Hava Yolu Taşımacılığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Teslim Şekilleri.
Advertisements

Sarnıç Depo Tanıtımı 9500 m2 kapalı alan.
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU.
NAKLİYAT SİGORTALARI.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
Uluslararası Taşımacılık Yönetimi
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Ulaştırma ve Lojistik Terminolojisi Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Tamir Bakım Planlaması
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
SİVİL HAVACILIK DENETİMLERİ
TAŞIMA SİSTEMLERİ ve YÜK GÜVENLİĞİ
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
Malzeme Devinimi Maliyet Giderleri ve İşyeri Tasarımı
TS EN CEPHE İSKELELERİNİN BELGELENDİRMESİ
MESLEK NEDİR ? Kişinin belli bir eğitimle edindiği ve geçimini sağlamak için sürdürdüğü etkinlikler bütünüdür.
İZMİR – İSTANBUL – GEBZE
ULUSLAR ARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Havacılık ve Havayolu İşletmeleri Nasıl Yönetilir ?
İNCOTERMS TESLİM ŞEKİLLERİ
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
INCOTERMS 3. ) DELIVERED DUTY PAID ( DDP ) a
INCOTERMS 2. ) DELIVERED AT PLACE ( DAP ) a
INCOTERMS 2.) CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO (CIP ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
INCOTERMS 4.) COST, INSURANCE AND FREIGHT ( CIF ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
INCOTERMS 3) FREE ALONGSIDE SHIP ( FAS ) Satıcının Yükümlülükleri
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
GENEL MUHASEBE ıı Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan
INCOTERMS 1. ) CARRIAGE PAID TO (CPT ) a. ) Satıcının Yükümlülükleri b
HAVACILIK SİGORTALARI
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Hava Yolu taşıması bilinen tüm taşıma sistemlerinin en genç olanı dır.
Gıda Endüstrisinde Kullanılan Ambalajların Sınıflandırılması
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
EDM E-BİLET.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
EDM E-BİLET.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
IATA VE ICAO.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – VIII
Lojistik, ürün, hizmet ve insan gibi kaynakların, ihtiyaç duyulan yerde ve istenen zamanda temin edilmesi için bir araç olarak tanımlanmaktadır.
Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi ve değerlendirilmesi
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AKDENİZ UNİVERSİTESİ FİNİKE MESLEK YÜKSEK OKULU DERS : TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI AD : ABDURRAHMAN SOYAD : KAYAN NO :
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Hava Yolu Taşımacılığı Günümüzde hava yolu sektörü diğer taşıma türlerine göre çok daha fazla ilgi görmekte ve bu ilgi gün geçtikçe de artmaktadır. Sektör, hava yolu taşımacılığının gerçek anlamda başladığı ilk yıllarından bugüne sürekli bir değişim süreci içinde kalmıştır. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra ülkeler arasında artan bloklaşma ve soğuk savaş zaten var olan sosyoekonomik farklılıkları daha belirgin bir hâle getirmiştir. Ülkeler arasında meydana gelen büyük ekonomik ve politik farklılıklar ve bu ülkeler arasındaki ilişkiler tüm dünyadaki sektörleri etkilediği gibi hava yolu sektörünü de etkilemiştir.

Ülkemizde Sivil Havacılık İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra çok büyük bir gelişme içinde olan hava taşımacılığı kısa sürede çok hızlı teknolojik ve yapısal değişiklikler gösteren bir ulaştırma sektörü hâline gelmiştir. Özellikle ulaştırmada sağladığı hız sayesinde yolcu ve kargo taşımacılığı önemli bir ilerleme kaydetmiştir. Türkiye, kıtalar arası kavşak noktasında bulunması yönüyle, uluslararası hava taşımacılığında önemli ve stratejik bir yere sahiptir. Ancak hava taşımacılığının küresel düzeyde gelişimi için harcanan tüm çabalara rağmen ülkede hava taşımacılığı istenen düzeye gelememişti .Türkiye’de ilk sivil havacılık çalışmaları 1912 yılında başlamıştır. 1925 yılında daha sonra Türk Hava Kurumu adını alacak olan “Türk Teyyare Cemiyeti”nin kurulması ile Türk havacılığının kurumsal temelleri atılmıştır.

