OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
KAVRAM KARİKATÜRÜ NEDİR?? Öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının veya düşünme biçimlerinin insan yada hayvan figürleri ile tartışıldığı, düşündürüldüğü karikatür türü çizimlerdir.
Kavram karikatürleri, bilimsel kavramların günlük olaylar ile ilişkilendirilmesinin ve olaylar üzerinde konuşan, düşünen ya da tartışan üç yada daha fazla karakterlerin çizim ile kağıda aktarılmasıdır.
KİM GELİŞTİRMİŞ?? Kavram karikatürleri ilk olarak NAYLOR ve MCMURDO (1990) tarafından tasarlanmış ve kullanılmıştır.
Yapılandırıcı yaklaşımı temel alan bir öğretim tekniğidir. Teknik, birbirinden farklı görüşlerin yer aldığı bir grup tartışmasını oluşturma fikrini temel almaktadır
Keogh, Naylor ve Wilson’a göre Kavram Karikatürlerinin Taşıması Gereken Özellikler; Bilimsel kavramlar , gündelik olaylarla ilişkilendirilerek sunulmalıdır. Böylelikle hem öğrenciler bilimsel kavramlar ile gündelik yaşam arasında bağlantı kurabilir hem de kavram karikatürlerinin her yaş ve eğitim düzeyindeki bireylere uygulanabilmesi olanaklı hale gelir. Bilimsel düşünme biçimi de kavram karikatürlerinde yer almalıdır.
Düşünce biçimleri olduğunca kısa ve okunaklı cümlelerle ifade edilmelidir. Bu durum, özellikle okuma yazma yetenekleri sınırlı olan veya olmayan öğrencilerin kavram karikatürünü anlama düzeyi için çok önemlidir Kavram karikatürlerinde alternatif düşünce biçimleri (kavram yanılgıları), öğrencilerin anlamalarına yönelik araştırmalar sonucu belirlenmiş olanlar arasından belirlenmelidir. Bu durum, alternatif fikirlerin geçerliliği ve inanılabilirliliğini arttıracaktır
Kavram Karikatürlerinin Geliştirilme Süreci; planlama uygulama değerlendirme olmak üzere üç aşamada gerçekleştirilir.
140301028 ASLI SEZGİN aslisezgin49outlook.com 140301041 SİNEM ÜZEL 140301059 ŞEMSİ ANIK semseanik@hotmail.com 140301084 AYŞE AKYEL