HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR 130907052
H&M TARİHÇESİ H&M Hennes & Mauritz AB (H&M olarak faaliyet gösteren), ucuz ve modern giyim çeşitleriyle tanınan İsveçli bir giyim firmasıdır. İlk kurulduğunda sadece bayan giyimi satan ve adı İsveç’ce “bayanlara ait” anlamına gelen Hennes olan şirket, 1947’de Erling Persson tarafından İsveç’te kurulmuştu.
1968’de, Persson bir Stockholm avcılık ekipmanı mağazasının tesislerini ve envanterini alarak adını Mauritz Widforss koydu. Envanter içinde Persson’a erkek giyimine girmesi için ilham veren erkek giyimi de vardı. Böylece, mağazanın adını Hennes & Mauritz olarak yeniden adlandırdı, daha sonra da H&M olarak kısalttı.
1964’te Norveç’ten sonra , 1967’de Danimarka, Almanya ve İsviçre’de faaliyet göstermeye başlar. 1982 yılından beri oğlu Stefan tarafından idare edilen H&M, Hollanda, Avusturya, Finlandiya’yı, sonra 1998’de Fransa ve 2000’de ABD’yi fetheder.
Ucuz Fiyatlı moda anlayışı değişmemektedir. H&M’nin 24 ülkede, 1300’den fazla mağazası ve 50,000’i aşkın çalışanı vardır. Stefan Persson, Erling'in oğlu, 1990’da CEO, 1998’de de Yönetim Kurulu Başkanı oldu.
Marka Marka danışmanlık Interbrand 2009 ve 2010 yılında yirmi birinci en-değerli global marka olarak H&M yi seçmiştir. Bu H&M yi araştırmada en yüksek sıralardaki perakende mağazası yapmıştır. Marka Değeri; $ 12-16.000.000.000 olarak tahmin edilmektedir.
Tam şirket adı Hennes & Mauritz olan markanın dünya algısı basitleştirmek için H & M olarak lanse edilmiş ve bu şekilde markalaşmıştır. H&M Bugün 43 ülkede 2.300 ‘den fazla mağazaya sahip ve 2011 itibarıyla 94.000 kişi civarında istihdam sağlamaktadır. İsveç Klisesi zincirin ana ortaklarından biridir.
İŞBİRLİĞİ 25 Mayıs'ta, H&M ve Kenzo iki marka arasında bir tasarımcı işbirliğinin kurulduğunu açıkladı ve renk, desen ve ayrıntı açısından zengin bir koleksiyonun yolda olduğunu müjdeledi. O tarihte, işbirliği ve koleksiyonu bir araya getirme çalışması bir süredir devam ediyordu.
Balmain x H&M koleksiyonundan sadece birkaç hafta sonra, Kasım 2015'te koleksiyon mağaza raflarından kaldırılırken, H&M ve Kenzo'nun tasarım ekipleri birbirleriyle ilk kez tanıştılar. Kenzo'nun merkezi Paris'te ve H&M'in merkezi Stockholm.
Türk kadınlarının yıllarca yurtdışı ziyaretlerindeki ilk durağı olan İsveçli hızlı moda devi H&M nihayet Türkiye'de. Küresel krizde bile yılda % 15 büyüyen H&M CEO'su Persson, Türkiye'de tek yaptığı röportajda; "Bu ülkenin ekonomisi muazzam. Gelmek zorundaydık" dedi.
Türkiye'de ilk mağazamızı açmaktan çok mutluyuz Türkiye'de ilk mağazamızı açmaktan çok mutluyuz. Türkiye moda bilinci yüksek, geniş genç nüfusuyla ilginç bir pazar. Kesinlikle büyümek için büyük bir potansiyel görüyoruz. Her zaman girebileceğimiz yeni pazar arayışındayız ve şimdi İstanbul bizim için iyi bir fırsat. Gecikme olarak düşünmüyoruz. Bizim için en önemli şey kaliteli bir şekilde gelmek. Senede yüzde 15'lik bir büyüme şekliyle genişliyoruz.
KAYNAKÇA http://www. marka-marka KAYNAKÇA http://www.marka-marka.org/marka/marka- hikayeleri/hm-hennesmauritz-marka/ http://ilginchersey.blogcu.com/h-m-nin- tarihcesi/8565882 http://www.hm.com/tr/magazine/culture/h- m-inside/2016/10/kenzo-x-h_m_- everything-you-need-to-know http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2010/11/0 5/hesaplimoda
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR 130907052