RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Advertisements

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Bir asistanın, asistanlık dönemimdeki bilgilerinin sistem üzerinden takibinin yapılmasını sağlamak.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI.
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
Cerrahi sonrası hızlandırılmış nekahat ülkemiz koşulları için uygun değildir Dr. M. Bülent Tırnaksız Genel Cerrahi Anabilim Dalı Hacettepe Üniversitesi.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kişisel-Sosyal Rehberlik
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İLKNUR BAŞYİĞİT EĞİTİM KOMİSYONU BAŞKANI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
Bütünleştirme uygulamaları
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Aile Atölyeleri Projesi
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI ÖĞRENCİ GERİBİLDİRİMLERİ 2015-2016

Arş. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Arş. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ İntörn Koordinatörü: Prof. Dr. M. Olcay ÇAM İntörn Sekreterleri: Arş. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Arş. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ 05/02/2018

Sorumlu Öğretim Üyeleri UYGULAMA ALANLARI, SORUMLU ÖĞRETİM ÜYE, ELEMANI VE KLİNİK SORUMLUSU Uygulama Yeri Sorumlu Öğretim Üyeleri Öğretim Elemanları Klinik Sorumlusu Kadın servisi Doç. Dr. Şeyda DÜLGERLER Ar. Gör. Emel ÖZTÜRK TURGUT Ar. Gör. Elif Deniz KAÇMAZ Aylin ATA Erkek servisi Doç. Dr. Ayşegül BİLGE Yard. Doç. Dr. Satı BOZKURT Ar. Gör. Gizem BEYCAN EKİTLİ Ar. Gör. Hacer DEMİRKOL Gülsüm ÇANAYAZ Karma servisi Prof. Dr. Olcay ÇAM Yard. Doç. Dr. Serap YILDIRIM Günay BAŞER Bağımlılık servisi Doç. Dr. Esra ENGİN Ar. Gör. Merve UĞURYOL Kadriye ÖZAYDIN Uzm. Hem. Elif Özge AKYÜZ Affektif servisi Doç. Dr. Gönül ÖZGÜR Uzm. Hem. Aysel AVCI Çocuk- Ergen Psikiyatrisi Yataklı Birim Yrd. Doç. Dr. Ayça GÜRKAN Bilgi ALGÜL Gülay ÇELEBİ 05/02/2018

Çocuk Psikiyatrisi Poliklinik Fatma APAK Uygulama Yeri ROTASYON Klinik Sorumlusu KLP Uzm. Hem. Aysel AVCI Çocuk Psikiyatrisi Poliklinik Fatma APAK Ergen Psikiyatrisi Poliklinik Toplum Ruh Sağlığı Merkezi Kadriye ÖZAYDIN 05/02/2018

ÖĞRENCİ GERİBİLDİRİMLERİ 05/02/2018

Uygulama Süresi 05/02/2018

Uygulama Alanının Fiziksel Özellikleri 05/02/2018

Uygulama Alanlarının /Kliniklerin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı KISMEN 05/02/2018

Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 7.61 10 05/02/2018

Uygulama Alanı/Kliniklerde İletişime İlişkin Görüşler 05/02/2018

Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı 8.13 10 05/02/2018

Uygulama Alanında Kullanılan Formlara İlişkin Görüşler YETERLİ KISMEN YETERSİZ 05/02/2018

Seminerlere İlişkin Görüşler 05/02/2018 YETERLİ KISMEN YETERSİZ

Seminer Konularının Gelişime Katkısı 7.66 10 05/02/2018

Uygulama Çıktığınız Alanlarda Sorun Yaşama Durumu 05/02/2018

GÖRÜŞLER 05/02/2018

UYGULAMA ALANINA YÖNELİK GÖRÜŞLER Verimliydi, bilgilerim pekişti. Doyum aldım. (3 öğrenci) Öğretim üyelerinin bizlerle daha çok vakit geçirmesi gerekirdi. (2 kişi) Hemşireler çok kabullenici, anlayışlı, destekleyiciydi. (2 kişi) Ekip hemşireleri eğitici ve öğretici değildi. Hemşire odalarını bizlerle paylaşmak bazı hemşireler için sorun oluyor. (2 kişi) Bazı hemşirelerin hastalara yönelik tutumu iyi değil. (1 kişi) Uygulama süresince devamlı olarak iki hasta alınmasın ve hastaların takibinde eşitlik sağlanabilsin. Bazı öğrenciler iki bazılarıysa bir hasta almasın. (2 Kişi) Hem hastayla görüşme yapıp hem de dosya doldurmak mümkün olmuyor (1 kişi) Klinikler arasında daha fazla rotasyon yapılmasını isterdim. (1 kişi) Stajımızdan önce hasta görüşmeleri yapabilme becerimizi geliştirecek daha fazla eğitim verilmeli. (1 kişi) İleride çalışmak istediğim alanın psikiyatri olmasına karar verdim. (1 kişi) Uygulamada kişilerarası ilişkiler teorik becerilerden daha önemlidir. (1 kişi) Öğrencilere giriş çıkışlar için kart teslim edilsin. (1 kişi) 05/02/2018

Formlara İlişkin Görüşler Seminerlere İlişkin Görüşler Çok fazla form var ve dosya yükü çok ağır. (6kişi) Seminerler etkili ve verimli geçiyor. (7 kişi) Veri toplama formları yeterli, gözlem raporu yazmayalım. (2 kişi) Teorik bilgimizi tazelememize yardımcı oluyor. (1 kişi) Formlardaki bazı soruları hastaya doğrudan soramıyorum. (1 kişi) Her grubun kendi içinde de ayrı ayrı olması verimi arttırabilir. (1 kişi) Dosyalardaki formlar yerine klinikte kullanılan gerçek formlar veri toplamak için kullanılmalı. (1 kişi) Seminer konularının daha erken verilmesi iyi olur. (1 kişi) Dosya yükünü azaltmak için hasta yerine bir hasta takip edilirse klinikten daha fazla yararlanılabilir. (1 kişi) Daha kısa sürmesini isterdim. (1 kişi) Gözlem raporları için yalnızca yapılması gerekli olan gözlemle ilgili kavramlardan oluşan bir form tasarlanması iyi olur. (1 kişi) Seminerlerin öğretim üyesi kadrosuyla işlenmesi iyi olurdu. ( 1 kişi) 05/02/2018

Uygulamaya çıkacağımız servisin kapatılması gerekti. (1 kişi) UYGULAMAYA ÇIKTIĞINIZ ALANLARDA HERHANGİ BİR SORUN YAŞADINIZ MI? EVETSE; Uygulamaya çıkacağımız servisin kapatılması gerekti. (1 kişi) Odaların kullanımı ile ilgili olarak hekimle tartıştık. (1 kişi) Hasta sayısının fazla olduğu servislerde daha çok hasta takip ederek diğer arkadaşlarımıza göre daha dezavantajlı oluyoruz. (2 kişi) İki hastayı takip etmek bakımın kalitesini düşürüyor. (1 kişi) İki hastayı takip etmek zorunda kaldığımda teorik konulara çalışmaya vakit kalmıyor. Devamlı dosya yüküyle uğraştık, hastayla bile ilgilenemedik. (3 kişi) Tüm psikiyatri konularının finalde sorulmasını uygun bulmuyorum. (2 kişi) Final sınavlarında konuların sorulması yerine vakalar sorulmalı. (1 kişi) Bir hasta bana saldırmaya çalıştı. (1 kişi) Klinik sorumlu hekimleri kıyafetlerimize karışıyor ve sakal ve kot pantolona izin vermiyor. (1 kişi) 05/02/2018

Tüm Gruplara Ait Başarı Notları * Kişi Sayısı Güz döneminde 20öğrenci bütünlemeye kalmış; bu öğrencilerden biri intörnlük uygulamamızı tekrarlayacaklardır. Bahar döneminde 6 öğrenci bütünlemeye kalmıştır. 05/02/2018

Teşekkür Ederiz… 05/02/2018