MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMADA ÇEVRESEL FAKTÖRLER 22.02.2017 Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Anahtar kelimeler: Ekonomik bütünleşme, Serbest ticaret bölgesi, gümrük birliği, ortak pazar, ekonomik birlik, gümrük birliğinin ekonomik etkileri, ikinci.
Doğrudan Dış Yatırım Bir firma yabancı bir ülkede bir ürünü üretmek ve/veya pazarlamak için tesislere yatırım yapıyorsa, buna doğrudan yatırım denir.
KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER
Üniversite Sanayi İşbirliğinde İskandinav Modeli
Yrd.Doç.Dr.Dilek Seymen DEÜ.İİBF İktisat Bölümü
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
Makroiktisat... Bir bütün olarak ekonomiyle ilgilenir
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
DIŞ TİCARET POLİTİKALARI
İKT 108 Uluslararası Ekonomi
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
Toplam Talep ve Toplam Arz.
İŞLETME ÇEVRESİNİN TANIMI VE ÇEVRESEL FAKTÖRLERİN YÖNETİLMESİ:
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
ULUSLARARASI İKTİSAT Yrd.Doç.Dr.Dilek Seymen DEÜ.İİBF İktisat Bölümü.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 1. Bölüm: Uluslar arası İktisat.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
Soru Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
WTO GATT GATS TRIPS Doç. Dr. A. Can BAKKALCI. WTO KURALLARI ve AVRUPA BİRLİĞİ’NDE ORTAK TARIM POLİTİKASI ORTAK TİCARET POLİTİKASI.
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
Uluslararası İşletmecilik
TİCARİ İŞBİRLİĞİ(GATT). Genevre’de Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması (GATT) imzalandı. GATT’ın amaçlarının başında liberal ve rekabetçi bir.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
STATİK ETKİLER . Entegrasyon gerçekleştirildikten sonra üretimle tüketimin yer ve hacim olarak yeniden düzenlenmesini gerektirecek değişmeler statik etkilerin.
1929 BUHRANI VE türkİye ekonomisi üzerİne etkİleri
©McGraw-Hill Education, 2014
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
 Bölüm 2: Piyasa Ekonomisi ve Fiyatların Oluşması Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
KÜRESEL TİCARET.
Uluslararası Örgütler
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
Sunum İçeriği Türkiye Sağlık Sektörünün Büyüklüğü
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
EKON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 10 İKTİSADİ BÜYÜME
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
MAKRO EKONOMİYE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
Milli Gelir ve Fiyatların Genel Düzeyi: Toplam Talep ve Toplam Arz
plan modelinin ana öğeleri
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
ULUSLARARASI TİCARET.
Uluslararası İşletme Yönetimi
Uluslararası İşletme Yönetimi
MAKRO İKTİSAT I BÖLÜM 10 İKTİSADİ BÜYÜME
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMADA ÇEVRESEL FAKTÖRLER 22.02.2017 Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan Özmen

ULUSLARARASI PAZARLAMADA ÇEVRESEL FAKTÖRLER Ekonomik Faktörler Politik Faktörler Yasal Faktörler Rekabetçi Faktörler Demografik Faktörler Sosyal ve Kültürel Faktörler Teknolojik faktörler global pazarlamanın altyapısını oluşturur.

Ekonomik Faktörler II. Dünya Savaşı'ndan bu yana görülenler: Küresel piyasalar ortaya çıktı. Dünya ekonomisinin entegrasyonu Sermaye hareketleri itici güç Üretim istihdam bağımsız Tek bir ülkenin makroekonomisi artık ekonomik sonuçları kontrol etmiyor.

Ekonomik faaliyet Batı'dan Doğu'ya kayacak. Ekonomik Faktörler Dünya Ekonomisi Önemli Trendler: Ekonomik faaliyet Batı'dan Doğu'ya kayacak. Dünya çapında yaşlanan nüfus artan düzeyde üretkenlik ve verimlilik talep edecek. Tüketici segmentlerindeki kaymalar ve büyüme küresel tüketici pazarında değişimlere neden olacak. Değişen sanayi yapıları ve kurumsal yeni örgütlenme modelleri küresel rekabette ön plana çıkacak. Doğal kaynaklar için talep büyümeye devam edecek.

Ekonomik Faktörler Dünyanın En Zengin Ülkeleri GSMH ABD $14,657,000 trilyon Çin 10,085,708 trilyon Japonya 4,309,432 trilyon Hindistan 3,060,392 trilyon Almanya 2,940,434 trilyon İngiltere 2,172,768 trilyon Brezilya 2,172,258 trilyon Fransa 2,145,287 trilyon Italya 1,773,547 trilyon

Pazar potansiyelinin tek ve en önemli göstergesi Ekonomik Faktörler Gelir Pazar potansiyelinin tek ve en önemli göstergesi Gayri Safi Milli Hasıla ( GSMH ) Bir yıl boyunca tüm nihai mal ve üretilen hizmetlerin para değerleri toplamı

Gelir ve Satın alma Gücü GSMH kişi başı, ilk 10 Lüksemburg Norveç Katar İsviçre Danimarka Avustralya İsveç BAE ABD Hollanda

Nüfus Ülke 2010 Nüfus 2000 Nüfus Çin 1,330,141,295 1,268,853,362 Hindistan 1,173,108,018 1,000,124,224 ABD 310,232,863 282,338,631 Endonezya 242,968,342 213,829,469 Brezilya 201,103,330 176,319,621 Pakistan 177,276,594 146,404,914 Bangladeş 158,065,841 130,406,594 Nijerya 152,217,341 123,178,818 Rusya 139,390,205 146,709,971 Japonya 126,804,433 126,729,223

Küresel Ticaret Modelleri II. Dünya Savaşı'ndan bu yana , dünya ticareti dünya üretiminden daha hızlı büyüdü. Dünya ticaretinin kompozisyonu değişti. Tarım ihracatı azaldı. İmalat ve madencilik ihracatı arttı. Hizmet ihracatı sabit kaldı.

Ekonomik İşbirliği Serbest Ticaret Alanı ( STA) Gümrük Birliği Ortak Pazar Iktisadi Birlik Politik Birlik

Ekonomik İşbirliği Serbest Ticaret Alanı ( STA) : Kendi aralarında ticari tüm uluslararası gumruk engellerini kaldırmayı kabul eden bir grup ülke Avrupa Ekonomik Alanı Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması (NAFTA) Gümrük Birliği : Anlaşmaya varmış ülkelerin kendi aralarında gümrükleri kaldırdığı ve ortak dış gümrük tarifesi uyguladığı serbest ticaret alanı Mercosur ANDEAN

Ekonomik İşbirliği Ortak Pazar: Anlaşmaya varmış ülkelerin kendi aralarında gümrükleri kaldırdığı, ortak dış gümrük tarifesi uyguladığı, ve iş gücü ve sermayenin serbest dolaşımına imkan tanıyan serbest ticaret alanı APEC NAFTA

Ekonomik İşbirliği İktisadi Birlik: Ekonomik birleşme hareketlerinin en ileri aşaması. Entegrasyon Iç tarife engellerinin kaldırılması. Ortak dış engellerin konması ve faktörlerin serbest dolaşımı. Ekonomik ve sosyal politikaların koordine edilip, uyumlaştırılması. Ekonomik birliklerde politikaların belirlenmesinde, üye ülke temsilcilerinden oluşan bir kurul karar organı durumundadır. Kaynak: Prof. Dr. Halil Seyidoğlu - Ulusararası İktisat

Ekonomik İşbirliği Politik Birlik: Ekonomik konularda birlikte hareket eden birlik, güvenlik ve savunma gibi konularda da birlikte hareket edecektir. Bu aşamayı bir önceki aşamadan ayıran yön, bu aşamada ulusal ekonomik bağımsızlığın büyük ölçüde kaldırılması ve bunun yerini bir uluslar üstü otoritenin almasıdır. Kaynak: Prof. Dr. Halil Seyidoğlu - Ulusararası İktisat

Politik Çevre Dünya ticaretini daha sağlam temellere oturtmak ve bir şekilde düzenleyebilmek amacı ile uluslararası seviyede adımlar atılmıştır. 1947 yılında endüstriyel ürünlerin ticareti ile ilgili tarifeleri düşürmek amacı ile kurulmuş olan GATT -The General Agreement on Tariffs and Trade- 1995 yılında yerini daha kapsamlı bir alanda çalışmak üzere kurgulanan, Dünya Ticaret Örgütü’ne -DTÖ- (World Trade Organization- WTO) bırakmıştır. Dünya çapında mal, hizmet ve fikir mülkiyet hakları olarak da bilinen “fikir ticaretini” de kapsayan DTÖ, daha düzenli bir ticaret ortamı yaratabilmek için gerekli inceleme ve düzenlemelerin yapılmasını sağlamak, ticari anlaşmazlıklara çözüm aramak, millî ticaret politikalarını belirlemek gibi amaçlarla küresel ekonomik politika oluşturmada görevli uluslararası kuruluşlarla işbirliğine gitmektedir.

Politik Çevre Politik Risk Bir devletin politikalarının orada faaliyet gösteren bir firmayı negatif anlamda etkileme ihtimali Düşük politik risk ülkeye daha fazla yatırım çeker. Bir ülkenin politik risk düzeyi o ülkenin ekonomik gelişim seviyesi ile ters orantılıdır .

Politik Çevre Politik Risk Örnekleri Savaş Politik kaynaklı şiddet Gelir dağılımı Sosyal Rahatsızlık Yolsuzluk Vergi Ayrımcılığı

Politik Çevre Vergiler Devletin vergi politikaları Yüksek vergi kara borsanın artmasına sebep olur. Firma Vergilendirmesi Firmalar gelirlerinin yerini değistirerek yüksek vergi politikalarından kaçınmaya çalışırlar.

Yasal Çevre Küreselleşme ve küresel pazarlama uygulamalarının hız kazanmasının en önemli sebeplerinden biri de ticareti ve yatırımı düzenleyen yasal çerçevede yapılan düzenlemelerdir. Ülkelerin, yabancı sermayeyi çekebilmek ve uluslararası ticareti artırabilmek için gümrük tarifelerinde yaptıkları düşüşler, yeni kanunlarla yatırım yapan işletmelere verilen teşvikler ve vergi indirimleri küreselleşmenin önünün aç- mıştır.  Bu deregülasyonların ulusal, bölgesel ve uluslararası boyutta yapılması, harcanan zaman, maliyet ve karmaşıklığı azalttığı için küreselleşmenin hızlanmasında büyük rol oynamıştır.

Yasal Çevre Uluslararasi Yasaların Yerleşmesi Lisanslama Rüşvet Telif hakları Fiyat yasaları Hakimiyet alanları Çelişki çözümü

Yasal Çevre Etik Konular Kanunlar etik standartların en alt seviyesini belirler. Bir ülkede etik dışı bulunan bir aksiyon diğer bir ülkede normal karşılanabilir. Etik davranış firmalar tarafından halkla ilişkiler yolu olarak görülmeye başlandı.

Rekabetçi Çevre Sektöre yeni girecek firmaların tehditleri Mevcut firmalar arasındaki rekabet İkame firmalar ve ürünlerin tehditleri Alıcıların pazarlık güçleri

Demografik Çevre Nüfus Nüfusun yaş dağılımı Gelir Tüketim modelleri İklim Altyapı Sosyal ve Kültürel Faktörler (Ayrı bir ders konusu olarak detayli incelenecek).

Alıştırmalar 1. Ticaret blokları sayesinde aşağıdaki gelişmelerden hangisi yaşanmıştır? a. Ülkelerin daha bireysel hareket etmeye başlamaları b. Dünya pazarlarında bütünleşme çabalarında artış c. Global marka sayılarında düşüş d. Ülke ihracatlarında düşüş e. Hepsi

Alıştırmalar 2. Dış pazarlara açılırken girilecek ülkelerin gayri safi milli hâsılası, tüketim seviyeleri ve fiyat ve enflasyon seviyeleri gibi verilerle ilgili her bir pazar için yapılan analize ne ad verilir? a. Üretim Analizi b. Pazar Araştırması c. Ekonomik Çevre Analizi d. İhracat Analizi e. Tüketim analizi

Alıştırmalar 3. Hangisi politik risk değildir? a. Savaş b. Gelir dağılımı C. Sosyal Rahatsızlık d. Politik stabilite e. Yolsuzluk

Alıştırmalar 4. Küresel pazarlamanın ortaya çıkmasında etkili olan değişimler hangi alanlarda olmuştur? a. Ekonomik b. Sosyo-kültürel c. Demografik d. Politik e. Hepsi

Alıştırmalar 5. Aşağıdakilerden hangisi dış ticareti teşvik edici tutuma örnektir? a. Sınır komşusu ülkelere ihracat yapılmaması b. Denizaşırı ülkelerden ithalatın durdurulması c. İthal ürünlere yüksek gümrük vergisi uygulanması d. Devletin yerli mal ve hizmet alım-satımına teşvik vermesi e. Devlet başkanlarının yurt dışı gezilerine işadam- larını da götürmesi