OMURGA Lama Omurga Levha Omurga Kutu Omurga Yalpa Omurga 2/21/2018.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
Advertisements

YAPI PERFORMANS ANALİZİ
FİBER OPTİK TEKNOLOJİSİ Cüneyt SÖNMEZ Onur CÖMERT
ATALET(EYLEMSİZLİK) MOMENTİ
POSTA KESİTLERİ (EN KESİTLERİ)
Baca (Funnel) Köprüüstü (Navigation Bridge) Üstyapı (Superstructure) Hatch Güverte (Deck:)) Kreyn (Crane)
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
Ölüm dümen suyumuzda güdümlü torpil Çığlıklar pruvamızda buz dağı Karaya vurur umut Dibe çöker ışık Acılar üstümüzde balıkçı ağı...
EĞME MOMENTİ-KESME KUVVETİ ATALET MOMENTLERİ VE
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
BÖLMELER ( İNCE YAPI ) L.EMRE BAŞAR.
Hazırlayan : M. Hakan SÜER. Çene-Serpinti Tirizleri Kayıcı bir teknenin en önemli özelliği bir köşe (çene) nin bulunmasıdır. Bu çeneye ayrıca bir tiriz.
NOT:.
GEMİ KONSTRÜKSİYONU Prof. Mustafa İNSEL Yard. Doç
Makina Elemanlarının Mukavemet Hesabı
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
BASİT EĞİLME ALTINDAKİ KİRİŞLERİN TAŞIMA GÜCÜ
ÖRNEK Şekilde tam değişken moment ile eğilmeye zorlanan St60’dan yapılmış milin emniyet halkası açılarak zayıflatılmış bölgesi görülmektedir. Maksimum.
TEK ODAKLI LENSLERİN ÇERÇEVEYE TESPİT TEKNİĞİ OPTİSYENLİK MESLEĞİNDE ÇERÇEVE BOYUTLARININ ÖLÇÜLMESİ YÖNTEMİ.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
SIVILARIN BASINCI İLETMESİ
ÖRNEK Bir kolun perno üzerinde yataklandırılması şekildeki montaj resminde gösterilmiştir. Kol ile yan parçalar arasındaki boşluk 0,2…0,6 mm dir. b=16-0,1.
MAKİNE ELEMANLAR DERSİ YILİÇİ PROJESİ
FRİBORD HESABI Derleyen: Ozan YURDUGÜL Istanbul Marine Project www
HADDELEME Hazırlayan : HİKMET KAYA.
Kablolar & Kemer yapılar
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE. GİRİŞ. BÖLÜM 3. köprüler prof. dr
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER Betonarme Çalışma Grubu
HADDELEME GÜCÜNÜN HESAPLANMASI:
Makine Mühendisliği Mukavemet I Ders Notları Doç. Dr. Muhammet Cerit
Basit Eğilme Tesirindeki Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
BASİT EĞİLME ALTINDAKİ KİRİŞLERİN TAŞIMA GÜCÜ
Yrd. Doç. Dr. İpek EROĞLU KOLAYİŞ
ÇEMBERİN ELEMANLARI,YAYLAR VE ÇEMBERDE AÇILAR
MAKİNA ELEMANLARI I MİLLER
İmal Usulleri Fatih ALİBEYOĞLU -8-.
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL
ÖN DİZAYNDA AĞIRLIK HESABI. Her türlü geminin dizaynında gemiyi oluşturan ağırlıkların ön dizayn aşamasında doğru olarak hesaplanması geminin tekno-ekonomik.
(section 3) Bölüm 3 Helisel dişli çarklar
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: NAZİF GÜLEÇ : MURAT ONAY : ÖDEVİN KONUSU: TİCARET GEMİLERİNDE KULLANILAN TONAJLAR.
GEMİLERİN MUKAVEMETİ VE YAPISAL BÜTÜNLÜĞÜ. 8.1 GENEL MUKAVEMET KAVRAMI İç ve dış yükler altındaki bir yapının yapısal bütünlüğüne koruyabilme özeliği.
Yrd. Doç. Dr. Muharrem Aktaş 2009-Bahar
Yrd. Doç. Dr. İpek EROĞLU KOLAYİŞ
GEMİCLİK.
LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
GEMİ ÇEŞİTLERİ GEMİ SİCİLİ GEMİ BANDIRASI BATUHAN TÜRK 25 11/B.
HONEYCOMB (BAL PETEĞİ)
“Omurga, Dip, Döşek Yapısı”
GEMİLERDE DİP YAPISI TEK DİPLİ GEMİLER ÇİFT DİPLİ GEMİLER.
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
İnşaat Bölümü / Yapı Denetimi Programı
DUVARLAR Kiriş döşeme gibi üst yapı elemanlarından gelen yükleri temele nakleden, binalarda mekanları birbirinden ayıran (bölen), mekanları çevreleyen.
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER
KÜMELR Kümelerin çeşitleri.
MERDİVENLER 8. HAFTA.
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
GELGİT NEDİR VE NASIL HESAPLANIR. GELGIT, AY VE GÜNEŞ’IN ETKISIYLE DENIZLERIN SÜREKLI YÜKSELIP ALÇALMASı OLAYıDıR.
METAL ESASLI DIŞ CEPHE KAPLAMALARI
ZTM321 MAKİNE ELEMANLARI 1.hafta
ZTM321 MAKİNE ELEMANLARI 3.hafta
AKSLAR.
PLASTİK KÜTLE ŞEKİL VERME
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ağ Topolojileri.
28 N/mm2 (oda sıcaklığında)
ÖRNEK-1 F=180 kN ‘luk kuvvet etkisi altında kalacak olan b=140mm ve s=12mm boyutlarındaki St50 levhalar, St 44 malzemeden 22 mm çapındaki perçinler ile.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MOHR DAİRESİ DERS NOTLARI M.Feridun Dengizek.
Güverte (Deck:) ) Üstyapı (Superstructure) Hatch Kreyn (Crane ) Baca (Funnel) Köprüüstü (Navigation Bridge)
MECHANICS OF MATERIALS Eğilme Fifth Edition CHAPTER Ferdinand P. Beer
Sunum transkripti:

