İNFERTİL BİREYLERDE ÇEVRESEL BASKI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUS ÇANKAYA’YA BARİKAT KURDU!... Prof. Dr. Tülay Özüerman
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Konu 7: TARIM HUKUKU KONUSUNDA YURTTAŞLAR YASASI.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Türkiye’de Aile Değerleri Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. Şifa Üniversitesi SEM - Aile Danışmanlığı Sertifika Programı / 771.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANTROPOLOJİK AÇIDAN KADIN
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Yüksek Dereceli Servikal İntraepitelyal Neoplazide Eksizyonel İşlem Sonrası Nüksün Öngörülmesi SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ , BURSA YÜKSEK İHTİSAS EĞİTİM.
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
OYUN ve OYUNCAK.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK SERVİSİ.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
. DERS.
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
MEDYADA KADIN ERKEK AYRIMI
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Tezin Olası Bölümleri.
Gelişim ve Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
SULAMA YÖNTEMLERİ Prof. Dr. A. Halim ORTA.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

İNFERTİL BİREYLERDE ÇEVRESEL BASKI BİR TÜP UMUT İNFERTİL BİREYLERDE ÇEVRESEL BASKI

Bir Tüp Umut Ahmet Akdere Begüm Malkoç Ege Doğangüzel Yağmur Yaşar Gizemnur Coşkun Eda Buse Meşeci Elif Yüksel Ahmet Akdere Ege Doğangüzel Salih Cansın Yılmaz Doğancan Eralp Berk Cem Mercan Muzaffer Büyükgülen Danışman Öğr. Üyesi: Prof. Dr. Serdar Filiz

İnfertilite Nedir? İnfertilite doğal yollarla çocuk sahibi olamama durumudur. İnfertilite, yüksek prevelansta görülmesi ve infertil çiftlerin yaşadığı problemler nedeniyle hem ülkemiz hem de diğer ülkeler için önemli bir halk sağlığı problemidir. Ancak tedavi görüldüğü takdirde (tüp bebek) çocuk sahibi olunabilir.

Bütün dünya topluluklarında olduğu gibi Türk toplumunda da evlilik çocuk sahibi olmayı beraberinde getirmektedir. Fakat çocuk sahibi olamayan bireyler arasında sorunlar çıkabilmektedir. İnfertilite yaşamı tehdit eden bir hastalık olmamasına rağmen çiftler veya kişiler üzerinde ciddi psikolojik sıkıntılar yaratabilmektedir. Kişiler çocuk sahibi olamadıklarında kendilerini yetersiz görmekte ve bunu bir başarısızlık olarak nitelendirmektedir.

İnfertilite kişiler üzerinde nasıl bir etki bırakıyor? İnsan neslinin devamlılığının sağlanması amacıyla ve toplumun beklentilerine uygun bireyler yetiştirilmesi için aile çok büyük önem taşımaktadır. Bu rol üreme ve doğurganlık işlevleriyle yerine getirilir. Kadının, toplumda yer alan erkeklerle birlikte, içinde bulunduğu toplumun kurallarına, değer yargılarına ve ideolojik kalıplarına göre sosyal statüsü şekillenmektedir. Bu statünün belirlenmesinde özellikle geleneksel toplumlarda kadının aile ve toplum içindeki rolü doğurganlık ve çocuk bakımı ile ele alınmaktadır.

Çocuk sahibi olamamanın kadın yönünden psikolojik anlamı; 1) Doğuramama (işlevsel bozukluk) 2) Kontrol kaybı (bedenim isteklerime uymuyor) 3) Psikolojik eksiklik (analık güdüsünün doyurulamaması) 4) Kendini kadın toplumunun dışında hissetme 5) Yalnız kalma (duygusal olarak evlat desteğinin olmaması) 6) Sosyal güvence azlığı (yaşlılıkta bakacak kimsenin olmaması) 7) Sosyal rol eksikliği (ana, hamile kadın, loğusa, kayınvalide, büyükanne) ve benlik değerinde azalma

Çocuk sahibi olamamanın erkek yönünden psikolojik anlamı; 1) Doğurtamama (erkeklik işlevlerinde yetersizlik) 2) Psikolojik eksiklik (babalık güdüsünün doyurulamaması) 3) Yalnız kalma (yaşlılıkta) 4) İş hayatında destek eksikliği, soyunun devamının sağlanmaması 5) Sosyal rol eksikliği (baba, kayınpeder, büyükbaba) 6) Sosyal güvence azlığı

