BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Yönetiminin 10 İlkesi
Advertisements

BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL BÜRO YÖNETİMİ-2.
M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti capemetrorail.co.za web.jhu.edu.
BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ: KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
(c) Copyright 1 KURUMSAL KAYNAK YÖNETİMİ VE İŞ İSTİHBARATI STRATEJIK VE İŞLEVSEL PLANLAMA TEKNOLOJİSİ.
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Kütüphaneciliğin Destanı Ekim 2004, Ankara Y.T. Bilgi Yönetiminin Kavramsal Tanımı ve Uygulama Alanları Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Bilgisayar Destekli Eğitim
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Introduction to Business Process
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Örgütsel bilgi kullanımı
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bilgi Yönetimi Tanımı, Kapsamı
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Bilişim Sistemleri Mühendisliğine Giriş 1 Principles of Information Systems, Eleventh Edition Yrd. Doç. Dr. Fatih ÇALLI.
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
 Günümüzün hızlı değişen iş ortamında örgütlerin başarısı ;  sermaye,  büyüklük (DEĞİL)  bilginin elde edilmesine  bilginin örgüt amaçları doğrultusunda.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNE YAPILAN HASTA ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ SAĞLIKTA PERFORMANS VE KALİTE DERGİSİ - 3. SAYI Uzm. Fzt. Duygu KIRGIN.
Geleceğin Kütüphanelerinde Değişen Hizmetler ve Kütüphanecilerin Yeni Rolleri Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi 51. Kütüphane Haftası, Geleceğin Kütüphaneleri.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ETİK KULLANIMI
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
BİLGİNİN TASNİF EDİLMESİ VE SAKLANMASI
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Organizational Communication
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Sunum transkripti:

BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI

İÇİNDEKİLER; Bilgi nedir? Bilgi yönetimi nedir? Bilgi yönetiminin bileşenleri nelerdir? Bilgi yönetim sistemlerinin amacı nedir? Kurum ve şirketlerin bilgi üretimini özendirmeleri ve geliştirmeleri nasıl olur? Bilginin pazarlanması nedir? Bilgi pazarında bilgi paylaşımının düzeyleri nelerdir? Bilgi paylaşımının başlıca araç ve yolları nelerdir? Sorular Kaynakça.

Bilgi nedir? Bilgi, veri enformasyonun akıl süzgecinden geçirilip kişisel deneyimler, algılar, sezgiler, duygular, değerler, yükümlülükler, uzmanlık görüşleri, eğitim sonuçları, üretim sonuçları ve doğuştan gelen yeteneklerle birleştirilerek karar verme, planlama, karşılaştırma, değerlendirme, analiz, tahmin etme, iş uygulamaları ve süreçlerinin yeri geldiğinde kullanılan şeklidir.

Bilgi yönetimi nedir? Bilgi yönetimi, kurum ve kuruluşlarda kişisel,yapılandırılmamış örtük bilgi ile kurum faaliyetleri sonucunda oluşan açık ve yapılandırılmış bilginin üretimini, depolama ve erişimini, paylaşımını ve kullanımını sağlayan kurumsal sistemin kurulmasıdır.

Bilgi yönetiminin bileşenleri nelerdir? Bunlardan ilki, her türlü açık bilginin üretim, depolama, erişim, dolaşım ve kullanımını sağlayan bilişim ve iletişim teknolojileri ve özellikle de teknolojik ağlardır. İkincisi ise, örtük bilginin açığa çıkmasını ve paylaşılmasını sağlayan çoğu zaman resmi olmayan, kurum kültürüne dayanan, çalışanlar arasındaki ilişkiler yani sosyal ağlardır.

Bilgi yönetim sistemlerinin amacı nedir? 1- Bilgiyi açık hale getirerek entelektüel sermayenin her kuruluşta etkin bir rol oynamasını sağlamak.(bilgi haritaları,sarı sayfalar vb.) 2- Kurum içi bilgi ile yoğun bir kültür oluşturmak (bilgi paylaşımı, güven, ödüllendirme) 3- Kurumun sosyal ve teknolojik altyapısını oluşturmak ve geliştirmek. 4- Kurumsal bilginin üretimi, depolanması ile erişimi, paylaşımı ve kullanımını sağlamak olarak belirlenebilir.

