüt ve bilgi almak için gruplarına dönebilirler.

KAYNAKLAR Açıkgöz,K.Ü.(2007).Aktif Öğrenme.(9.baskı).İzmir:Biliş Özel Eğitim Yayıncılık Gözütok, F.D. (2004). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. (2.baskı).Ankara:Siyasal Kitabevi Erginer, E. (2000). Öğretimi Planlama Uygulama ve Degerlendirme Ankara: Ani Yayıncılık Doğanay, A. (2007)Öğretim İlke ve Yöntemleri Ankara:Pegema Yayıncılık.