AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu
DERSİN GEREKLİLİKLERİ Derse devam zorunludur. Her öğrenci 8 kitaptan oluşan Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı setini edinmekten sorumludur. Kesinlikle setin fotokopisi kullanılmayacaktır. Her derste tüm set öğrencilerin yanında bulunacaktır. Her öğrenci, okuma listesinde yer alan makaleleri ve kitapları okumak ve sınıfta ilgili tartışmalara katılmakla yükümlüdür. Her öğrenci, gelişim geriliği olan ya da olmayan 1-3 yaşındaki bir çocuğu Küçük Adımlar Gelişim Becerileri Envanteri ile değerlendirmek, değerlendirme sonuçlarına göre program hazırlamak ve bu çalışmayı dönem sonunda video kaydı ile birlikte raporlaştırarak teslim etmekten sorumludur. Hazırlayacağınız ödevin formatı size daha sonra verilecektir. Her hangi bir engeli ya da yetersizliği olan öğrenciler, dersten sorumlu öğretim üyesi ile daha sonra görüşebilir. Bu öğrenciler için derse ilişkin gerekli uyarlamalar yapılacaktır. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
OKUMA LİSTESİ Sucuoğlu, B., Küçüker, S., Kobal, G., Özenmiş, P., Kaygusuz, Y., & Ceber- Bakkaloğlu, H., (2001). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı. İstanbul: Zihinsel Engellilere Destek Derneği Yayınları. Pieterse, M., Treolar, R., Cairns, S., Uther, D., & Brar, E. (1996). Küçük Adımlar (Çeviri). İstanbul: Daktylos. Sucuoğlu, B., Ceber, H., Özenmiş, P. & Kaygusuz, Y. (1998). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı’nın hafif ve ağır derecede gelişimsel geriliği olan bebekler/çocuklar üzerindeki etkisinin incelenmesi. 8. Ulusal Özel Eğitim Kongresi. Edirne: Trakya Üniversitesi. Sucuoğlu, B., Büyüköztürk, Ş., & Bakkaloğlu, H. (2004). Erken eğitim programlarının etkililiğini yordayan faktörlerin belirlenmesi. Özel Eğitimden Yansımalar. Ankara: Kök Yayınevi. Küçüker, S. (2001). Erken eğitimin gelişimsel geriliği olan çocukların anne- babalarının stres ve depresyon düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 3 (1), 1-11. Küçüker, S., Bakkaloğlu, H., & Sucuoğlu, B. (2001). Erken eğitim programına katılan gelişimsel geriliği olan çocuklar ve anne-babalarının etkileşim davranışlarındaki değişimin incelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 3 (1), 61-71. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
DERSİN İÇERİĞİ ÜNİTE I: KÜÇÜK ADIMLARA GİRİŞ ÜNİTE II: ÇOCUĞUNUZUN PROGRAMI ÜNİTE III: İLETİŞİM BECERİLERİ ÜNİTE IV: BÜYÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE V: KÜÇÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE VI: ALICI DİL BECERİLERİ ÜNİTE VII: KİŞİSEL VE TOPLUMSAL BECERİLER ÜNİTE VIII: TÜRKİYE’DEKİ KAEEP ÇALIŞMALARI VE SONUÇLARI Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU