AHMET HAŞİM (1884-1933).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
Advertisements

ŞEHİT KAYA ALDOĞAN ANADOLU LİSESİ DERS:EDEBİYAT KONU:AHMET HAŞİM’İN HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HÜSEYİN AYDOĞAN 11/G 902.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
ROBOT.
TANZİMAT EDEBİYATI 2. DÖNEM
GARİPÇİLER.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Çoşku ve Heyecanı Dile Getiren Metin : Şiir
KUŞADASI ŞEHİT KAYA ALDOĞAN ANADOLU LİSESİ BORA KAYAOĞLU KONU: FECR-İ ATİ VE AHMET HAŞİM.
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU
ZILLULLAH FRANSIZ İHTİLALİ(1789) TAKVİM-İ VEKAİ(1831) TANZİMAT FERMANI(1839) TERCÜMAN-I AHVAL(1860) 1. MEŞRUTİYET (1876)
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
ERBAA SINAV DERGİSİ DERSHANESİ. 1. SORU Mevlana’nın beyitlik mesnevisinin asıl adı nedir?
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
METINLERIN SINIFLANDIRILMASI. Metinlerin Sınıflandırılması Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre gruplara ayrılır. Buna.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Gezi Yazısı. Gezi yazısı bir yazarın gezdiği, gördüğü yerleri edebi bir üslûpla anlattığı bir yazı türü. Gezi yazılarından oluşan esere seyâhatnâme denir.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
HAZIRLAYANLAR GÖZDENUR KAHRAMAN BETÜL SOLAKOĞLU MÜJGAN DİLEK.
CUMHURİYET ÖNCESİ GRAFİK SANATI GELİŞİMİ
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU’NUN EDEBİ ŞAHSİYETİ
HÜSN-Ü AŞK ŞEYH GALİP.
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
MEKTUP.
TCHIBO FULYA KARAYAZI.
B E D İ A C E Y L A N G Ü Z E L C E "Devrim, kadınların gözlerinde başlar. Bir kadın gözlerini deviriyorsa, bir şeyler değişecektir.’’
Metinlerin Sınıflandırması
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal Atatürk’ün Öğrenim Hayatı
GENÇLİK ve ÇOCUK EDEBİYATINDA 49 YIL GÜLTEN DAYIOĞLU
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Yeni Dil, Yeni Tarih
Doç. Dr. Melike KAPLAN Sağlık ve Kültür.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNDE ROMAN
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: aLİBABA.com
İstiklâl Marşı şairi. Asıl adı Mehmet Ragif olan Mehmet Akif 1873 yılında İstanbul'da doğdu. Annesi Emine Şerife Hanım, babası Temiz Tahir Efendidir. İlk.
TEVFİK FİKRET (
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
Fecr-i Ati Topluluğu.
NamIK KEMAL.
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
MEHMET EMİN YURDAKUL ( )
GİRİŞ Dersin Tanıtımı Ders tanımı ve dönemi programının içeriği
SERVET-İ FÜNUN ŞAİRLERİ.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
ROMAN NEDİR? Yaşanmış ya da yaşanabilecek olayların, insanlar arasındaki ilişkilerin, insan psikolojisinin uzun bir şekilde yer ve zaman bağlamında anlatıldığı.
Sözcük Türleri İsimler(Adlar)
Hıristiyanlığın Kutsal Kitapları
<<<<<<>>>>>>
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Günlük (Günce).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
. Niçin Okumuyoruz ?.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
FEN BİLİMLERİ-6 5.ÜNİTE SES VE ÖZELLİKLERİ 3.Sesin Sürati HALİM GÜNEŞ.
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

AHMET HAŞİM (1884-1933)

İlk manzumesi Hayal-i Aşkım’ı 1902’de Mecmua-i Edebiye’de yayımlanmıştır. İlk şiirlerinde Muallim Naci, Abdülhak Hamit Tarhan, Tevfik Fikret ve Cenap Şehabettin’in etkileri görülür. Daha sonraki şiirlerinde ise Fransız Sembolizmi’nin etkileri görülür. 1909’da katıldığı Fecr-i Ati çevresindeki yazıları topluluğun yayın organı olan Servet-i Fünun dergisindeki on beş kadar şiir ve Edebiyat-ı Cedidecileri eleştiren bir makaleden ibarettir.

Fecr-i Ati topluluğunun dağılmasından sonra herhangi bir topluluk içinde yer almamıştır. Haşim, şiirde anlam ve anlaşılabilirlik aranmayacağını, şiirin öğretici değil, çeşitli yorumlara açık, sözden çok musikiye yakın olması gerektiğini dile getirmiştir. Ona göre şiir anlaşılmak için değil, duyulmak içindir.

Şiirlerinde sembolizmin etkisindedir Şiirlerinde sembolizmin etkisindedir. Bu sebeple onun şiiri netlikleri silinmiş, gölgelenmiş, karartılmış tablolar gibidir. O, şiirlerinde doğayı olduğu gibi vermez. Hayalinde verdiği renk ve şekillerle aktarır. Şiirlerinin hemen hepsinde derin bir melankoli, belirsizlik, uzak diyarlara duyulan özlem ve musiki hissedilir.

Şiirlerini aruzla yazmıştır. Serbest müstezatta başarılı olmuştur. Farklı, kapalı, çağrışımları bol şiirler yazmış, şiirinde söz sanatlarına sıkça yer vermiş, toplumsal konulardan uzak aşk ve doğa şiirleri yazmıştır.

Dış dünyaya ait izlenimlerini hayalleriyle süsleyip anlatmış, bu sebeple empresyonist şairlerden sayılmıştır. Şiirlerinde anlaşılmak gibi bir kaygı gütmemiş; Arapça, Farsça kelimelerden oluşan ağır bir dil kullanmıştır. Son dönem şiirlerinde dili sadeleşmiştir.

Tanzimat sonrası gelişen Türk şiirinin en önemli şairlerinden biri olmasına rağmen alışılagelmiş şiir beğenilerinin dışında bir şiir estetiği geliştirdiği için döneminde yeterince anlaşılmamış hatta anlamsız şiir yazmakla suçlanmıştır. Bir Günün Sonunda Arzu adlı şiiri anlamsız olmakla eleştirilmiş ve Haşim’in akşam şairi olarak anılmasına sebep olmuştur.

Akşam gazetesinde edebi fıkra ve makaleler yazmıştır. Düzyazıları, şiirlerinden farklı olarak açık, sade ve nüktelidir. Bu yazılarında kelime seçimine özen gösterir.

Şiirlerini Göl Saatleri (1921) ve Piyale (1926) adlı kitaplarda toplamıştır. Şiirle ilgili görüşlerini Piyale adlı kitabında“Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar” başlığı altında belirtmiştir.

Bize Göre (1928)adlı fıkra kitabı 42 fıkradan oluşmaktadır. Bu eserde gözlem, deneyim ve fikirleri yer almaktadır. Yurt dışı seyahatlerinden de bahsetmektedir.

Frankfurt Seyahatnamesi’nde (1933) Frankfurt’a tedavi için gittiğinde edindiği yol hatıralarını anlatmaktadır.

Gurabahane-i Laklakan (1928), Ahmet Haşim’in kaleme aldığı ve başta Akşam olmak üzere birkaç gazete ve dergide yayımladığı dağınık yazılarından bir kısmından meydana gelmiştir. 

Hazırlayan: Süleyman Kara Edebiyatsultani.com