OMURGA Lama Omurga Levha Omurga Kutu Omurga Yalpa Omurga 2/21/2018

DİP YAPISI Çift Dipli Gemiler Tek Dipli Gemiler

DÖŞEKLER 1-Dolu Döşek 2-Boş Döşek 3-Su geçirmez Döşek Sevilay CAN 2008&2009 Güz

GEMİ KAPLAMASI Dış kaplama; geminin dip, sintine, borda ve güvertesini çevreleyen levhalardan oluşan, geminin su geçirmez dış kılıfıdır.Enine ve boyuna mukavemet elemanlarıyla desteklenen tekne kaplamasının en alt kısmına, dip (bottom), her iki yandaki duvarlara borda (side) ve üst taraftaki kaplamaya güverte (deck) denir Görevleri: Suyun içeriye geçmesini engeller ve geminin yüzmesini sağlar. Su basıncı ile oluşan gerilmeleri karşılar. Denizli havada oluşan gerilmeleri (basma-çekme) karşılar. 2/21/2018

GEMİ KAPLAMASI Dip kaplamasının orta sacına, levha omurga (flat plate keel) Omurgadan güverteye kadar sac sıraları sırasıyla A, B, C,... diye ismlendirilir. Omurganın hemen yanındaki sac sırasına burma sac sırası (Garboard stroke) Dip kaplamayla borda kaplamasının birleştiği yerdeki sac sırasına sintine dönüm sacı (bilge stroke); Bordanın en üst sac sırasına şiyer sacı (sheer stroke) denir ve güverte kaplamasına güverte stringer sacı (deck stringer) ile bağlanır. Başa ve kıça doğru kaplanan borda kaplamaları; başta baş bodoslamayı (stem), kıçta ise kıç bodoslamayı (stern) oluşturur. 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

GEMİ KAPLAMASI AÇILIMI 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

TEKNE KAPLAMASI TAKVİYELERİ Tekne kaplaması birbirini kesen mukavemet elemanlarıyla takviye edilir.Bu takviyelerin enine olanlarına enine postalama (transvers framing), boyuna olanlara ise boyuna postalama (longitudinal framing) denir. Enine postalama elemanları arasına döşekleri (floors), postaları (frames), güverte kemerelerini (beam) koyabiliriz. Bu döşek–posta–kemere yapısı tekneyi halka gibi saran bir bütün oluşturdugundan posta halkası (frame ring) denir. 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

