Verimli ders çalışma yöntemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
İŞ KAZASI. Sayın Şantiye Şefim İş kazası tutanağına planlama hatası diye yazmıştım,bunu yeterli görmeyerek ayrıntılı olarak yazmamı istemişsiniz. Şu anda.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
COŞKU VE HEYECANA BAĞLI(LİRİK) ANLATIM
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Planlı Yaşamak.
Öğretimin Uyarlanması
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Tehlikeyi Görmek.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Meksika'da Inka tapınaklarına çıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog,  birkaç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden  uzun.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
DERS ÇALIŞMAK MI???.
Kırınım, Girişim ve Müzik
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilinçli Tercih Seminerine
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÜŞÜNME.
Her şey sende gizli: Yerin seni çektiği kadar ağırsın
İSTASYON YÖNTEMİ.
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BELLEK.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Nitel Araştırmalar.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ,PLANLI ÇALIŞMA & HAFIZA VE TEKRAR BAYINDIR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

Verimli ders çalışma yöntemleri Verimli ders çalışmayı engelleyen faktörler Not tutma ve etkin dinleme Planlı çalışma Hafıza ve unutma

Her Şey Sende Gizli yerin seni çektiği kadar ağırsın kanatların çırpındığı kadar hafif.. kalbinin attığı kadar canlısın gözlerinin uzağı gördüğü kadar genç... Sevdiklerin kadar iyisin nefret ettiklerin kadar kötü.. ne renk olursa olsun kaşın gözün karşındakinin gördüğüdür rengin.. yaşadıklarını kar sayma: yaşadığın kadar yakınsın sonuna; ne kadar yaşarsan yaşa, sevdiğin kadardır ömrün.. gülebildiğin kadar mutlusun üzülme bil ki ağladığın kadar güleceksin sakın bitti sanma her şeyi, sevdiğin kadar sevileceksin

güneşin doğuşundadır doğanın sana verdiği değer ve karşındakine değer verdiğin kadar insansın bir gün yalan söyleyeceksen eğer bırak karşındaki sana güvendiği kadar inansın. ay ışığındadır sevgiliye duyulan hasret ve sevgiline hasret kaldığın kadar ona yakınsın unutma yağmurun yağdığı kadar ıslaksın güneşin seni ısıttığı kadar sıcak. kendini yalnız hissettiğin kadar yalnızsın ve güçlü hissettiğin kadar güçlü. kendini güzel hissettiğin kadar güzelsin..

işte budur hayat! işte budur yaşamak bunu hatırladığın kadar yaşarsın bunu unuttuğunda aldığın her nefes kadar üşürsün ve karşındakini unuttuğun kadar çabuk unutulursun çiçek sulandığı kadar güzeldir kuşlar ötebildiği kadar sevimli bebek ağladığı kadar bebektir ve her şeyi öğrendiğin kadar bilirsin bunu da öğren, SEVDİĞİN KADAR SEVİLİRSİN... CAN YÜCEL

Verimli Ders Çalışma Yöntemleri Başarıyı yakalayabilmek için sabah akşam çalışmayı gerektiren bir program uygulamak yerine planlı, programlı ve disiplinli bir çalışma yapmak gerekir. Taşı delen damlanın kuvveti değil sürekliliğidir. Verimli ders çalışma psikolojik ve fiziksel hazırlığı beraberinde getiren bir süreçtir ve bu süreçler hazırlanmadan çalışmalardan istenilen verimi almak zordur.

Kendinize Engel Olmayın 1950"li yıllarda kamuoyunda; doktorların araştırmalarına dayanarak "bir mil dört dakikanın altında koşulamaz, bu insan fizyolojisi açısından mümkün değildir" yargısı vardı. Bu görüşler atletizmle uğraşan atletleri ve atletizm otoritelerini etkilemiştir. Atletizm otoriteleri ve atletler bu görüşün etkisinde kalarak bir mili dört dakikanın altında koşmayı hiç düşünmediler. Yarışmalarda bütün atletler artık rekor kırmak için değil sadece birinci olmak için koşuyorlardı.

Roger 1954 yılında yapılacak olan yarışa bir yıl kala bir mili dört dakikanın altında koşmak için hazırlanmaya başladı. Bu hedefine ulaşmak için tam bir yılı vardı. Bir yıl boyunca bütün fiziki çalışmalarını yaptı; ama Roger biliyordu ki bu yarışmada hedefe ulaşmak için sadece fiziksel antrenmanlar yeterli değildi. O her gün zihinsel antrenmanlar da yapmayı ihmal etmedi. Zihninde artık tek bir düşünce vardı: Hedefe ulaşmak. Hedef ise bir mili dört dakikanın altında koşmaktı. Bunun için bütün yolları deneyecekti. O, bu yarışa hazırlanmaya "Bir mili dört dakikanın altında koşacağım" diye başladı. Kendisine olan güveni tamdı. Zihninde hep bir yıl sonraki yarışı ve onun sonunda kıracağı rekoru düşünüyordu. Yarış başladığında tüm yarışçılar birinci gelmeyi düşünürken Roger rekora koşuyordu. Onun tek hedefi vardı, bir mili dört dakikanın altında koşmak.

Onu gerçekleştireceğinden şüphesi yoktu Onu gerçekleştireceğinden şüphesi yoktu. Yarış Roger"in birinciliğiyle bitti. Onun için birinci gelmek önemli değildi. Skor borda yöneldi. Orada yazan rakam 3,59" du. Roger başarmıştı. Bir yıl boyunca çaba sarf ettiği hedefine ulaşmıştı. Roger zaferi bedensel gücü ile değil, zihinsel gücü ile kazandı. Roger"den sonra gelen birçok sporcu da zihnin gücünü keşfederek inanılması mümkün olmayan rekorlara imza attılar. Bir yıl içerisinde aynı rekoru 300 atlet kırmayı başardı. Artık sporcular inanılmazları gerçekleştirmenin formülünü %20 bedensel güç % 80 zihinsel güç olarak özetliyorlardı.

Zihninizi ve ders çalışma zamanınızı programlayarak başlayın Kendinize kimi zaman esnek olabilen ama disiplinli olan bir program hazırlayın. Çalışmak için masaya oturduğunuzda sadece bir tek şeye odaklanın : ders çalışmak.. Masaya oturduğunuzda ders çalışmak için kararınızı vermiş olun ve sadece planladığınız dersle ilgilenin.

Ders çalışmak psikolojik olduğu kadar aynı zamanda fiziksel bir hazırlık gerektirir. Fiziksel olarak hazırlığın ilk aşaması çalışma ortamının çalışmaya müsait olmasıdır. Yorgun ve uykusuz olarak ders çalışmayın. Her yorgun olduğunuzda uyursanız bu alışkanlık haline gelebilir. Günlük 8 saat uyku bir birey için yeterlidir.

Mümkünse ders çalışmak için bir odanız olsun Mümkünse ders çalışmak için bir odanız olsun. Eğer eviniz buna müsait değilse kendinize ait bir çalışma köşesi oluşturun. Dersinizi masada çalışmak hem sizi zinde tutar hem de konsantrasyonu kolaylaştırır. Yapmanız gereken çok çalışmak değil planlı programlı ve disiplinli çalışmak olmalıdır.

Verimli ders çalışmayı engelleyen etmenler Sürekli yapamadıklarınızla ve anlamadığınız konularla ilgilenmek ve o konulara odaklanmak. Zorlandığınız derslerle ilgili çalışmalarda bulunmamak. Eğer anlamıyorsanız ve zorlanıyorsanız bu açıkça çalışmanız gerektiğinizi gösterir. Güvensizlik

Ders çalışırken hayallere dalmak. Çalışmanızı olumsuz etkileyen dış faktörlerden kurtulamamak; televizyon ve bitmeyen telefon görüşmeleri. İsteksizlik.

Ayrıntılarda kaybolmak. Hedefini belirlememek. Düzenli tekrar yapmamak

Programsız ders çalışmak. Başkalarıyla kendini kıyaslamak. Zamanı kontrol edememek. Yanlışları tespit edip gerekli düzeltmeleri yapmamak.

Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın. Sizin en büyük rakibiniz sizsiniz, başka hiç kimse ya da hiçbir şey değil. Çalışmak için istekli olun. Başkalarının istek ve beklentileri için değil kendiniz için ve programınızın gereği olduğu için çalışın. Açık ve gerçekçi olun ve kendinize bu doğrultuda hedefler belirleyin.

Günün hangi saatinde verim alabiliyorsanız o saatlerde çalışmanızı yoğunlaştırın. “ Temelim yok” gibi düşüncelerden uzak durun. Gün sonunda çalışmalarınızın değerlendirmesini yapın. Unutmamak gerekir ki, başarmak için gerekli olan potansiyel kişinin kendisinde saklıdır.

Dinleme ve Not Tutma Verimli yapılan bir dinleme ve not tutma öğrenmenin en önde gelen adımlarından biridir. Etkin bir dinleme ve not tutma hem derse aktif olarak katılmanızı sağlar hem de işlenilen konuyu daha iyi anlamanıza neden olur.

Etkin dinleme: İşitmek ve dinlemek birbirinden tamamen farklı olan eylemlerdir. Dinlemek anlatılanı anlamayı gerektirirken işitmek, sadece sesleri duymaktır. Etkin dinlemeyi gerçekleştirmek için derse ön hazırlık yaparak gelin. Ders anlayamadığınız noktalarla ilgili mutlaka sorular sorunuz. Öğretmen tarafından yapılan vurgulara dikkat edin ve kısa notlar alın.

not tutma: Derse aktif olarak katılmanızı sağlar. Unutmayı önlediği gibi hatırlamayı da kolaylaştırır. İyi not tutabilmek için iyi bir dinleyici olmanız gerekir. Not tutarken kendinize özgü kısaltmalar ve işaretler kullanın. Her şeyi yazmak yerine o konuda önemli olan noktaları kısa notlar ve kısaltmalar halinde yazın. Küçük kağıt parçaları yerine düzenli bir defter kullanın.

Ders Çalışma Programı Program, zamanınızı daha verimli kullanmanıza ve hedefinize sistemli bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olur. Ders çalışma programı bir anlamda harita gibidir, amacınıza ulaşmak için yol gösterir.

Dershane öğrencileri dershanenin ders programına göre okula gidenler de okula göre bir program hazırlamalıdırlar. Gün içersinde işlenilen konular mutlaka tekrar edilmelidir. Tekrar, bir konuyu baştan başlayarak öğrenmek değil, o konuda önemli olan, ders esnasında öğretmenin yaptığı vurguların gözden geçirilmesidir. Tekrar unutmayı azaltacağı gibi aynı zamanda hatırlamaya da yardımcı olur. Tekrar edilmeyen bilgiler zamanla unutulur. Öğrenmenizin en yüksek seviyede olduğu saatlerde en fazla zorlandığınız derse çalışın. Uyumadan hemen önce yapılan kısa tekrarlar bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.

İçerik olarak birbirine benzeyen dersleri arka arkaya çalışmayın. Ders çalışırken mutlaka belli aralıklar verin. Hiç ara vermeden çalışmada algılama ve verim azalır. Ama araları da çok uzun tutmak hatırlamalarda aksaklıklara neden olur. Ne kadar zamanda ne kadar ders çalıştığınız değil, çalışılan konunun ne kadar anlaşıldığı önemlidir. Çalışmalarınız uygulanabilir olmalıdır. Kapasitenizin üzerindeki çalışma yapmak bir müddet sonra isteksizliğe neden olur.

Duvarcı ustası Sayın Şantiye Şefim, İş kazası tutanağına “plânlama hatası” diye yazmıştım. Bunu yeterli görmeyerek olayı ayrıntılı anlatmamı istemişsiniz. Şu anda hastanede yatmama neden olan olaylar aynen şöyle olmuştur: Bildiğiniz gibi ben bir duvar ustasıyım.  İnşaatın altıncı katındaki işimi bitirdiğim zaman biraz tuğla artmıştı. 250 kg kadar olduğunu tahmin ettiğim bu tuğlaları aşağıya indirmek gerekiyordu. Aşağı indim. Bir varil buldum. Ona sağlam bir ip bağladım. Altıncı kata çıktım. İpi  bir çıkrıktan geçirip ucunu aşağıya saldım. Tekrar aşağıya indim ve ipi çekerek varili altıncı kata çıkardım. İpin ucunu sağlam bir yere bağlayıp tekrar yukarı çıktım.

Bütün tuğlaları varile doldurdum Bütün tuğlaları varile doldurdum. Aşağı indim, bağladığım ipin ucunu çözdüm. İpi çözmemle birlikte kendimi havalarda buldum. Nasıl bulmayayım? Ben yaklaşık 70 kiloyum. 250 kg’lık varil, hızla aşağıya düşerken beni yukarı çekti. Heyecan ve şaşkınlıktan ipi bırakmayı akıl edemedim. Yolun yarısında dolu varille çarpıştık. Sağ iki kaburgamın bu sırada kırıldığını sanıyorum. Tam yukarı çıkınca, iki parmağım  iple beraber çıkrığa sıkıştı. Parmaklarım da bu sırada kırıldı. Bu esnada yere çarpan varilin dibi çıktı ve tuğlalar etrafa saçıldı. Varil hafifleyince, bu sefer ben aşağı inmeye başladım, varil ise yukarı çıkmaya başladı ve yolun yarısında varille yine çarpıştık. Sol bacağımın kaval kemiği de bu sırada kırıldı.

Plânlama ihmal edilirse büyük sorunlar yaşanabilir... Can havliyle ipi bırakmayı akıl ettim. Başımı yukarı kaldırdığımda boş varilin süratle üzerime geldiğini gördüm. Kafatasımın da böyle çatladığını sanıyorum. Bayılmışım, gözümü hastanede açtım. Cenabı Hak’tan tüm kullarını böyle görünmez kazalardan korumasını diler, hürmetle ellerinizden öperim. Duvarcı Ustanız Plânlama ihmal edilirse büyük sorunlar yaşanabilir...

HAFIZA VE UNUTMA

Hafızanın işleyişi ve unutma 100% anında 90% 80% 70% 60% 20 dakika 50% 1 saat 40% 9 saat 30% 20% 10% 0% 1 gün 2 gün 7 gün 30 gün öğrenmenin başladığı nokta

Dinlenme araları önemlidir 100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 25% 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta

Düzenli tekrarlarla hatırlanan miktarın sürekli üst düzeyde tutulması 10% 0% 10 dak 1 gün 7 gün 30 gün 6 ay öğrenmenin başladığı nokta

Sistemli tekrarın faydaları Böyle düzenli tekrarla pekiştirilmiş bilgi kişisel telefon numarası kadar sağlamdır Sistemli tekrarın en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki birikim sağlayıcı etkisidir. Sistemli tekrarla kazanılan bilgilerin çoğalması yeni bilgilerin öğrenilmesini kolaylaştırır (Karlı dağdan yuvarlanan kartopunun büyümesi gibi) Matematik ve fen derslerinde problem çözerken, çözüme ulaşıncaya kadar ara vermeden devam etmek gerekir Tekrarlı bir ders programı yaparken arka arkaya gelecek derslerin mümkün olduğu ölçüde birbirlerinden farklı olmasında yarar var Öğrenme üzerinde en az bozucu etki uykudur.Uyku öncesi yapılan 10 dakikalık tekrar çalıştıklarını ”korumak” açısından önemli avantajdır

Kendini motive et ! Şimdi geçmişte öğrendiğiniz bir takım düşünceleri bir kenara bırakıp şu şekilde düşünün; Bu sınavı başarmak için her türlü donanıma fazlasıyla sahibim. Çok zeki olmam gerekmiyor, iyi bir liseden gelmem gerekmiyor, ben hiçbir şekilde diğer insanlardan daha eksik ya da daha şansız değilim.

Evet Doğru ! Hayat diğerlerine verdiği fırsatları bana da veriyor. Her an önüme yeni kapılar açılıyor. Şu an da önemli bir kapının eşiğindeyim ve bu eşikten geçmek için önümde hiçbir engel yok varsa bile aşabilirim, yapmam gereken tek şey; doğru şekilde çalışmak

Yapabilirim Bilmiyorsam öğrenirim. ( Nasıl mı? Öğretmenlerime sorarak, okuyarak, çalışarak, çözerek) Yavaşsam hızlanırım. ( Nasıl mı? Çok soru çözerek,saat kullanarak… ) Heyecanlıysam sakinleşirim. ( Nasıl mı? Bilgimden emin olarak, kendime güvenerek, test tekniğini etkin kullanarak) Kaynak: Birey Dershaneleri