5.3. İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
Advertisements

YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
LİDERLİK.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
KURUM İÇİ İLETİŞİM.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
HABERLEŞME. KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ. DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Yönlendirme.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
ETKİLİ İLETİŞİM.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Hazırlayan: Tuba TEMUR 4/B Öğretim görevlisi: Süleyman Tıraş
İletişim Süreci, İletişim Türleri ve İkna
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
YETKI DEVRI Yetki Devrinin Tanımı ve Türleri
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
İLETİŞİM 10. hafta.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha fazla.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Hazırlayan: FATİH AKBAŞ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
İLETİŞİM Bir bilginin bir kişi ya da gruptan diğer kişi ya da gruplara aktarılmasıdır. Kaynak; İletişimin başlangıç noktasıdır. Görevi bilgiyi işlemek.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM Elif KATIRCIOĞLU.  İletişim, insanın var olduğu her yerde olan bir süreçtir ve iletişim önce insanın içinde başlar. Kişinin kendisiyle.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Matriks Organizasyon Yapısı
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
GRUP İLETİŞİMİ.
AİLEDE İLETİŞİM.
KURUMSAL İLETİŞİM.
GRUP İLETİŞİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA SÜRECİ.
ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

5.3. İLETİŞİM

5.3. İLETİŞİM Geniş anlamıyla iletişim: istenen sonuçları başarmak ve davranışları etkilemek amacıyla insanlar arasında sözlü ya da sözlü olmayan diğer araçlarla anlayış sağlamadır. Örgütlerde iletişimin iki temel amacı vardır: İlki, örgütün amaçlarını gerçekleştirmesi için faaliyetlerin eşgüdümlenmesi, görevin ilgili personele kişiye iletilmesidir. İkincisi, örgüt üyelerinin iletişim yoluyla örgütsel planları istekli ve şevkli biçimde başarmak için canlandırılmasıdır.

 Örgütsel iletişimin amacı, örgütün çeşitli departmanlarında görev yapan çalışanlar arasında etkileşimi sağlayarak örgüt amaçlarının ve politikalarının tüm çalışanlar tarafından benimsenmesini sağlamak, çalışana önemsendiği duygusunu vermek ve bu bağlamda personelin iş doyumunu arttırmak, o örgütün işleyişini sürdürmek ve örgütü başarıyla hedeflerine ulaştırmaktır.

Örgüt içinde kurulan sağlıklı bir iletişim, o örgütün veya şirketin verimliliğini ve başarısını arttırır. Ayrıca, örgüt içinde kurulan samimi ve etkili iletişim stili çalışanların örgütün amaçlarını ve kurallarını da benimseyerek, o örgütle bütünleşmesini sağlar. Böylece bu ortam içinde çalışan kişinin işe bağlılığı artar ve iş verimliliğinin önemli ölçüde yükselmesiyle işçi, örgüt başarısının artmasına da önemli katkılarda bulunur.

Etkili bir örgütsel iletişim, örgütteki iletişim kanallarının herkes için açık ve anlaşılır olmasıyla ilgilidir. Ayrıca örgüt içi iletişimin etkin ve başarılı olması için yöneticilerin de çalışanlarla etkileşime istekli olması gerekir. Örgüt içi iletişimin etkin olabilmesi için o örgütün, tüm çalışanlarıyla eşit bir biçimde etkileşime girdiğine inandırması gerekir. Yönetici tüm çalışanlarla aynı derecede etkileşmeli, onlarla iletişim kurmaya istekli ve girişken olmalı, üstler astların sorunlarını ve önerilerini dinlemeli ve problemleri çözmede istekli olduğunu çalışanlara göstermelidir.

İletişim sürecinin üç temel öğesi vardır İletişim sürecinin üç temel öğesi vardır. Bunlar: mesajı ileten gönderici, mesajın iletildiği kanal ve mesajı alan ve onu yorumlayan alıcıdır. Genişletilmiş iletişim süreci ise şöyledir: Gönderici – Mesaj – Kanal – Alıcı Şifre – Anlam Bulma-Geri Bildirim

5.3.1. ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM BİÇİMLERİ A.Biçimsel İletişim Sistemi Örgütteki hiyerarşik yetki yapısıyla ilgili olan biçimsel iletişim sistemi, örgüt içindeki ve örgüt çevre arasındaki bilgi akımını sağlayan kanalları gösterir. Örgüt şemalarına baktığımızda kimin kiminle iletişimde bulunacağını hemen anlarız. Biçimsel iletişim sistemi, iletişim kanallarının düzene sokulması için bazı kısıtlamaların getirilmesini gerektirir. Örgütlerde biçimsel iletişim üç yönde hareket eder.

1.Yukarıdan aşağıya iletişim Örgütün genel müdüründen başlayıp emir-komuta zincirini izleyerek aşağılara doğru uzanan iletişimdir. Bu iletişimde ulaştırılan mesajlar: Politikalar, usuller, kurallar ve iş çizelgeleri de içeren emirleri, Bilgi taleplerini, Belirli bir konuda grup birliğini sağlayacak bilgileri içermektedir.

2.Aşağıdan yukarıya iletişim Bu tür iletişim, astların gerekli bilgileri üstlere verme aracı olmaktadır. Yukarıya doğru iletişim, genellikle astın verdiği rapor ve tepkilerden oluşur. Ancak bu tür iletişimin gerçekleşmesini engelleyen bir çok etmen söz konusudur. Fiziksel Uzaklık ya da Erişemezlik Her kademede bilgilerin değişikliğe uğraması Amirin davranışı Astın saygınlığı (statüsü) Gelenekler

3.Yatay İletişim: Aynı örgütsel düzeydeki kişi ve birimler arasında yapılan iletişimdir. En önemli işlevi, çeşitli örgütsel birimler içinde ve arasında faaliyetlerin eşgüdümlenmesini sağlamaktır. 4.Çapraz İletişim: Biçimsel iletişim kanalları yukarıda açıklandığı gibi üç türde gelişir. Ancak bazı durumlarda, iletilen bilginin niteliğine göre çapraz bir yolda izlendiği görülebilir.

B. DOĞAL İLETİŞİM Biçimsel yapının eksik kalması nedeniyle, çalışanların ihtiyaçlarını karşılamak üzere, örgütlerde doğal gruplar oluşturulmaktadır. Bu grupların bir önderi, kendilerine özgü normları, ödüllendirme ve cezalandırma sistemi ile iletişim ağları bulunmaktadır. Doğal iletişimi biçimsel iletişimin tamamlayıcısı olarak betimlemek mümkündür…

5.3.2. İLETİŞİMİ ENGELLEYEN ETMENLER İletişimin niteliğine etki edecek etmenleri üç grupta toplamak olanaklıdır: 1.Teknik engeller: İletişimde çevresel engellere teknik engeller demekteyiz. Teknik engeller içinde önemli olanlar şunlardır: Zamanlama, aşırı bilgi yükleme, gürültü ve kültürel farklılıklar. 2.Dil güçlükleri: seçilen sözcük veya semantik (sözcüklerin anlamları bilimi) 3. Psikolojik güçlükler: İletilecek şeyin açıklığa kavuşturulması, güven ve açıklık, kıskançlık, dinlememe, duymak istenileni duymak

5.3.3. İLETİŞİMİ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ 1.Geribildirim: Göndericiler mesajı alanın tepkilerine dikkat etmeli, onu anlayıp anlamadığını gösteren işaretler bulmaya çalışmalıdırlar. 2.Alıcının Dünyasına Karşı Duyarlık: İletişimde bulunan yönetici, yalnızca kendi anlayabileceği dille bir mesaj iletmeye kalkarsa, farklı değer ve tecrübelere sahip olan alıcı bu mesajdan bir şey anlamayacaktır. 3.Etkili Dinleme Çok Okuma Ve Gözlemde Bulunma 4Sözde Anlatımın Yanında Eylemle Açıklama: Yönetici açıklamalarını hareketleriyle güçlendirmelidir. 5.Yeterince Tekrarlama

6. Tehdit Edici Olmayan İş Ortamı Yaratma 7 6.Tehdit Edici Olmayan İş Ortamı Yaratma 7.Geçişim Analizi: Bu analize göre çalışan her bireyde üç tür ego durumu vardır. Bunlardan ilki ana baba egosudur. Bu benliğe bürünen kişi baba tutumu takınır. Bu tutum ya babacan ya da otoriter görünümündedir. İkinci tür ego çocuk egosudur. Buna göre kişi bazen çocuklaşır. Davranışları çocuk gibidir. Üçüncü ego ise yetişkin davranışıdır. Buna benliği bulma davranışı da diyebiliriz. 8.Uyuşmazlık Yönetimi: İletişimi kolaylaştıran tekniklerden bir diğeri örgütsel uyuşmazlıkların yönetimidir. Çalışanların arasında geçmiş yaşam, tecrübe, özlem düzeyleri ve kişilikler yönünden farklılıklar vardır. 9.Johari Penceresi

Johari Penceresi

Teşekkürler….