Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ MEMNUNİYETİ DURUMU
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
24 Kalite yönetimi.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
23. Klinik bilgi sistemleri
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
Grup Empati (F3).
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Pazarlama Giriş 1 1.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Süreç Yönetimi.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
HİZMET KALİTESİ.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
HUYSUZ HASTA Hasta-sağlık personeli etkileşimlerinin “zor” geçmesine sebep olan hastalara literatürde, hastanın saldırganlığını vurgulamak için “difficult.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Pazarlama Giriş 1 1.
TKY UYGULAMASI.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
HİZMET KALİTESİ Bir hizmet işletmesini diğer bir işletmeden farklı kılan en önemli faktörlerden birisi, rakiplerinden daha yüksek kalitede hizmet üretmesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Laboratuvar Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti Ders-2

Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti Müşteri memnuniyeti bir kalite göstergesidir. Toplam Kalite Yönetiminin ana ilkesi müşteri odaklılıktır. Kaliteli sağlık hizmeti sunmak beraberinde müşteri memnuniyetini sağlayacaktır. Nihai hedef ise müşteri sadakatini sağlamaktır. Bu açıdan müşteri memnuniyetini ölçebilmek gerekmektedir.

Müşteri Kavramı Basit tanımıyla, üretilen mal veya hizmeti satın alanlar müşterilerdir. Daha geniş anlamda ise global müşteri ve iç müşteri kavramları da bulunmaktadır.

Müşteri Kavramı İç Müşteri Dış Müşteri Global Müşteri

Toplam Kalite Yönetimde Müşteri Kalite Yönetiminde organizasyonun tamamının ana hedefi müşteri memnuniyetini sağlamaktadır.

Toplam Kalite Yönetimde Müşteri Toplam Kalite Yönetiminin müşteri kavramına katkısı iç müşteriyi öne çıkarmakla olmuştur. Bu bakış açısına göre, işletme içindeki birimler birbirlerinden mal veya hizmet alıyorlarsa birbirlerinin müşterisidirler. Laboratuvar Servisi Hekim Order ile test ister Test sonuçlarını gönderir Hizmet Sunucu Müşteri

Müşteri Memnuniyeti Bilişsel Tepki Duygusal Tepki Davranışsal Tepki Sağlık kuruluşu hakkındaki aktüel bilgi üzerinden müşterilerin sağlık kuruluşuna hissi tepki Müşteri Memnuniyeti Bilişsel Tepki Duygusal Tepki Davranışsal Tepki Sağlık kuruluşu hakkındaki aktüel bilgi üzerinden müşterilerin sağlık kuruluşuna rasyonel tepki Sağlık kuruluşu hakkındaki aktüel bilgi üzerinden hizmeti alıp almama noktasında verdiği tepki

Sağlık Hizmeti Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti Hizmet kalitesi öznel bir kavramdır. Müşterilerin hizmet kalitesi hakkında nasıl düşündüklerini anlamak etkili yönetimin temelini oluşturmaktadır. Hizmet Kalitesi = Algılanan Kalite demek midir? Hizmet Kalitesi = Beklenen Kalite demek midir? Müşteri Memnuniyeti : Algılanan Kalite > Beklenen Kalite Müşteri Memnuniyeti : Algılanan Kalite = Beklenen Kalite Müşteri Memnuniyeti : Algılanan Kalite < Beklenen Kalite

Müşteri Memnuniyeti Modelleri Benzeşim-Zıtlık Modeli Zıtlık Modeli Çelişki Modeli Hipotezin Testi Modeli Kano Modeli

Benzeşim-Zıtlık Modeli Sherif ve Houland tarafından ortaya konmuştur. Hizmet kalitesi beklentilerin gerisinde olsa müşteri memnuniyeti olumsuz değildir Hizmet kalitesi beklentilerin çok altında olumsuz dolayısıyla müşteri memnuniyeti de olumsuzdur. Hizmet kalitesi beklentileri karşılıyor ya da üzerinde dolayısıyla müşteri memnuniyeti tamdır. Zıtlık Alanı (Müşteri Memnun Değil) Sherif’in Sosyal Yargı Mantığı Temsili Benzeşim Alanı (Müşteri Memnun)

Zıtlık Modeli Zıtlık Alanı (Müşteri Memnun Değil) Hizmet kalitesi beklentileri karşılıyor ya da üzerinde dolayısıyla müşteri memnuniyeti tamdır. Hizmet kalitesi beklentilerin çok altında olumsuz dolayısıyla müşteri memnuniyeti de olumsuz. Zıtlık Alanı (Müşteri Memnun Değil) Diğer Zıtlık Alanı (Müşteri Memnun) Sherif’in Sosyal Yargı Mantığı Temsili Hizmet kalitesi beklentilerin çok az gerisinde olsa da müşteri memnuniyeti olumsuzdur.

Çelişki Modeli Dün hastaneye gittim, çok da iyi hastane diyorlar aslında ama bir serumu 1 saatte takabildiler ! Neyse bugün düzelemezsem giderim yine aynı hastaneye, nede olsa marka hastane…

Hipotezin Testi Modeli Dün hastaneye gittim, çok da severim daha önce böyle olmamıştı ama bir serumu 1 saatte takabildiler ! Neyse bugün düzelemezsem giderim yine aynı hastaneye…

Kano Modeli Kano modeli, neden bazı müşterilerde bir birimlik kalite iyileştirmesi yüksek memnuniyet sağlarken bazı müşterilerde ise son derece düşük bir memnuniyet artışı gösterdiğini açıklamaktadır.

Kano Modeli Temel Kalite: Bir hastanede mutlaka dahili branşından hekimin bulunması temel bir kalite düzeyidir. Beklenen Kalite: Poliklinik kapısında beklemeden muayene olmak hastanede her müşterinin beklediği bir kalite düzeyidir. Cezbeden (Heyecan Verici Kalite): bir hastanede çocuklar için mini oyun parkı olması gibi.

Algılanan Hizmet Kalitesi Modeli Model, Grönross tarafından akademisyenler ve uygulayıcıların hizmet işletmelerinin üretim kaybının nedenini anlamalarına yardımcı olacak teorik bir yapı olarak tanıtılmış ve geliştirilmiştir. Teknik Kalite; Örneğin hemşirelerin ilaçları iyi tanıması, bir hekimin klinik ve ameliyattaki becerisi olarak ifade edilir. İşlevsel Kalite; hizmet sunumunda personel davranışları; heveslilik, empati olarak ifade edilir. Firma İmajı; müşterilerin bunları algılamaları olarak ifade edilir.

SERVQUAL VE SERVPERF Hizmet Kalitesi = Beklenen Kalite-Algılanan Kalite Hizmet Kalitesi = Algılanan Kalite Fiziki Özellikler (Tangibles): Kullanılan aletlerin, iletişim malzemelerinin, personelin ve hizmet verilen yerin fiziki görünümü. Güvenilirlik (Reliability): Kusursuzluk, güvenilirlik, sözünde durmak Heveslilik (Responsiveness): Zamanında ve çabuk hizmet sunmak için heveslilik, yardımseverlik Güvence (Assurance): Çalışanların bilgili ve nazik olmaları ve müşterilerde güven duygusu uyandırabilme becerileri. Duyarlılık (Empati) (Empathy): Çalışanların kendilerini müşterilerin yerine koyması ve müşterilere kişisel ilgi göstermeleri. SERVQUAL SERVPERF

Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyetinin Belirlenmesinin Önemi Müşteri Memnuniyeti Yaratma Süreci

Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyetinin Belirlenmesinin Önemi Müşteri Algılamalarının Ölçümü Müşterilerin Tanınması Müşteri İhtiyaç ve Beklentilerinin Beklentisi Hareket Planının Geliştirilmesi Bir süreç döngü içerisinde devam ederek kök neden analizi yapma açısından ilk başlangıç noktası olarak gösterilebilir.

Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyetinin Önemi Hasta tatmini ölçüm sonuçları, örgüte bir ayna görevi yaparak kendilerini değerlendirme olanağı sağlar. Uzun vadede müşteri sadakati sağlar. Memnun olmuş müşterinin bunu 8 kişiye, memnun olmamış müşterinin ise bu durumu 24 kişiye söylediği ifade edilmektedir. Hizmetlerden memnun kalan hastalar, hekim ve diğer sağlık personelinin önerilerine titizlikle uyar. İşletmenin ürettiği diğer hizmetlerden/ürünlerden de satın alır.