Devlet Muhasebe Standartları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
Advertisements

DANIŞMAN :MEHMET KÖRPİ HAZIRLAYAN :FERHAT TUZLU BÖLÜMÜ :İŞLETME YÖNETİMİ KONU :DENETİMİN TAMAMLANMASI VE SONUÇLARI DEĞERLEME.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
T.C. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü
TESMER KOCAELİ ŞUBESİ KÜÇÜK VE ORTA BOY İŞLETMELER KOBİ TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI EĞİTİMLERİ Eğitmen Yeminli Mali Müşavir Adem ÖZZAİM.
ENFLASYON MUHASEBESİ Yüksek Enflasyon Dönemlerinde Mali Tabloların Düzeltilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (Seri: XI, No 20)
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARININ İLK UYGULAMASI
BİLANÇO TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR
HAZIRLAYAN BURCU KAYA ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET KORPİ
KUR DEĞİŞİMİNİN ETKİLERİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
FİNANSAL TABLOLARIN FARKLI PARA BİRİMİNE ÇEVRİLMESİ (DÖNÜŞTÜRÜLMESİ)
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
YÜKSEK ENFLASYONLU EKONOMİLERDE FİNANSAL RAPORLAMA
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
TİCARİ DEFTERLER Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
IAS-1 Finansal Tabloların Sunumu
Prof. Dr. Rüstem HACIRÜSTEMOĞLU TC. Galatasaray Üniversitesi
Prof.Dr. İbrahim LAZOL DAÜ-2012
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Ias 18 Hasılat Kapsam Mal veya hizmet satışı
İŞTİRAKLER VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ Prof. Dr. İbrahim Lazol DAÜ- 2012
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
1 DENET A Member Firm of International ENFLASYON DÜZELTMESİ DENET Hazırlayan ve Sunan Bülent ÜSTÜNEL Meryem ÖCALHaluk ERDEM.
UMS 12 Kurum Kazancı Üzerinden Ödenen Vergiler Temel ilkeler
UMS 11 İnşaat Sözleşmeleri Tanımlar Birleştirme ve Ayırma
İŞLETMELERDE MALİYET MUHASEBESİ UYGULAMALARI
Gelir Vergisi.
Finansal Tablo Analiz Teknikleri
Bu hesap grubunda, kredi kurumlarına olan kısa vadeli borçlar ile kısa vadeli para ve sermaye piyasası araçları ile sağlanan krediler ve vadesine bir.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
Devlet Muhasebe Standartları
Öğr. Gör. Erkan ÇAKIR erkancakir.net
BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi. BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi.
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
FİNANSAL RAPORLAMA VE ANALİZ ORAN ANALİZİ DOÇ. DR. SERAP SEBAHAT YANIK
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
TMS-19 ÇALIŞANLARA SAĞLANAN FAYDALAR
TFRS 13 GERÇEĞE UYGUN DEĞER
HESAP PLANI.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Sunum transkripti:

Devlet Muhasebe Standartları Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

Devlet Muhasebesi Standardı 14 (DMS 14) RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Devlet Muhasebesi Standartları IFAC(International Federation of Accountants) sivil toplum kuruluşunun bağımsız bir organı olan IPSASB (International Public Sector Accounting Standarts Board) tarafından yayınlanan IPSAS( International Public Sector Accounting Standarts) ’ın Türkiye’de uygulanması amacını taşımak üzere Devlet Muhasebesi Standartları Kurulu tarafından yayımlanmaktadır. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Amaç Bu standardın amacı, raporlama tarihinden sonra ortaya çıkan olaylar nedeniyle mali tablolarda hangi durumlarda düzeltme gerekeceğini ve mali tabloların yayımı için onayın verildiği tarih hakkında ve raporlama tarihinden sonraki olaylarla ilgili mali tablolarda açıklanması gereken bilgileri belirlemektir. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Kapsam Mali tablolarını tahakkuk esasına göre hazırlayan ve sunan kamu idareleri, raporlama tarihinden sonraki olayların muhasebeleştirilmesinde ve açıklanmasında bu standardı uygular. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Tanımlar Raporlama Tarihinden Sonraki Olaylar: Raporlama dönemi sonu ile mali tabloların yayımı için onaylandığı tarih arasında idare lehine veya aleyhine ortaya çıkan olayları ifade eder. Raporlama tarihinden sonraki olaylar düzeltme gerektiren ve gerektirmeyen olaylar olarak ikiye ayrılır. Raporlama Tarihi: Mali tabloların ait olduğu raporlama döneminin son günü olan tarih demektir. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Kuruluşlar, raporlama tarihinden sonraki düzeltme gerektiren olayların ortaya çıkması durumunda, mali tablolara alınan tutarları bu yeni duruma uygun şekilde düzeltmekle yükümlüdür. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Aşağıda yer alan hususlar, raporlama tarihinden sonraki düzeltme gerektiren olaylara örnek olarak verilmiştir. Bu olayların ortaya çıkması durumunda, ilgili kalemin tutarı buna göre düzeltilir veya daha önce mali tablolara alınmamış olanlar mali tablolara alınır: Raporlama dönemi sonu itibarıyla bir borcun bulunduğunu teyit eden, raporlama tarihinden sonra sonuçlanmış bir dava ile ilgili olarak; daha önce mali tablolara alınan karşılık tutarları ilgili standart uyarınca düzeltilir ya da ilgili tutar için ayrılan yeni bir karşılık mali tablolara alınır. Raporlama dönemi sonu itibarıyla bir varlığın değerinde düşüklük olduğuna veya daha önce mali tablolara alınan değer düşüklüğü tutarının düzeltilmesi gerektiğine dair bir bilginin raporlama tarihinden sonra ortaya çıkması halinde, örneğin; raporlama dönemi sonu itibarıyla kamu idaresinin alacağından vazgeçmesi, alacağın tahsil edilemez durumda olması durumunda alacağın defter değerinin düzeltilmesi zorunludur veya stokların raporlama tarihinden sonra satılması, bu stokların bilanço tarihindeki net gerçekleşebilir değerleri hakkında bilgi verebilir, Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR devam Raporlama tarihinden önce satın alınan varlıkların maliyetlerinin veya satılan varlıklardan elde edilen gelirlerin, raporlama tarihinden sonra belirli hale gelmesi, Raporlama döneminde yürürlükte olan bir gelir paylaşım anlaşması kapsamında paylaşılması gereken gelirin miktarının, raporlama tarihinden sonra belirli hale gelmesi, Raporlama tarihinden önceki olaylara bağlı hukuki veya zımni yükümlülüklerin, raporlama tarihinden sonra belirli hale gelmesi, Mali tabloların gerçeğe uygun olmadığını gösteren hile veya hataların ortaya çıkması. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Raporlama tarihinden sonraki düzeltme gerektirmeyen olaylar için mali tablolarda herhangi bir düzeltme yapılmaz. Raporlama tarihinden sonraki düzeltme gerektirmeyen olaylara örnek olarak aşağıdakiler verilebilir: Gayrimenkullerini gerçeğe uygun değeriyle göstermek için düzenli olarak yeniden değerleme politikasını benimsemiş kamu idarelerinin gayrimenkullerinin, raporlama tarihi ile mali tabloların yayım için onaylandığı tarih arasında gerçeğe uygun değerinde bir azalma olduğu durumlarda, Belirli bir kamu hizmetini yürütmekle görevli bir kamu idaresinin, raporlama tarihi ile onay tarihi arasında bu hizmetten yararlananlara doğrudan veya dolaylı olarak ilave fayda sağlamaya karar vermesi halinde. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Kamu idareleri, raporlama tarihinden sonra temettü veya benzeri dağıtımları ilan ederse bunları raporlama tarihi itibariyle bir yükümlülük olarak mali tablolara almayacaktır. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Mali tabloların sunulmasına ilişkin standarda göre, süreklilik varsayımının geçerli olmadığı aşağıdaki durumlarda belirtilen açıklamalar yapılmalıdır: Mali tabloların, kuruluşun sürekliliği esasına göre hazırlanmadığı durumlarda, bunun nedeni ve ayrıca mali tabloların hangi esas ve usule göre hazırlandığı, Mali tabloların hazırlanmasından sorumlu olanlarca kurum veya kuruluşun sürekliliğinden şüphe edilmesini gerektiren önemli belirsizliklerin olduğu durumlarda (raporlama tarihinden sonra ortaya çıkmış olsa bile), bu belirsizlikler ve nedenleri. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Kamu idareleri, raporlama tarihi ile onay tarihi arasında, raporlama tarihinde mevcut olan koşullar hakkında yeni bilgiler elde etmesi durumunda, bu bilgilere ilişkin açıklamaları günceller. Bazı durumlarda, raporlama tarihi ile onay tarihi arasında elde edilen bilgiler; bir kamu idaresinin mali tablolara aldığı tutarları etkilemese de mali tablolarda yapılan açıklamaların güncellenmesini gerektirebilir. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Raporlama tarihinden sonraki düzeltme gerektirmeyen olayların her bir önemli olay için aşağıdaki bilgilerin açıklanması gereklidir: Olayın mahiyeti, Olayın tahmini mali etkisi veya böyle bir tahminin yapılamadığına ilişkin açıklama. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Raporlama tarihinden sonraki düzeltme gerektirmeyen önemli olaylara ilişkin örnekler şunlardır: Raporlama tarihinden sonra ortaya çıkan koşullar nedeniyle gerçeğe uygun değerle izlenilen gayrimenkullerin değerinde olağan dışı büyüklükte azalma olması, Belirli bir kamu hizmetini yürütmekle görevli bir kamu idaresinin, raporlama tarihinden sonra bu hizmetten yararlananlara doğrudan veya dolaylı olarak ilave fayda sağlamaya karar vermesi halinde bu durumun ilgili idare üzerindeki etkisinin büyük olması, Raporlama tarihinden sonra, kontrol edilen büyük bir kuruluşun edinilmesi veya elden çıkarılması veya halen kamu idaresi tarafından yürütülmekte olan faaliyetlerin tamamının veya büyük bir kısmının dışarıya yaptırılması, Bir faaliyetin veya ana programın durdurulmasına ilişkin planın duyurulması, durdurulan faaliyet veya ana programa bağlı olan varlıkların elden çıkarılması veya borçların ödenmesi veya bu varlıkların satılması veya borçların ödenmesi için bağlayıcı bir anlaşma yapılması, Önemli varlık alımları ve satışları, Raporlama tarihinden sonra, doğal afetler ve yangın gibi sebeplerle bina gibi önemli bir varlığın tahrip olması, Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

RAPORLAMA TARİHİNDEN SONRAKİ OLAYLAR Raporlama tarihinden sonraki düzeltme gerektirmeyen önemli olaylara ilişkin örnekler şunlardır: Önemli bir yeniden yapılandırma planının duyurulması veya bu planın uygulanmaya başlanması, Alacakların affına ilişkin düzenleme yapılması, Raporlama tarihinden sonra varlık fiyatlarında veya döviz kurlarında anormal derecede büyük değişiklikler, Raporlama tarihinden sonra, gelir vergisi veya eşdeğeri vergilere tabi kuruluşlar bakımından, kuruluşun cari ve ertelenmiş vergi alacak ve borçları üzerinde önemli etkisi olan vergi düzenlemelerin yapılması, Raporlama tarihinden sonra, önemli taahhütlere veya koşullu yükümlülüklere girilmesi, Raporlama tarihinden sonra gerçekleşen olaylardan kaynaklanan önemli bir davanın başlaması. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN