OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Program Tasarım Modelleri
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
AKVARYUM TEKNİĞİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Entegre Müfredat Modeli
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ

KAVRAM KARİKATÜRÜ NEDİR?? Öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının veya düşünme biçimlerinin insan yada hayvan figürleri ile tartışıldığı, düşündürüldüğü karikatür türü çizimlerdir.

Kavram karikatürleri, bilimsel kavramların günlük olaylar ile ilişkilendirilmesinin ve olaylar üzerinde konuşan, düşünen ya da tartışan üç yada daha fazla karakterlerin çizim ile kağıda aktarılmasıdır.

KİM GELİŞTİRMİŞ?? Kavram karikatürleri ilk olarak NAYLOR ve MCMURDO (1990) tarafından tasarlanmış ve kullanılmıştır.

Yapılandırıcı yaklaşımı temel alan bir öğretim tekniğidir. Teknik, birbirinden farklı görüşlerin yer aldığı bir grup tartışmasını oluşturma fikrini temel almaktadır

Keogh, Naylor ve Wilson’a göre Kavram Karikatürlerinin Taşıması Gereken Özellikler; Bilimsel kavramlar , gündelik olaylarla ilişkilendirilerek sunulmalıdır. Böylelikle hem öğrenciler bilimsel kavramlar ile gündelik yaşam arasında bağlantı kurabilir hem de kavram karikatürlerinin her yaş ve eğitim düzeyindeki bireylere uygulanabilmesi olanaklı hale gelir. Bilimsel düşünme biçimi de kavram karikatürlerinde yer almalıdır.

Düşünce biçimleri olduğunca kısa ve okunaklı cümlelerle ifade edilmelidir. Bu durum, özellikle okuma yazma yetenekleri sınırlı olan veya olmayan öğrencilerin kavram karikatürünü anlama düzeyi için çok önemlidir Kavram karikatürlerinde alternatif düşünce biçimleri (kavram yanılgıları), öğrencilerin anlamalarına yönelik araştırmalar sonucu belirlenmiş olanlar arasından belirlenmelidir. Bu durum, alternatif fikirlerin geçerliliği ve inanılabilirliliğini arttıracaktır

Kavram Karikatürlerinin Geliştirilme Süreci; planlama uygulama değerlendirme olmak üzere üç aşamada gerçekleştirilir.

140301028 ASLI SEZGİN aslisezgin49outlook.com 140301041 SİNEM ÜZEL 140301059 ŞEMSİ ANIK semseanik@hotmail.com 140301084 AYŞE AKYEL