AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kapsamlaştırmanın önemi ve uygulanması
Advertisements

Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA KOMİTESİ ÇALIŞMALARI
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
İçindekiler I. Ders Tanıtımı II. Konular III. Değerlendirme Kriterleri
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
1 IV. AMAÇLARIN BAŞARILMASI İÇİN GEREKLİ OLAN ÖZEL EĞİTİM VE İLGİLİ SERVİSLERİN BETİMLENMESİ.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
Zihinsel Yetersizliği Olanların Değerlendirilmesi
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
Dersin Adı: Çalışma İlişkileri
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ PROGRAMI Program Tanıtımı
GRUP VE İLETİŞİM.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak (11 Mayıs 2016'da 38 yaşından gün almamış olmak) III. Başvuru formunu doldurmak BAŞVURU DOSYASINDA.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Acil Yardım ve Afet Yöneticileri Derneği
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak
KAPAK.
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Kitap tanıtımı/Boor reivews
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Özel Gereksinimli Çocuklar
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Kabulün Artırılması
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERE EĞİTİM
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
STAJ KOMİSYONU Doç. Dr. Reyhan MİDİLLİ SARI
Sunum transkripti:

AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu

DERSİN GEREKLİLİKLERİ Derse devam zorunludur. Her öğrenci 8 kitaptan oluşan Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı setini edinmekten sorumludur. Kesinlikle setin fotokopisi kullanılmayacaktır. Her derste tüm set öğrencilerin yanında bulunacaktır. Her öğrenci, okuma listesinde yer alan makaleleri ve kitapları okumak ve sınıfta ilgili tartışmalara katılmakla yükümlüdür. Her öğrenci, gelişim geriliği olan ya da olmayan 1-3 yaşındaki bir çocuğu Küçük Adımlar Gelişim Becerileri Envanteri ile değerlendirmek, değerlendirme sonuçlarına göre program hazırlamak ve bu çalışmayı dönem sonunda video kaydı ile birlikte raporlaştırarak teslim etmekten sorumludur. Hazırlayacağınız ödevin formatı size daha sonra verilecektir. Her hangi bir engeli ya da yetersizliği olan öğrenciler, dersten sorumlu öğretim üyesi ile daha sonra görüşebilir. Bu öğrenciler için derse ilişkin gerekli uyarlamalar yapılacaktır. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

OKUMA LİSTESİ Sucuoğlu, B., Küçüker, S., Kobal, G., Özenmiş, P., Kaygusuz, Y., & Ceber- Bakkaloğlu, H., (2001). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı. İstanbul: Zihinsel Engellilere Destek Derneği Yayınları. Pieterse, M., Treolar, R., Cairns, S., Uther, D., & Brar, E. (1996). Küçük Adımlar (Çeviri). İstanbul: Daktylos. Sucuoğlu, B., Ceber, H., Özenmiş, P. & Kaygusuz, Y. (1998). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı’nın hafif ve ağır derecede gelişimsel geriliği olan bebekler/çocuklar üzerindeki etkisinin incelenmesi. 8. Ulusal Özel Eğitim Kongresi. Edirne: Trakya Üniversitesi. Sucuoğlu, B., Büyüköztürk, Ş., & Bakkaloğlu, H. (2004). Erken eğitim programlarının etkililiğini yordayan faktörlerin belirlenmesi. Özel Eğitimden Yansımalar. Ankara: Kök Yayınevi. Küçüker, S. (2001). Erken eğitimin gelişimsel geriliği olan çocukların anne- babalarının stres ve depresyon düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 3 (1), 1-11. Küçüker, S., Bakkaloğlu, H., & Sucuoğlu, B. (2001). Erken eğitim programına katılan gelişimsel geriliği olan çocuklar ve anne-babalarının etkileşim davranışlarındaki değişimin incelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 3 (1), 61-71.  Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

DERSİN İÇERİĞİ ÜNİTE I: KÜÇÜK ADIMLARA GİRİŞ ÜNİTE II: ÇOCUĞUNUZUN PROGRAMI ÜNİTE III: İLETİŞİM BECERİLERİ ÜNİTE IV: BÜYÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE V: KÜÇÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE VI: ALICI DİL BECERİLERİ ÜNİTE VII: KİŞİSEL VE TOPLUMSAL BECERİLER ÜNİTE VIII: TÜRKİYE’DEKİ KAEEP ÇALIŞMALARI VE SONUÇLARI Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU