VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Advertisements

Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Karşılaştırmalı Tarih Eğitimi
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğretim Durumlarını Planlama
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
TEMEL BECERİLER-3.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BECERİ ÖĞRETİMİ.
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ

GÖZLEM

Çevresindeki olay ve olgulara dikkat etme Çevresindeki olay ve olguları (?) doğru ve tarafsız tanımlama Çevresindeki olay ve olguların neden ve sonuçlarını açıklama Gözlediklerinin nedenlerini sorgulayıp sonuçlarını tahmin edebilme Olay ve olgular arasında ilişkiler kurabilme benzer ya da farklı yönlerini ortaya koyma Gözlediklerini daha önce öğrendikleri ile karşılaştırabilme ve bağdaştırabilme Benzer olaylarla ilişkilendirme ve böyle bir olayla karşılaştığında ne yapması gerektiğine dair davranış geliştirme

OLGU Olgu; Kolayca anlaşılabilen, tam olarak bilinen, objektif olarak kanıtlanabilen ve bilimsel verilere (bilgilere) dayandırılabilen somut şeyler, olay ve düşünceler anlamına gelmektedir.

Olgu'nun temel özellikleri nelerdir? 1- Tarafsızdır. 2- Nesneldir. 3- Yoruma açık değildir. 4- İstenç (irade) dışıdır. 5- Herkes tarafından kabul edilmiştir.

Olay Olay Ortaya çıkan, oluşan durum, ilgi çeken veya çekebilecek özellikte olan her türlü iş veya hadiseye denir. Örnek: - Çocukların parkta oynaması (sadece “parkta oynamak” olgudur) - İnsanların alışveriş yapması - İki kişinin birbiriyle tartışması - Trafik kazasının yaşanması - Çevre kirliliğinin ortaya çıkması Karşılaştığımız olayların yalnızca bir nedeni yoktur, birden fazla nedeni olabilir.

MEKÂNI ALGILAMA

1. Uzay ilişkilerini görebilme: Bir cismin uzayda ya da bir şeklin kâğıt üzerindeki biçimini, göz önünde canlandırma Bir şekli üç boyutlu görebilme Bir alanı, krokiyi, sokağı veya binayı göz önünde canlandırabilme 2. Harita, plan, kroki, grafik, diyagram çizme ve yorumlama 3. Küre kullanma

Bir araştırmaya göre;

ZAMAN VE KRONOLOJİYİ ALGILAMA

Takvim bilgisi edinme Zamanları ayırt etme (Geçmiş-şimdiki-gelecek zaman) Zaman ifadelerini doğru kullanma Kronolojik sıralama yapma Zaman şeridindeki veriyi yorumlama Zaman şeridi oluşturma

Çocukta Zaman Kavramı Birçok araştırmacıya göre, çocukların zaman anlayışlarındaki gelişimler ise 5–12 yaşları arasında, yaşa bağlı olarak meydana gelmektedir Çocuğun, erken yaşlardan itibaren zaman kavramına ilişkin uyarılar almasının ve zaman kavramını anlamaya başlamasının onun, bazı olaylar ile günün belirli zamanları arasında bağlantı kurmasını beraberinde getirdiği söylenebilir.

Bunlar, saat, takvim, kronolojidir. Bu yüzden, gelişmiş ülkelerin eğitim-öğretim sistemlerinde çocuklarda zaman algısının gelişimi dikkatli bir biçimde planlanmıştır. Örneğin, ABD’de müfredat için zamana ait üç temel kavram kategorisi belirlenmiştir. Bunlar, saat, takvim, kronolojidir. Artık bizde de var

Aynı araştırmaya göre

DEĞİŞİM VE SÜREKLİLİĞİ ALGILAMA BECERİSİ

Benzerlik ve farklılıkları bulma Zamanla oluşan süreklilik ve değişimi algılama Tarihsel olguları ve yorumları ayırt etme Geçmişteki problemlerin neden- sonuç ilişkisini tanıma Tarihsel problemin çözümüne alternatif çözümler bulma

Araştırmaya devam

SOSYAL KATILIM BECERİSİ

Kendisini, yakın çevresini etkileyen konularda bilgi sahibi olma Birbirlerinin ihtiyaçlarını karşılamak için insanlar arasındaki ortak ilişkiyi tanıma Bireyler, gruplar ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için bireyler, gruplar, kurumlar ve sosyal örgütler arasındaki ilişkiyi tanıma Sosyal katılımın gerekli olduğu durumları belirleme ve katılma Yakın çevresini ve toplumu etkileyen konularda ihtiyaçların karşılanması için fikir üretme, tartışma, planlama, uzlaşma ve eylemde bulunma

Araştırma sürüyor

EMPATİ BECERİSİ

Kendisini karşısındakinin yerine koyma Olaylara karşıdakinin bakış açısıyla bakma Kendisini yerine koyduğu kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlama, hissetme ve karşıdakine iletme Dönemin şartlarına uygun olarak geçmişteki insanların düşünce, amaç ve duygularını anlama (Tarihsel Empati)

YA MAĞDUR SEN OLSAYDIN?

YA SUÇLU SEN OLSAYDIN?

YA MAĞDUR AİLESİ OLSAYDIN?

YA GÜVENLİKTEN SORUMLU OLSAYDIN?

Araştırmada diğer önemli nokta

ÖĞRENME ALANI

Programda öğrenme alanı; “Birbiri ile ilişkili beceri, tema, kavram ve değerlerin bir bütün olarak görülebildiği, öğrenmeyi organize eden yapıdır.” şeklinde tanımlanmaktadır

Kanıtı tanıma ve kullanma KÜLTÜR VE MİRAS 4 SINIF ÖĞRENME ALANI DOĞRUDAN VERİLECEK BECERİ BİREY VE TOPLUM Kanıtı tanıma ve kullanma KÜLTÜR VE MİRAS Bilgiyi kullanılabilir biçimlerde planlama ve yazma İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER Mekanı algılama ÜRETİM, TÜKETİM VE DAĞITIM Tablo, diyagram ve grafik okuma BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM Karşılaştırma yapma GRUPLAR, KURUMLAR VE SOSYAL ÖRGÜTLER Sebep-sonuç ilişkisini belirleme GÜÇ, YÖNETİM VE TOPLUM Karar verme KÜRESEL BAĞLANTILAR Kütüphane ve referans kaynakları kullanma