RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI ÖĞRENCİ GERİBİLDİRİMLERİ 2015-2016
Arş. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Arş. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ İntörn Koordinatörü: Prof. Dr. M. Olcay ÇAM İntörn Sekreterleri: Arş. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Arş. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ 05/02/2018
Sorumlu Öğretim Üyeleri UYGULAMA ALANLARI, SORUMLU ÖĞRETİM ÜYE, ELEMANI VE KLİNİK SORUMLUSU Uygulama Yeri Sorumlu Öğretim Üyeleri Öğretim Elemanları Klinik Sorumlusu Kadın servisi Doç. Dr. Şeyda DÜLGERLER Ar. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Ar. Gör. Elif Deniz KAÇMAZ Aylin ATA Erkek servisi Doç. Dr. Ayşegül BİLGE Yard. Doç. Dr. Satı BOZKURT Ar. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ Ar. Gör. Hacer DEMİRKOL Gülsüm ÇANAYAZ Karma servisi Prof. Dr. Olcay ÇAM Yard. Doç. Dr. Serap YILDIRIM Günay BAŞER Bağımlılık servisi Doç. Dr. Esra ENGİN Ar. Gör. Merve UĞURYOL Kadriye ÖZAYDIN Uzm. Hem. Elif Özge AKYÜZ Affektif servisi Doç. Dr. Gönül ÖZGÜR Uzm. Hem. Aysel AVCI Çocuk- Ergen Psikiyatrisi Yataklı Birim Yrd. Doç. Dr. Ayça GÜRKAN Bilgi ALGÜL Gülay ÇELEBİ 05/02/2018
Çocuk Psikiyatrisi Poliklinik Fatma APAK Uygulama Yeri ROTASYON Klinik Sorumlusu KLP Uzm. Hem. Aysel AVCI Çocuk Psikiyatrisi Poliklinik Fatma APAK Ergen Psikiyatrisi Poliklinik Toplum Ruh Sağlığı Merkezi Kadriye ÖZAYDIN 05/02/2018
ÖĞRENCİ GERİBİLDİRİMLERİ 05/02/2018
Uygulama Süresi 05/02/2018
Uygulama Alanının Fiziksel Özellikleri 05/02/2018
Uygulama Alanlarının /Kliniklerin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı KISMEN 05/02/2018
Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 7.61 10 05/02/2018
Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşler 05/02/2018
Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı 8.13 10 05/02/2018
Uygulama Alanında Kullanılan Formlara İlişkin Görüşler YETERLİ KISMEN YETERSİZ 05/02/2018
Seminerlere İlişkin Görüşler 05/02/2018 YETERLİ KISMEN YETERSİZ
Seminer Konularının Gelişime Katkısı 7.66 10 05/02/2018
Uygulama Çıktığınız Alanlarda Sorun Yaşama Durumu 05/02/2018
GÖRÜŞLER 05/02/2018
UYGULAMA ALANINA YÖNELİK GÖRÜŞLER Verimliydi, bilgilerim pekişti. Doyum aldım. (3 öğrenci) Öğretim üyelerinin bizlerle daha çok vakit geçirmesi gerekirdi. (2 kişi) Hemşireler çok kabullenici, anlayışlı, destekleyiciydi. (2 kişi) Ekip hemşireleri eğitici ve öğretici değildi. Hemşire odalarını bizlerle paylaşmak bazı hemşireler için sorun oluyor. (2 kişi) Bazı hemşirelerin hastalara yönelik tutumu iyi değil. (1 kişi) Uygulama süresince devamlı olarak iki hasta alınmasın ve hastaların takibinde eşitlik sağlanabilsin. Bazı öğrenciler iki bazılarıysa bir hasta almasın. (2 Kişi) Hem hastayla görüşme yapıp hem de dosya doldurmak mümkün olmuyor (1 kişi) Klinikler arasında daha fazla rotasyon yapılmasını isterdim. (1 kişi) Stajımızdan önce hasta görüşmeleri yapabilme becerimizi geliştirecek daha fazla eğitim verilmeli. (1 kişi) İleride çalışmak istediğim alanın psikiyatri olmasına karar verdim. (1 kişi) Uygulamada kişilerarası ilişkiler teorik becerilerden daha önemlidir. (1 kişi) Öğrencilere giriş çıkışlar için kart teslim edilsin. (1 kişi) 05/02/2018
Formlara İlişkin Görüşler Seminerlere İlişkin Görüşler Çok fazla form var ve dosya yükü çok ağır. (6kişi) Seminerler etkili ve verimli geçiyor. (7 kişi) Veri toplama formları yeterli, gözlem raporu yazmayalım. (2 kişi) Teorik bilgimizi tazelememize yardımcı oluyor. (1 kişi) Formlardaki bazı soruları hastaya doğrudan soramıyorum. (1 kişi) Her grubun kendi içinde de ayrı ayrı olması verimi arttırabilir. (1 kişi) Dosyalardaki formlar yerine klinikte kullanılan gerçek formlar veri toplamak için kullanılmalı. (1 kişi) Seminer konularının daha erken verilmesi iyi olur. (1 kişi) Dosya yükünü azaltmak için hasta yerine bir hasta takip edilirse klinikten daha fazla yararlanılabilir. (1 kişi) Daha kısa sürmesini isterdim. (1 kişi) Gözlem raporları için yalnızca yapılması gerekli olan gözlemle ilgili kavramlardan oluşan bir form tasarlanması iyi olur. (1 kişi) Seminerlerin öğretim üyesi kadrosuyla işlenmesi iyi olurdu. ( 1 kişi) 05/02/2018
Uygulamaya çıkacağımız servisin kapatılması gerekti. (1 kişi) UYGULAMAYA ÇIKTIĞINIZ ALANLARDA HERHANGİ BİR SORUN YAŞADINIZ MI? EVETSE; Uygulamaya çıkacağımız servisin kapatılması gerekti. (1 kişi) Odaların kullanımı ile ilgili olarak hekimle tartıştık. (1 kişi) Hasta sayısının fazla olduğu servislerde daha çok hasta takip ederek diğer arkadaşlarımıza göre daha dezavantajlı oluyoruz. (2 kişi) İki hastayı takip etmek bakımın kalitesini düşürüyor. (1 kişi) İki hastayı takip etmek zorunda kaldığımda teorik konulara çalışmaya vakit kalmıyor. Devamlı dosya yüküyle uğraştık, hastayla bile ilgilenemedik. (3 kişi) Tüm psikiyatri konularının finalde sorulmasını uygun bulmuyorum. (2 kişi) Final sınavlarında konuların sorulması yerine vakalar sorulmalı. (1 kişi) Bir hasta bana saldırmaya çalıştı. (1 kişi) Klinik sorumlu hekimleri kıyafetlerimize karışıyor ve sakal ve kot pantolona izin vermiyor. (1 kişi) 05/02/2018
Tüm Gruplara Ait Başarı Notları * Kişi Sayısı Güz döneminde 20öğrenci bütünlemeye kalmış; bu öğrencilerden biri intörnlük uygulamamızı tekrarlayacaklardır. Bahar döneminde 6 öğrenci bütünlemeye kalmıştır. 05/02/2018
Teşekkür Ederiz… 05/02/2018