Projemizin Amacı; Halk arasında kısırlık olarak bilinen infertilitenin; Toplum açısından nasıl görüldüğünü tespit etmek, Toplumun infertil bireylere davranış şekillerinin bireyler üzerinde bıraktığı etkileri araştırmak Toplumun infertil bireylere nasıl davranması gerektiği konusunda bir duyarlılık yaratmak

Çalışmamızda İzlediğimiz Yol Konumuzu ‘İnfertil Bireylerde Çevresel Baskı’ olarak belirledik. Konuyu belirledikten sonra infertilite ile ilgili bilgi topladık. Bu bilgiler doğrultusunda infertil kadınlara, infertil erkeklere ve gebelere ayrı ayrı olmak üzere anket çalışması uyguladık. Anket sonuçlarımızı analiz edip toplumun infertil bireylerde oluşturduğu baskıyı (aşırı ısrar) inceledik.

Tıp Fakültesi hastanemizin tüp bebek merkezinde infertil ve gebe bireylerle projemiz için toplam…….. KİŞİYLE anket çalışmamızı gerçekleştirdik.

İnfertil çiftlerde bulgularımız

YAŞ ARALIĞI KADIN ERKEK

EĞİTİM DURUMU KADIN ERKEK

Doğal yolla çocuk sahibi olamamanız üzerinizde bir baskı(aşırı ısrar) oluşturdu mu? KADIN ERKEK

Çevrenizde kimlerden baskı (aşırı ısrar) gördünüz/görüyorsunuz? KADIN ERKEK

Çocuk sahibi olduğunuzda bu baskının (aşırı ısrar) ortadan kalkacağını düşünüyor musunuz? KADIN ERKEK

Yapılan baskı (aşırı ısrar) sizde psikolojik sıkıntı yaratıyor mu? KADIN ERKEK

Çocuk sahibi olmamanız konusundaki baskı (aşırı ısrar) sizce normal mi? KADIN ERKEK

Çocuğunuzun olmamasından dolayı baskı (aşırı ısrar) olmasa bile çevrenizdekilerin sizin için farklı düşündüğünü hissediyor musunuz? KADIN ERKEK

Sizin çevrenizde çocuğu olmayan bir çift olsa siz de onlara çocuk sahibi olmaları konusunda baskı (aşırı ısrar) uygular mısınız? KADIN ERKEK

Çıkan sonuçlar aşağıdaki gibi oldu: Yukarıda analizlerini verdiğimiz anketin benzerini gebelere de uyguladık. Çıkan sonuçlar aşağıdaki gibi oldu:

Yaş Aralığı

Eğitim Durumu

Gebe/Çocuk sahibi olmadığımız dönemde üzerinizde bir baskı (aşırı ısrar) oluştu mu?

Çevrenizden kimlerle konuyla ilgili aşırı ısrar gördünüz?

Gebe kaldığınızda varsa baskı ortadan kalktı mı?

Gebe kalmadığınız dönemde size yapılan baskı size psikolojik sıkıntı yarattı mı?

Üzerinizde çevre baskısının olması sizce normal mi?

Gebe olmadan önce size baskı uygulanmasa bile çevrenizdekilerin sizin için farklı düşündüğünü hissettiniz mi?

Sizin çevrenizde de çocuğu olmayan bir çift olsa sizde onlara baskı uygular mısınız?

Sonuç İnfertil çiftlere çevresel baskı en fazla kaynana-kayınbaba tarafından uygulanıyor Orta yaş ve üzerindeki infertil çiftlerde çevresel baskı daha fazla Kadınlar erkeklere göre çevresel baskıyı daha fazla hissediyor Erkekler kadınlardan 2 kat daha fazla çevresel baskının normal olduğunu düşünüyor Gebe kalma/çocuk sahibi olmanın çevresel baskıyı çok azaltacağı düşünülsede çevresel baskı beklenildiği kadar azalmıyor İnfertil kadın, infertil erkek ve gebe/çocuk sahibi bireylerin %10’u kendilerinin de çevresel baskı uygulayabileceğini söylüyor

İlginiz ve sabrınıza teşekkür ederiz