BORDA YAPISI Tekne kaplamasının her iki yanındaki kaplamaya borda (side)denir. Bordanın mukavemetini artırmak için postalarla takviyelendirilir. Postanın boyutu, gemi yüksekliği,postanın taşınmayan aralık mesafesi,posta arası,draft gibi faktörlerle belirlenir.( posta taşınmayan boy, çift dibin üzerinden alt güverteye kadar olan mesafedir) Enine posta sisteminin yanısıra harp gemilerinde, tankerlerde ve maden cevheri gemilerinde boyuna sistemde de kullanılmaktadır. Modern gemilerde, güverte ve dip yapıda boyuna sistem, borda da ise enine sisteme göre inşaa edilmektedir.Çünkü tarafsız eksenden uzak olan dip ve güvertede boyuna gerilmeler daha fazla olmaktadır. Bordadaki postalar ise her geminin maruz bulunabileceği enine zorlamaya karşı bir takviye meydana getirmektedir. Baş çatışma perdesinden başa, kıç çatışma perdesinden kıça posta arası 610mm den fazla olmamalıdır.Diger yerlerde 535-955mm arasında değişir. 1-Borda kaplaması; 2-Güverte kaplaması; 3-Borda stringeri; 4-Derin posta; 5-İç dip kaplama; 6-Sintine braketi POSTA 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

Posta elemanı çeşitleri Lama Kösebent Holanda profili U köşebent Derin Posta Derin postalara sac postalar veya belirli aralıklarla konan postalarda denebilir. Makine ve kazan dairelerinde, kuruzlarda ve tulani posta sistemi üzerine inşa edilen gemilerde kullanılır. Bunların, derin kemereler ile beraber boyutları sınıflandırma kuruluşları tarafından verilir. Yük gemilerinde 6 postada bir,makina dairelerinde titereşim düşünülerek her 4 postada bir,kuruzlarda 5 postada bir konur. DERİNPOSTA 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

BORDA YAPISI Postaların taşınmayan aralık boyunu azaltmak amacıyla boyuna mukavemet elemanı olan borda stringerleri kullanılır. Tekne kaplamasının içeri çökmesini önlemekle beraber esas fonksiyonları, postaları eğilmeden muhafaza etmektir. BORDA STRİNGERİ POSTA 1-Borda kaplaması; 2-Güverte kaplaması; 3-Borda stringeri; 4-Derin posta; 5-İç dip kaplama; 6-Sintine braketi 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

Tankerlerde enine ve boyuna sistemde borda ve sintine yapısı 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

Enine ve boyuna sistemde en kesit örnekleri 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

Dökme yük ve konteyner orta kesitleri 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

Genel yük gemilerinde orta kesit yapısı 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

GÜVERTE Çift dip kaplamasından sonra geminin genişliğinde ve boyuna devam eden ikinci bir yatay düzlemdir.En üsteki devamlı güverteye Ana Güverte denir. Görevleri: Yükün korunmasını,yolcu ve mürettebatın yerleştirilmesini sağlar Üst kısmın su geçirmezliğini sağlar Boy mukavemetine katkı sağlar 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

GÜVERTE ALTI TAKVİYELERİ KEMERE BRAKETİ POSTA 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

KEMERELER Bordadan bordaya güverteyi taşıyan konstrüksiyon elemanıdır.Güverte kemereleri konstrüksiyonu için değişik köşebentler kullanılabilir. Geminin büyüklüğüne göre, eşit kenarlı köşebent, eşit kenarlı olmayan köşebent, düz lama, balblı lama kemere olarak kullanıldığı gibi en fazla Hollanda profilleri kullanılmaktadır. Kemerenin bir faydası da iki borda arasında bağlantıyı kurmaktır. Boyutlandırmadaki faktörler: Güvertenin tipi (yolcu güvertesi, yük güvertesi, en üst güverte veya ara güverte gibi) Gemi ortasında kemerelerin uzunlukları, (gemi genişliği) Puntel sıra sayısı, (kemerelerin taşınmayan aralık boyu) Kemere arası uzaklığı Gemide başka bir çelik güvertenin bulunup bulunmaması Güverte üzerindeki veya güverte altındaki yükün varlığı (asma yük taşıyan gemiler) 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

ENİNE POSTALAMADA ANA VE ARA GÜVERTE 1-Üst güverte kaplaması; 2-Kemere; 3-Parampet; 4- Borda kaplaması; 5-Posta; 6-Enine perde; 7-Puntel; 8-Derin güverte altı tulanisi; 9-Mazerna; 10-Gladora güverte kaplaması 2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz

2/21/2018 Sevilay CAN 2008&2009 Güz