Hızlı Can Kurtarma Botu Motorunun Çalıştırılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LPG SİSTEMİNE AİT PARÇALARIN ARAÇ ÜZERİNDEKİ YERLERİ
Advertisements

PLC.
Devre Elemanları Nelerdir? Nasıl Çalışır? Çeşitleri Nelerdir?
Elektrikli Hidrolik Sistem
ARAÇ BİLGİSİ VE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
HAFIZALI KOLTUKLAR VE AYNALAR
“Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”
DIGITAL SCROLL VE DC INVERTER KOMPRESÖRLER ARASINDAKİ FARKLAR
Brenner und Heizsysteme Yağ basınç püskürte Ç Seri M Brenner und Heizsysteme.
ABKANT İLE BÜKME Cnc Abkantın Çalışma Prensibi
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
TEKNE MANEVRASI.
FORKLİFT KULLANMA EĞİTİMİ
FORKLİFT KULLANMA TALİMATI VE KRİTERLERİ
Yüksekte Çalışmalarda Güvenlik Ekipmanları
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
FORKLİFT KULLANIMINDA
Kavrama ve Transmisyon
Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi
Multitronik Şanzıman.
Martı Marina Orhaniye ( Ağustos 2012 kontrat sonu )
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni İsmail ÖZTÜRK
ROBOT KONTROLÜ HAZIRLAYANLAR Kenan ÖZTEKTEN Sıla KARASU Arif ADALAR
MOTORLARIN SOĞUTULMASI Ve YAĞLANMASI
Uçak Piston Motorları.
Bülent DURAN Ocak İçerik Kapama Donanımları Havalanadırma,Hava Firar, İskandil ve Taşıntı Sistemleri Tekne Boşaltım Ağızları-Açıklıklar Dümen ve.
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974
VOLKAN ALTUNAY İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI(B)
ELEKTRİK MAKİNELERİ VE
TORNA TEZGAHINDA ÇALIŞMA TALİMATI
ELEKTRİK ARK KAYNAK MAKİNESİ ÇALIŞMA TALİMATI
FREZE TEZGAHINDA ÇALIŞMA TALİMATI
ELEKTRİK MAKİNELERİ VE
BASINÇLI TÜP İLE ÇALIŞMA TALİMATI
KAYNAK İŞLERİ ÇALIŞMA TALİMATI
Bazı Kısaltmalar İlk Çalıştırma - Marş : Cranking - H/Y (hava / yakıt oranı) 2:1 ile 12:1 arasında motor soğutma suyu sıcaklığına.
BÖLÜM 19 KANALİZASYON SİSTEMLERİNİN TASARIMI. BÖLÜM 19 KANALİZASYON SİSTEMLERİNİN TASARIMI.
BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI. BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI.
7. CNC TAKIM TEZGAHI PERİYODİK BAKIMLARI
GÜVENLİ AMBULANS SÜRÜŞLERİ AMBULANSIN TEKNİK EKİPMANLARINI,FONKSİYONU,ARIZASINDA OLACAKLAR,BUNLARIN KONTROLÜ VE BAKIMI.
ATILIM ÜNİVERSİTESİ SEMİNERİ
ÖN DİZAYNDA AĞIRLIK HESABI. Her türlü geminin dizaynında gemiyi oluşturan ağırlıkların ön dizayn aşamasında doğru olarak hesaplanması geminin tekno-ekonomik.
XP-D30C Serisi Kayış Arıza Tespit Cihazı Kayış tip makinelerinin güvenlik kontrolü için, kayışın içindeki arızalı çelik halat tespit edilir ve makine otomatik.
KALINLIK MAKİNESİ Kalınlık makinesi, bir yüzü planya makinesinde rendelenerek düzeltilmiş iş parçalarının kalınlıklarını eşit ve düzgün olarak rendelemede.
GÖKHÖYÜK TARIM MESLEK LİSESİ
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
Hızlı Can Kurtarma Botu
PAYROTEKNİK MALZEMELER
MESLEKİ GELİŞİM Konular; kaynakça;
GEMİCLİK.
GEMİ KULLANMANIN TEMEL PRENSİPLERİ
Can Kurtarma Araç, Donanım ve Teçhizatları
GEMİCİLİK DÜMEN DONANIMLARI.
GENEL BİLGİLER Demir gözden funda edildiğinde kuvvetli akacağından zincirden neta durulmalı, can emniyeti gözetilmelidir. Operasyon süresince mutlaka koruma.
Pompalar Bir sitemde, akışkanın akmasını sağlayan mekanik düzeneklerdir.Sürtünmeden dolayı meydana gelen kayıplara karşı koyabilmek ve yer çekimi kuvvetine.
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
BÖLÜM-3.1 KONDENSERLER.
İKLİMLENDİRME SOĞUTMA EĞİTİM DANIŞMA VE ARAŞTIRMA DERNEĞİ
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
3- Yağlama Sistemi.
4. Soğutma Sistemi.
Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
DEN 322 Gemi Sevk Makinaları.
KAT ISITMASI Kat kaloriferi.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
PROJE SUNUMU TEK FAZ MOTOR KONTROLÜ
PV100&PV200 Solar POMPA INVERTER
Eğitsel Robotların Bileşenleri-1
Sunum transkripti:

Hızlı Can Kurtarma Botu Motorunun Çalıştırılması

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI REFERANSLAR The International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers, 1995 (STCW-1995), 1988 Edition (IMO Sales No: 938 E) Hızlı Cankurtarma Botlarına ait teknik doküman ( 24-Foot Rigid Inflatable Boat Mk-2 Technical Manual Proficency in Survival Craft Certificates (Glasgow, Bown, Son and Ferguson 1988)

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI STCW 95 1. Hızlı can kurtarma botlarında görevlendirilecek personel, bot motorunu çalıştırabilecek yeterlilikte olmalıdır. 2. Hızlı can kurtarma botunun motorunun ve yan donanımlarının çalıştırma ve işletilme yöntemlerini bilmelidir. 3. Hızlı can kurtarma botunun motorunun ve yan donanımlarının çalıştırıp işletebilme faaliyetini gerçekleştirmelidir. 4. Sevk ve idare esnasında motoru usulüne uygun kullanabilmelidir.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI KUMANDA KONSOLU

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI AKÜLERİN BAĞLANTISI

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI DIŞTAN TAKMA MOTOR

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI DIŞTAN TAKMA MOTOR

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI MOTOR KUMANDA KOLU

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI MOTOR KUMANDA KOLU

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI MOTOR ÇALIŞTIRILMASI

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI PERVANENİN DEĞİŞTİRİLMESİ

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI Emniyet Hususları 1. Motor bakımı, yakıt-yağ karışımı, batarya bağlantıları için imalatçı firma tarafından hazırlanan kullanım talimatına göre hareket edilmelidir. 2. Çalıştırma esnasında, yağ, su, hararet göstergelerini kontrol edilmeli ve anormal bir durum gözlendiğinde stop edilmelidir. 3. Çalıştırma esnasında motor kapağının kapalı olmalıdır. 4. Motor su dışında çalıştırılmamalıdır.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI Emniyet Hususları 5. Bulunduğunuz çalıştırma aşamasına göre MEYİL / SEYİR kolunun konumuna dikkat ediniz. 6. Kontak anahtarını bir kelepçe ile elbiselerinizin herhangi bir yerine (kemer köprüsü) bağlayınız. 7. Boş viteste iken 2500 rpm.’i aşmayınız. Uzun süre boşta çalışacak ise 1500 rpm.’i geçmeyiniz. 8. Marş motorunu sürekli olarak 10 sn.’den fazla süreyle çalıştırmayınız.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI Emniyet Hususları 9. Motor çalışırken, kontak anahtarını START konumuna çevirmeyiniz. 10. Motor çalıştıktan sonra sürekli su akışını kontrol ediniz. 11. GERİ viteste MEYİL/SEYİR kolunu asla MEYİL durumuna getirmeyiniz. 12. Sığ suda MEYİL/SEYİR kolunu MEYİL durumuna getirin, MEYİL Butonları vasıtasıyla motoru yarıya kadar meyilleyiniz. Demirleme esnasında da bu yöntemi kullanınız.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI SU JETİ TAHRİK SİSTEMLERİ Genel prensip olarak içten ve dıştan takma motorlarda kullanılan pervane sistemi yerine su jeti sistemi kullanılmaktadır. Hızlı can kurtarma botu bünyesinde mevcut bir pompa tarafından denizden emilen suyun, çok yüksek süratle kıç aynalıklarda bulunan nozullardan dışarı atılması ile bot sevk ve idare edilir. Bu teknikte en önemli unsur olan pompa, bilinen pervaneli motorların prensibi esasına göre çalışmaktadır.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI SU JETİ TAHRİK SİSTEMLERİ Bu sistemlerin yüksek süratli botlar için kullanımı daha uygundur. Aynı zamanda, sığ sularda yapılacak kurtarma harekatında, pervanelerin zarar görme ihtimali olan klasik tahrik sistemli botlara nazaran kullanımları daha avantajlıdır.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI SU JETİ TAHRİK SİSTEMLERİ DOWTY firmasınca üretilen ve Kurtarma Botlarında kullanımı mümkün olan HYDROJET 300 su jeti tahrik sistemi Hydrojet üniti, çok yüksek güçte ve dönel tipte akış sağlayabilen bir tulumba (pompa) ile özel olarak tasarlanmış dönel sevk edici bir nozul sisteminden oluşmaktadır.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI SU JETİ TAHRİK SİSTEMLERİ Bir / iki emme manifolduna sahip olabilen bu sistem, dizel bir motor ile irtibatlandırılmış olup, bulunduğu tekneye 300 HP.’ne kadar güç sağlayabilmektedir.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI SU JETİ TAHRİK SİSTEMLERİ Su jeti tahrik sistemlerinde de, pervaneli sistemlerde olduğu gibi dizel bir makine kullanılmaktadır. Genel hatları ile birbirlerine benzerlik gösterebilen bu makinaların çalıştırma ve işletim usulleri de hemen hemen aynıdır. Farklılık gösteren tek kısım tahrik kısmı olarak tanımlanabilecek OUTDRIVE kısmındadır.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI SU JETİ TAHRİK SİSTEMLERİ Teknenin ileri-geri hareketi, kıç aynalıkta monte edilmiş bulunan OUTDRIVE ünitin yukarı ve aşağı hareket ettirilmesi ile sağlanabilmektedir.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI SU JETİ TAHRİK SİSTEMLERİ Çalıştırma öncesi yağlama yağı ve soğutma suyu sistemleri kontrol edilmelidir. Batarya terminali bağlantıları yapılmadan motor çalıştırılmamalıdır. Motoru çalıştırmadan önce, nasıl stop edileceğinin ilgili personel tarafından bilinmesi gerekmektedir. Çalıştırmadan sonra soğutma suyunun kesintisiz akışı gözlenmeli, kontrol paneli üzerindeki yağlama, hararet, elektrik akımı göstergelerine dikkat edilmeli, anormal bir durum gözlendiğinde motor stop edilmelidir.

HCKB MOTORUNUN ÇALIŞTIRILMASI SU JETİ TAHRİK SİSTEMLERİ