Kurum ve şirketlerin bilgi üretimini özendirmeleri ve geliştirmeleri gerekir. Bunlar; Örtük bilgiyi açık yani paylaşılır hale getirmek. Yapılan üretime vb. ilişkin herkesin anlayacağı yeni kavramlar yaratmak. Bu kavramların anlaşılması ve kanıtlanması için ilgili kişilerce tartışılması. Bilginin veya kavramın yapılandırılmış bilgi haline getirilmesi. Ortaya konulan bilginin kurum ve şirketin çeşitli hiyerarşik birimleri, toplulukları, çalışma alanları vb. arasında bir ilham kaynağı haline gelerek uygulamada ya da yeni bilgilerin oluşmasında kullanılmasıdır.

Bilginin pazarlanması nedir? Bilgi yönetimi disiplininde bilginin pazarlanmasından söz edildiğinde anlaşılması gereken kurum içi pazarlamadır. Kurum içi bilgi paylaşımını geliştirmek ve kurumsal bilgi akışını dinamik tutmak için Pazar ortamının oluşturulması gereklidir.

Bu ortamda bilginin alıcıları vardır Bu ortamda bilginin alıcıları vardır. Bunlar yaptıkları işle ilgili ürün, işlem, yöntem vb. bilginin en yenisine, en uygununa, en uygulanabilirine ve en kısasına gereksinim duyan kişilerdir.

Bilginin satıcıları vardır Bilginin satıcıları vardır. Satıcılara gereksinim duyulan bilgiye ilişkin yeterli tecrübeye sahip, bu bilgiyi daha önce kendi eylemlerinde kullanmış veya bilgiyi üreten kişilerdir.

Bilginin aracıları vardır Bilginin aracıları vardır. Aracılar, bilgi alıcıları ve satıcılarını bir araya getiren veya birbirine öneren kişilerdir. Örnek olarak; Davenport ve Prusak kütüphanecileri.

Bilgi pazarında bilgi paylaşımının düzeyleri? Kişiler arası, Kişiler ve açık bilgi kaynakları arası, Kişiler ve gruplar arası, Gruplar ile kişiler arası, Gruplar ve gruplar arası, Kişi ve gruplardan kurumun tanımına uzanan

Bilgi paylaşımının başlıca araç ve yolları? Resmi ve sosyal iletişim ağları Gayri resmi sosyal iletişim ağları Takım çalışması Uygulama toplulukları Örgütsel öğrenme Dedikodu Resmi yapılanmış teknolojik iletişim ağlarının oluşturulması ve kullanımı.

SORULAR; 1- Bilgi yönetim sistemlerinin amacı nedir? 2- Bilgi pazarında bilgi paylaşımının düzeyleri nelerdir? 3- Bilgi paylaşımının başlıca araç ve yolları nelerdir?

KAYNAKÇA; http://docplayer.biz.tr/12224482-Bilgi-yonetimi-uretimi-ve-pazarlanmasi- bengu-capar.html Alavi, M. ve Leidner, D. E. (2001). Review: knowledge management and knowledge management systems: Conceptual foundations and research issues. MIS Quarterly, 25, 107-136. Allee, V. (1997). The knowledge evolution: Expanding organizational intelligence. Boston: Butterworth-Heinemann. Davenport, T. H. ve Prusak, L. (2000). Working knowledge: How organizations manage what they know. Boston: Harvard Business School Press. Nonaka, I. ve Takeuchi, H. (1995). The knowledge creating company: How Japanese companies create the dynamics of innovation. New York: Oxford University Press. Von Krogh, G., Kazuo, I ve Nonaka, I. (2000). Enabling knowledge creation: How to unlock the mystery of tacit knowledge and release the power of innovation.New York: Oxford University Press.

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim