YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Üretim Planlama & Çizelgeleme Talep Yönetimi TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ GS= zd L Stok Yönetimi zmax/min = c1x1+c2x2+….+cnxn an1x1 + an2x2+ …...+annxn £ bn Depo Yönetimi & Optimizasyonu Lojistik Süreç Yönetimi
“Ne Üretirsek Satarız” “Müşterinin İstediğini Satabiliriz.” MODERN PAZARLAMA 15-20 Yıl Önce Bugün Üretime Dayalı Ekonomi Tüketime Dayalı Ekonomi “Ne Üretirsek Satarız” “Müşterinin İstediğini Satabiliriz.”
BUGÜNÜN MÜŞTERİLERİ Daha bilgili, Fiyatlar konusunda hasas, Zamanları kısıtlı, Kolaylık arayan, Farklı ürünlerin aslında benzer olduklarının farkında, “No Name” firma ürünlerine yatkın, Hizmet beklentileri yüksek, Daha az sadık.
Pazarlama , ürünün bütün yaşamı boyunca devam eder. Yeni müşteriler bulmaya çalışmak, ürünün çekiciliğini ve başarımını artırmak, ürün satış sonuçlarından dersler çıkarmak ve tekrarlanan satışları yönetme süreçlerini kapsar.
SCM başarısı için Gerekli Özellikler Problem Çözebilme / Proaktiflik Analitik Düşünme İletişim Yeniliğe Açıklık
STRATEJİ.. M.Porter Herhangi bir işte nasıl rekabet edileceğini anlatan geniş bir formül. Rekabet stratejisi farklı olmanın ta kendisidir ve kendine has değerler yaratmak için bilinçli olarak farklı davranmaya başlamaktan ibarettir. STRATEJİ YÖNETİMİ
Stratejik Düşünebilme Neredeyiz , durumumuz ne ? Nereye Gitmek İstiyoruz ? Oraya Nasıl Ulaşacağız ? STRATEJİ(k) YÖNETİM
Strateji(k) Yönetimi
Strateji(k) Planlama ” Stratejistler, strateji konularından ve işleyişinden ayrı olabilir. Üst yöneticiler, odalarından çıkmadan strateji geliştirebilirler.” ‘Gerçek stratejistler, veriye ulaşmak için ellerini taşın altına sokarlar ve gerçek stratejiler de nadir görünen ayrıntılardan çıkarılırlar. Strateji geliştiren kişiler, kendilerini günlük detaylardan soyutlamamalıdırlar. Bu sayede, günlük işleyişten stratejik mesajlar damıtabilirler.’ Sonuçta, BÜYÜK RESİM KÜÇÜK DARBELERLE YARATILIR.
Peki ya iyi yönetilemezse ... TANIMLAMA ÖLÇME ANALİZ Peki ya iyi yönetilemezse ... MODELLEME LİVE - START Y A L I N
KPI = Key Performance Indicator Lojistik Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gereken KPI lar. Maliyetlerin(Taşıma, Depolama, Stokta Taşıma, vbg.) Düşürülmesi Zamanında Teslim Oranının En Büyüklenmesi Temin Süresinin(Lead Time) Azaltılması Esnekliğin Artırılması, Seçenek Çözüm Sayılarının Artırılması KPI = Key Performance Indicator
KPI = Key Performance Indicator Lojistik= Pratik ve kullanışlı bir bakış açısı KPI = Key Performance Indicator Lojistik = Doğru x (ürün + miktar + zaman + yer + maliyet…)
Nakliyeci – müşteri sistem entegrasyonu FMCG ‘de İzlenebilirlik Nakliye Malların dolaşımı KPI = Key Performance Indicator Şeffaflık Nakliyeci – müşteri sistem entegrasyonu Optimizasyon FMCG ‘de İzlenebilirlik
Depolama Malların stoklanması Sistemler arası entegrasyon KPI = Key Performance Indicator Sistemler arası entegrasyon WM Optimum Stok Yönetimi RFID