Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist. Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yanık, Donma ve Sıcak Çarpması
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
İŞİTME SİSTEMİ (AUDIOTORY SYSTEM) Dış Kulak  Dış Kulak Yolu Orta Kulak  Kulak Zarı  Malleus (Çekiç)  İncus (Örs)  Stapes (Üzengi)  Östaki Borusu.
Sigara Ve Alkolün Zararları
STRES YÖNETİMİ.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Uğur TABUR ENNEGRAM Barışçı Mükemmelliyetçi Yardımsever Başarılı Romantik Gözlemci Güven arayan Kaşif,Serüvenci Güçlü,
STRES YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
EĞİTİMDE DRAMA.
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
Teröre maruziyet sonrası krize müdahale
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
AFETE YARDIMDA KARŞILAŞILAN İKİNCİL TRAVMALAR ve BAŞA ÇIKMA
SINAV KAYGISI NEDEN OLUR? NASIL AŞILABİLİR?
OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK
Dışa Atım Bozuklukları
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Öğretimin Uyarlanması
PERİKARDİYUM MERİDYENİ
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Ruh Sağlığının Ölçütleri
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
KAYGILIYSAM?.
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
İş Sağlığı ve Güvenliği Çevre Güvenliği ve Kalite Müşteri Memnuniyeti
TUTUM VE ALGILAR.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Nazlı ÖZTÜRK.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
SINAV VE SINANMA KAYGISI
ENM 321 İNSAN MÜHENDİSLİĞİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
Rastgele Nesneler Dersi
Sağlık Ortamında Şiddet
Sosyal hareketlerin sosyolojisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Beslenme İlkeleri - 5.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ TEMEL İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist

İşitsel konfor İnsanların içinde bulunduğu eylem ya da eylemsizlik durumuna uygun akustik koşulların sağlanması

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) 55- 60 dB rahatsız edici 60-65 dB belirgin rahatsız edici 65 dB ve üzeri davranış biçiminde engellemeler ve gürültü kaynaklı zararlı semptomlara sebebiyet verici rahatsızlık

Gürültü Düzeyi Yer ve Konum 0 dB İşitme eşiği 20 dB Sessiz bir orman 30 dB Fısıltı ile konuşma 40 dB Sessiz bir oda 50-55 dB Şehirde bir büro 60 dB Karşılıklı konuşma 70 dB Dikey matkap 80 dB Yüksek sesle konuşma 90 dB Kuvvetlice bağırma 100 dB Dokuma salonları 110 dB Havalı çekiç, ağaç işleri 120 dB Bilyeli değirmen 130 dB Uçakların yanı 140 dB Ağrı eşiği

Ofislerde Gürültü Seviyeleri Kapalı pencere Açık pencere Kullanım alanı LAeq (dBA) LAeq (dBA) . Ticari Yapılar Büyük ofis 45 55 Toplantı salonları 35 45 Büyük daktilo ve bilgisayar odaları 50 60 Özel büro(Uygulamalı) 45 55 Genel büro (Hesap, yazı bölmeleri) 50 60 Kamu Kurum ve Kuruluşları Ofisler 45 55 Laboratuvarlar 45 55 Bilgisayar odaları 50 60

Gürültünün Psikolojik Etki Düzeyleri Gürültü türü dB Psikolojik Etki Gürültünün Psikolojik Etki Düzeyleri Gürültü türü dB Psikolojik Etki . Uyku gürültüsü 30 Psikolojik belirtiler (I. Basamak) İnsan sesi 60 Psikolojik belirtiler (I. Basamak) Telefon zili 70 Psikolojik belirtiler (II. Basamak) Çalar Saat 80 Psikolojik belirtiler (II. Basamak) Tehlikeli bölge 85 Psikolojik belirtiler (II. Basamak)

Gündüz (LAeq) (dBA) Etki 55-60 Gürültü rahatsız eder 60-65 Rahatsızlık belirgin bir şekilde artar 65 üzeri Davranış biçiminde engellemeler oluşur, gürültü kaynaklı zararlı semptomlar oluşur

Gürültü Derecesi Etkilenme Aralığı (dBA) Sağlık Üzerine Etkileri 1. Derece gürültüler 30-65 Konforsuzluk, rahatsızlık, öfke, kızgınlık, uyku düzensizliği ve konsantrasyon bozukluğu. 2. Derece gürültüler 65-90 Fizyolojik reaksiyonlar; kan basıncı artışı, kalp atışlarında ve solunumda hızlanma, beyin sıvısındaki basıncın azalması, ani refleksler 3. Derece gürültüler 90-120 Fizyolojik reaksiyonlar, baş ağrıları. 4. Derece gürültüler 120-140 İç kulakta devamlı hasar, dengenin bozulması 5. Derece gürültüler >140 Ciddi beyin tahribatı, kulak zarının patlaması

Gürültüye maruz kalma sonucunda: Fiziksel belirtiler Duygusal belirtiler Zihinsel belirtiler Sosyal belirtiler

Fiziksel belirtiler Baş ağrısı Düzensiz uyku Sırt ağrıları Çene kasılması Diş gıcırdatma Kabızlık İshal ve kolit Döküntü Fiziksel belirtiler Kas ağrıları Hazımsızlık ve ülser Yüksek tansiyon Kalp krizi Aşırı terleme İştahta değişiklik Yorgunluk veya enerji kaybı Kazalarda artış

Duygusal belirtiler Kaygı veya endişe Depresyon veya çabuk ağlama Ruhsal durumun hızlı ve sürekli değişmesi Asabilik Gerginlik Özgüven azalması veya güvensizlik hissi Aşırı hassasiyet veya kolay kırılabilirlik Öfke patlamaları Saldırganlık veya düşmanlık Duygusal olarak tükendiğini hissetme

Zihinsel belirtiler Konsantrasyon Karar vermede güçlük Unutkanlık Zihin karışıklığı Hafızada zayıflık Aşırı derecede hayal kurma Tek bir fikir veya düşünceyle meşgul olma Mizah anlayışı kaybı Düşük verimlilik ve iş kalitesinde düşüş Hatalarda artış Muhakemede zayıflama

Sosyal belirtiler İnsanlara karşı güvensizlik Başkalarını suçlamak Randevulara gitmemek veya çok kısa zaman kala iptal etmek İnsanlarda hata bulmaya çalışmak ve sözle rencide etmek Haddinden fazla savunmacı tutum Bir çok kişiye birden küs olmak Konuşmamak