Küresel okur-yazarlık oranı yetişkin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YEREL YÖNETİMLERDE SOSYAL BÜTÇELEME
Advertisements

Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
KADIN-ERKEK EŞİTLİĞİ VE SİYASİ KATILIM
Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.
ALANYA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
Kadın Erkek Eşitliği ve Toplumsal Cinsiyet Psikolog Yasemin Taşkın
Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Orta Doğu ve Batı Asya Teşkilatı
İzmir İktisat Kongresi 30 Ekim – 1 Kasım Ekonomik büyüme tek başına kadınları da kapsayıcı kalkınma için yeterli değil Örnek: Türkiye Ekonomik.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.
Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesi Projesi
DÜNYA İZCİLİK TEŞKİLATI
HÜSSAM Hacettepe Üniversitesi Sosyal Sorumluluk Uygulama ve Araştırma Müdürlüğü Prof. Dr. Orhan Derman.
Toplumsal Cinsiyet: GÜNDEM
Avrupa Birliği Sosyal Politikası Kadın-Erkek eşitliği
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
5. Dünya Su Forumu İletişim Dev gözler, Dev kulaklar, Dev bir ses Su için Farklılıkların Birleştirilmesi İlişkiler Görüş birliği Taahhütler.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
Hacettepe Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet Sorunlarını Araştırma Topluluğu Merve SOYSAL HÜTF D5 Öğrencisi.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
NÜFUS : Belli bir yerde yaşayan insan sayısına denir.
DEĞİŞEN AİLE Kazanım: Aile yaşamında değişen kadın erkek rollerini fark eder. 12. Sınıf 61 nolu kazanım etkinliği.
Hürriyet Özel Ödülü 2015 “Cinsiyetçi Söylemlere Son Projesi” Brief
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Dünden Bugüne Aile Eğitimi
20.1 GİRİŞ Bu ünite, kitabın geri kalan ünitelerinden farklıdır. Belirli araştırma bulguları, metotları ya da teorik görüşlere odaklanmayacaktır.
Dünya kadın emeği ile güzelleşir…
KIZ ÇOCUKLARININ OKULLAŞMASI İÇİN YAPABİLECEKLERİMİZ VAR !
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği. Toplumsal Cinsiyet Kavramı Neyi Açıklar? Cinsiyet, erkekler ve kadınlar arasındaki evrensel ve değişmez biyolojik farklılıkları.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
GC_WEP İLKELERİNE BAKIŞ
TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU
Kamu Okulları ve Özel Okullar:
KIRSAL KALKINMADA CİNSİYET DENGELİ KALKINMA YAKLAŞIMLARI
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik....
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
ÇOCUK SAĞLIĞI KAVRAMI VE ÖNEMİ ÇOCUK SAĞLIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER BEBEK VE ÇOCUK SAĞLIĞINA İLİŞKİN GÖSTERGELER Doç. Dr. Ender DURUALP.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Orta öğretimdeki ders ve bölüm seçmeler aracılığıyla kızların dil ve sosyal, erkeklerin fen ve teknik bilimlerde yoğunlaşması, kadınların yüksek eğitimde.
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin, kadın erkek kimliklerinin kuruluşunda ciddi bir etmen de okuldaki iş bölümü ve hiyerarşidir. Kadın öğretim.
SİVAS (AA) - Şarkışla Fen Lisesi idarecileri ve öğrencileri, Kaymakam Akif Pektaş ile Belediye Başkanı Ahmet Turgay Oğuz'u makamında ziyaret etti. Pektaş,
Kadın Girişimciler.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ UNSURU HAM MADDE-ÜRETİM-PAZAR.
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
CEDAW Her iki cinsten birinin aşağılığı veya üstünlüğü fikrine veya kadın ile erkeğin kalıplaşmış rollerine dayalı ön yargıların, geleneksel ve diğer.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİRENİYORUM O HALDE VARIM!
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

Küresel okur-yazarlık oranı yetişkin erkekler için %88 iken, kadınlar için %79 dolayındadır. Kadın okur-yazarlık oranları Avrupa’da ve Kuzey Amerika’da %95’lerin üzerindeyken, Afrika ülkelerinin çoğunda ve Orta Güney Asya’da %50’ler gibi düşük düzeylerde seyretmektedir.

Sürdürülebilir ve etkili yetişkin eğitimi programları olmadan bu bölgelerdeki yetişkin kadınların yaşamlarının sonuna kadar okuma yazma öğrenemeyecekleri tahmin edilmektedir (United Nations, 2010: 45-46).

Eğitime erişim, dünya genelinde bölgesel gelişmişlik düzeyine bağlı olarak büyük değişiklik gösterir. Afrika ülkelerinin çoğunda, Orta ve Güney Amerika’da, Güney Doğu Asya’da kadınların yüzde %50’sinden çoğu hiçbir eğitim görmediği gibi her eğitim düzeyindeki toplumsal cinsiyet farkları da gelişmiş ülkelerdekinden çok daha fazladır.

Genel olarak kentlerdeki kadınların, kırsal alanlarda yaşayanlara, genç kuşaktakilerin daha öncekilere kıyasla eğitime erişimleri daha kolay ve eğitimde kalma süreleri daha uzundur. Bu konuda, özellikle de yoksul ve kırsal kesimlerden kız çocukların okula kaydının ve eğitimde kalmasının sağlanmasına öncelik verilmesi özellikle vurgulanmaktadır (United Nations, 2010).

Kadınların eğitime erişimleriyle ilgili çok önemli bir gelişme, yüksek öğretimdeki toplumsal cinsiyet eşitliğinin kimi ülkelerde kadınların lehine çevrilmiş olmasıdır. Sadece Avrupa ve Kuzey Amerika’da değil, kimi Arap ülkelerinde, Orta Asya, Latin Amerika ve Karayiplerde yüksek öğretimdeki kadın katılımı %55’ten fazladır. Küresel ölçekte, en düşük üniversitelerde kadın katılımı oranı, Afrika ve güney ve batı Asya’nın kimi ülkelerinde gerçekleşmektedir (United Nations, 2010).

Eğitimde Cinsiyet Ayrımcılığı

CEDAW (kadına karşı her türlü ayrımcılığın önlenmesi sözleşmesi), kadın ve erkek rolleriyle ilgili kalıp yargıların eğitimin her biçiminden ve düzeyinden kaldırılmasını, özellikle ders kitaplarının ve okul programlarının yeniden gözden geçirilerek eğitim yöntemlerinin bu amaca göre düzenlenmesini gerektirir.

KAYNAKLAR “Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetin Önlenmesi Projesi” Editörler: Ebru Hanbay Çakır (Proje Toplumsal Cinsiyet Kilit Uzmanı) Işın Gürel (Proje İletişim Kilit Uzmanı) - Nur Otaran (Proje Uzmanı) Agacinski, S. (1998), Cinsiyetler Siyaseti, Ankara, Dost Kitapevi Ercan, C. A. (2014), Cinsiyetin Toplumsal Roldeki Yeri, Konya, Çizgi Kitapevi Yayınları Savran, G. A. Demiryontan N. T. (ed) (2012), Kadının görünmeyen emeği, İstanbul, Yordam Kitap (2. Basım)