ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARTUSA ASSİSTANCEÇAĞRI MERKEZİ AKIŞ ŞEMASI
Advertisements

OLAY KOMUTA SİSTEMİ (OKS)
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Prof. Dr. Hayreddin Yekeler
OLAY YERİ VE HASTA YÖNETİMİ
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
ASKOM (2009) 1.TOPLANTI (İl Acil Sağ.Hizm.Koord.Komisyonu)
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
ÖZEL SAĞLIK KURUMLARINDA ACİL HASTA NAKİLLERİ
KBRN Ajanı Maruziyetinde Acil Tıbbi Müdahale Prosedürleri
HASTANELER ARASI NAKİLLER
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
ŞEYHMUS BAYTAK KALİTE YÖNETİM BİRİMİ SRM.
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
KAPSAM Olağan dışı durumlar ve çok sayıda yaralı tahliyesi işlemlerinde; KKM yönetimi, Olağandışı Durum raporlarının hazırlanması, olay yerinin yönetimi.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
TSK TIBBİ KBRN SAVUNMASI Dr.Hv.Tbp.Bnb.Sermet SEZİGEN
ULUSAL ARAMA KURTARMA EKİPLERİNİN DURUM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
Ecz.HİLAL ÖZNUR Uygulama Adı:AKILCI ANTİBİYOTİK KONTROLÜ
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
AFET/KAZA NEDİR? İnsan ya da doğal kaynaklı, yaşam, doğal kaynak ya da mülk kaybına yol açan; Yol açtığı zararın azaltılabilmesi için yardım personeli.
MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
EVDE HASTA BAKIMI.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
3. Basamak Hastaneler Arası Sevkler
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
KRİTİK HASTA ÇOCUĞUN NAKLİ
Vet. Hekim Ahmet SAFRAN Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
TOBB ETÜ HASTANESİ.
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
1.  2 3 S imple T riage A nd R apid T reatment.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
ÇOKLU VAKALARDA HASTANE YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dr. Altuğ AYSUN, Dr. Vecihi Murat KUTLAY, Dr. Ahmet Haki TÜRKDEMİR
Diyarbakır bombalı saldırısı: bir afet deneyimimiz
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
Mükerrer Vaka Başvuruları (Ankara, Mart-2005) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Sevinç Türkdemir Ankara 112 Acil Sağlık.
KAMU SEKTÖRÜ SAĞLIK YÖNETİCİSİ GÖZÜYLE BASIN
ÇUBUK SÜNLÜ KÖYÜNDE HORTUM OLAYI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
Basın-İletişim Sorumlusu
VAKA REDLERİ ve YOL AÇTIĞI SORUNLAR (Ankara, 2003) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay.Fahri Arıca Ankara 112 Acil Sağlık.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Kadınlar İçin Sosyal Hizmet Önleyici Hizmetler Müdahale Hizmetleri
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI Uzm. Dr. Muzaffer AKKOCA

Global Terörizm Veri Tabanına (GTD) göre dünyada 58 Global Terörizm Veri Tabanına (GTD) göre dünyada 58.095 patlamalı terör saldırısı %5.08'nin canlı bombalarca gerçekleşmekte En çok Ortadoğu coğrafyasında görülmektedir

Son zamanlarda yaşanan terör saldırıları ülkemizi de hedef almakta Birçok insanın hayatını kaybetmesi yada yaralanması ile sonuçlanmaktadır. Hazırlıklı olarak , hızlı ve etkin müdahale ederek ölüm ve yaralanmalar en az kayıpla karşılanabilmektedir.

10.10.2015 saat 10.04’te Ankara Tren Garı önünde İki canlı bombanın kendini patlatması sonucu 515 insanın etkilendiği bu terör saldırısı sonrası; Ankara 112’ye saat 10.05’de ilk ihbar yapılmıştır

Olay yerinde bulunan 4 ambulansa ilave olarak 1’i çoklu olmak üzere 57 adet ekipli 112 ambulansı ve Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi (UMKE) görevlendirilmiştir. UMKE'ler olay yeri yönetimi ve triyajda görev almışlardır

Yaralıların tamamı olayı takiben 65 dk içinde; 10'u Kamu Hastaneler Birliği 7'si Üniversite Hastanelerine 10'u da Özel Hastanelere olmak üzere 27 farklı hastaneye nakledilmiştir.

Olaydan etkilenen 515 kişiden basit kesi sütürasyonu, pansuman vb. küçük cerrahi müdahale ile medikal müdahale gerektiren 354 (%68,7) yaralı aynı gün taburcu edilmiştir.

155 (%30) yaralı ameliyat edilmiş 55'i (%35,4) ortopedi, 32'si (%20,6) genel cerrahi, 23'ü (%14,8) plastik cerrahi, 12'si (%7,7) beyin cerrahisi, 7'si (%4,5) göğüs cerrahisi, 6'sı (%3,8) üroloji, 5'i (%3,2) kalp damar cerrahisi, 24'ü de (%15,4) çoklu travma nedeni ile 2 veya daha fazla cerrahi branş tarafından ameliyat edilmiştir.

Olayın meydana gelmesini takiben 1. günde 66 yaralı yoğun bakımda, 95 yaralı serviste olmak üzere toplam 161 yaralı hastanelerde yatmakta iken 30 yaralı hastanelerde ex olmuştur. 30. günde ise 3’ü yoğun bakımda, 14’ü serviste olmak üzere toplam 17 yaralı hastanelerimizde tedavi görmüş, olayda 32 kişi de hastanelerde ex olmuştur.

Yaralılara çok kısa sürede ulaşılmış, profesyonel ekiplerce triyaj, müdahale ve nakilleri sağlanmıştır. Yeterli hastane kapasitesi ve daha çağrılmadan görevinin başına gelen özverili sağlık personelince doğru ve zamanında yapılan müdahaleler ile ölüm ve sakatlıklar azaltılabilmiştir. Önceden hazırlanmış planlar çerçevesinde yapılan kriz yönetimi de bu sonuçlara katkıda bulunmuştur.

Önemli Noktalar-1 Olay yerine ilk müdahale ekiplerinin ulaşma zamanı Güvenlik güçleri tarafından olay yeri emniyetinin sağlanması Sağlık personelinin olay yeri müdahalesi ve triyajı TAMP, İL-SAP ve HAP’ın devreye konulması Başbakanlık kriz merkezi ve SAKOM’da kriz merkezi kurulması Kriz merkezi sorumlu ve liderlerlerinin olay yönetimi Hastanelere ilave insan kaynağı ve lojistik kapasite oluşturulması (ilave acil, travma ekipleri) Tüm hastane yöneticilerinin görev başında olması

Önemli Noktalar-2 Sevk gerekmesi durumunda helikopter ve uçak ambulansların hazır bekletilmesi Yeterli kan ve kan ürünü sağlanması (hastanelerin kan merkezleri ve kızılay) Destek illerin belirlenerek buralarda yoğun bakım ve nitelikli yatak kapasitesi oluşturulması Tüm hastanelerde bilgi aktarımı, veri toplanması ve ihtiyaçların aktarılması için iletişim noktalarının belirlenmesi Verilerin doğru ve belirli zaman aralıkları ile tek bir merkezde toplanarak basın yolu ile halkın bilgilendirilmesi ve bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi Hastane önünde güvenliğin sağlanması, bilgilendirme ve hasta yakınları ve medya çalışanlarının yönetimi Gerek olay yeri gerekse de hastanelerde adli vaka kayıtlarının tutulması, otopsi işlemleri, genetik analiz işlemleri, adalet bakanlığından savcı ve adli tıp desteğinin sağlanması Cenaze ve defin işlemlerinin zamanında yapılarak cenazelerin yakınlarına ve memleketlerine gönderilme süreçlerinin takibi

Patlamadan Önce (Ünite) Stok Ankara Bölge 1.500 Türkiye 19.500 Patlama sonrası stok Ankara Bölge Saat 19:00 İtibariyle Stok 1.800 Hastanelere Çıkış ES (19:00 itibariyle) 657 Hastanelere Çıkış TDP (19:00 itibariyle) 307 Hastanelere Çıkış TS (19:00 itibariyle) 137 Hastanelere Çıkış Toplam (19:00 itibari) 1.101

Olayın Ankara’da olmasının sağladığı insan kaynağı ve lojistik kapasite avantajı Olayın hastanelere yaklaşık 500 mt mesafede olması Olayın Pazar sabahı olması Kurumlar arası koordinasyon ve uyum Kriz yönetimi Sağlık personelinin duyarlılığı ve olağanüstü çabaları

TEŞEKKÜRLER