Uluslararası Hava Yolu Kargo Taşımacılığının Yasal Çerçevesi Hava yolu kargo taşıması; gönderici (lojistik firma) ile hava yolu kargo taşıması yapan hava yolu şirketi arasında imzalanan belge ‘Hava Yolu Kargo Taşıma Senedi’ veya diğer adıyla ‘Hava Yolu Konşimentosu’ (A Waybill – AWB) çerçevesinde yerine getirilmektedir. Hava yolu taşıma sözleşmesi gönderici (lojistik firma) ve taşıyıcı arasında imzalandığından, alıcı bu türden bir sözleşmede doğrudan yer almamaktadır. Ancak bu taşıma sözleşmesinin yapılmasının amacı taşımanın, teslim alacak kişinin lehine başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesidir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından 29.04.2014 tarihinde yayınlanan genelge ile sivil havacılık personellerinden istenilen yabancı dil seviyeleri ve girebilecekleri sınavlar listelenmiştir. Yeni genelge ile sivil havacılık personellerinin alacakları dil yeterlilik sertifikaları, sınav tarihinden itibaren 5 yıl süre ile geçerli olacaktır.

Uluslararası Hava Yolu Taşımacılığı Birliği (IATA) Uluslararası Hava Yolu Taşımacılığı Birliği IATA, (international air transport association) güvenli,düzenli ve ekonomik taşımacılığın geliştirilmesi, yolcu ve kargo ücretlerinin saptanmasında koordinasyonun sağlanması, hava kargo işletmeleri, hava yolu trafiği, hava taşıtlarının teknik donanımı ile ilgili usul ve prosedürlerinin belirlenmesi amacıyla hava taşıyıcıları tarafından kurulmuştur. IATA’nın görevleri arasında Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) ve diğer uluslararası organizasyonlarla iş birliğinin sağlanması ve sözleşme şartlarının belirlenmesi konuları da bulunmaktadır.

Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) 1967’de kurulan Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün (International Civil Aviation Organisation - ICAO) başlıca görevleri şunlardır; --Uluslararası sivil havacılığın güvenli ve düzenli bir şekilde büyümesini sağlamak, -- Barışçıl amaçlara yönelik uçak tasarımı ve işletmesini teşvik etmek, -- Sivil havacılık için hava yolları, havaalanları ve hava seyir tesislerinin gelişimini desteklemek, --Uluslararası kamuoyunun güvenli, düzenli, verimli ve ekonomik hava taşımacılığı ihtiyaçlarını karşılamaktır.

KARGO TÜRLERİNİ BELİRLEMEK VE YÜKLEME YAPMAK

Uçağa Yükleme Şekline Göre Kargolar Lojistik firmalar için havayolu kargo taşımacılığındaki önemli problemlerden biri,kargo maliyetinin hesaplanmasıdır. Havayolu taşımacılığında kargo ağırlığının yanı sıra büyüklüğünün de göz önüne alınması gerekmektedir. Havayolu taşımacılığında kargolar uçağa yükleniş şekli bakımından iki ana grupta toplanır. Bunlar: --Dökme, yığma (Bulk) kargolar --ULD (Igloo, palet veya konteyner haline getirilmiş) kargolardır.

Dökme (Bulk) Kargolar Dökme kargolar; ıgloo, palet veya konteynerlere konulmamış parça kargolardır. Kargo uçaklarıyla taşınabilecekleri gibi yolcu uçaklarının kargo bölümlerinde de taşınabilirler. Lojistik firmalar tarafından kargo kabulünde şu konulara dikkat edilmesi gerekir: --Kargonun dökme yük olarak taşınabilecek özellikte olması, -- Havayolu taşıyıcısı tarafından bu kargonun kabulünde herhangi bir kısıtlamanı bulunmaması, -- Standart boyutta ambalajlarının olmaması nedeniyle uçağın kapısından girebilecek ölçü ve ağırlıkta olması gereklidir.

ULD Kargolar Havayoluyla sevk edilecek kargoların standart tek bir birim (ünite) ıgloo, palet veya konteyner haline getirilmesine “ULD” denilmektedir. Igloo, palet ve konteyner haline getirilmiş kargolar standartlaştırılmış ve tek bir birim (ünite) şekline dönüştürülmüş kargolardır. Standart ebatlarının bulunması nedeniyle lojistik firmalar tarafından hacim ve uçağın uygunluğunun kontrolü gereklidir.

Uçak Kargonun Tercih Edilmesindeki Temel Nedenler Çok değerli kargoların (altın, platin, para, değerli evraklar, sanat eserleri vb.) güvenli bir şekilde taşınmasına imkân verir. Ambalajlama ve taşıma sigorta maliyetlerini düşürür. Çünkü kargoların elleçleme ve yüklenmesinde gösterilen özenli muamele taşıma risklerini azaltmaktadır. Kısa sürede ulaşamadıkları takdirde işletmeler açısından ağır ekonomik kayba yol açacak acil kargo (makine yedek parçaları, motorlar, jeneratörler ve diğer enerji donanımları vb.) için en hızlı seçenektir. Hava yolu taşımacılığında sarsıntı veya çarpma gibi nedenlerle oluşabilecek hasarın en az seviyede bulunmasından dolayı ölçüm donanımları, elektronik ve optik cihazlar gibi çok hassas kargoların taşınmasında güvenli koruma sağlar. Özellikle havaalanının büyük ekonomik merkezlerin yakınında bulunması durumunda taşıma öncesi ve sonrası akış maliyetleri azalmaktadır.

Uçak Kargo Taşımacılığının Avantajları (www.ucakkargo.gen.tr) Yüksek hızda taşımayla teslim süresi kısalır. Ülkeler arasında doğrudan iletişim sağlandığı için politik ve bürokratik olumsuzluklardan en az seviyede etkilenir. Küçük miktarlardaki eşyanın naklinde en uygun ulaşım türüdür. Dünya geneline yayılmış hava alanı ağı oldukça gelişmiştir. Emniyet ve güvenilirlik oranı yüksektir. Kargoların elleçleme ve yüklenmesi oldukça özenlidir. Kargo hareketleri planlı ve tarifelidir. Diğer taşımacılık türlerine göre sigorta primleri daha düşüktür.

Uçak Kargo Taşımacılığının Dezavantajları Kargo taşıyan uçakların ağırlık ve hacim sınırları nedeniyle diğer taşıma türlerine oranla daha yüksek taşıma maliyeti ortaya çıkmaktadır. Uçak kargo taşımacılığı, her türlü yükün nakli için uygun değildir. Büyük miktarlardaki yükün iletiminde hava yolundan yararlanılması mümkün değildir. Hava yolu ile nakledilen bir yükün alıcının deposuna iletiminde kara yolunun kullanılması zorunludur.

Kargo Taşıma Üniteleri Havayolu kargo taşıma üniteleri, parça yüklerin derlenip toparlanması ve uygun koşullarda taşınmasında, yani standart ve güvenli hizmetin verilmesinde kolaylaştırıcı rol üstlenmektedir. Esasen kargo taşıma sistemlerinin amacı kargoyu birimlere ayırmak ve bu işlemi tamamladıktan sonra, bir noktadan diğer bir varış noktasına konteyner benzeri birimlerle götürmektir. Uçakların yükleme kapasiteleri, uçak tiplerine ve uçağın kargo kapısının boyutlarına göre değişir. Hava kargoları genellikle havayolu konteynerlerinde ve paletlerinde nakledilir.

Konteyner Kullanımının Getirdiği Avantajlar -- Konteynerin kendisinin de bir ambalaj malzemesi olması açısından, özellikle bazı ürünlerin ambalaj masraflarında büyük tasarruf sağlar. -- Yükleme ve boşaltma zamanını kısaltır -- Konteynerler düzenli bir şekilde istiflenebildiği ve açıkta depolandığı için,depolamadan tasarruf sağlar -- Yükleme, aktarma, boşaltma hasarlarını ve hırsızlık olaylarını azaltır -- İyi bir koruyucu olması nedeniyle, sigortadan tasarruf sağlar